2025-05-24, 12:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, man behöver inte stå ut med att ens arbetskamrater går över gränsen.

Klarar man inte att respektera gränserna då ska man inte dricka alkohol eller gå på jobbfester.
”Stå ut med” betyder låta händelsen passera utan att blanda in polis och ett redan hårt nedtyngt rättsväsende. Att kunna inse proportionerna.

Man behöver naturligtvis inte acceptera närmandet. Man har rätt att bli skitförbannad, skrika och leva rövare så mycket man anser lämpligt. Men ta för fan inte våra gemensamma myndigheter i anspråk i månader och belasta dem med rena bagateller.
Citera
2025-05-24, 12:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, man behöver inte stå ut med att ens arbetskamrater går över gränsen.

Klarar man inte att respektera gränserna då ska man inte dricka alkohol eller gå på jobbfester.

Fjanterier och moraliserande. Det är helt allmänmänskligt att folk raggar på varandra.

Klart att man inte behöver stå ut med det, men en ångerfull ursäkt borde ju räcka.
Citera
2025-05-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Rätt meningslöst att lösa en situation som den här som vuxna människor och samtidigt göra avdrag på lönen och tvinga någon att gå i terapi, det tycker du nog också.
Nej det var ju det jag inte tyckte. Att gå i terapi för att få bättre kontroll på sitt drickande, sina impulser, lära sig mer om hur man kan minimera risken för att göra något som kan bli negativt för andra eller dig själv, ser jag som en god idé överlag. Att belöning-/straffsystemtänket fungerar i många fall eller är enormt accepterat världen över både då och nu tror jag är allmänt känt.
Hut som helst. Huvudmålet i detta fall borde ha varit att lösa konflikten snabbt internt och gå vidare.
Citera
2025-05-24, 12:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
”Stå ut med” betyder låta händelsen passera utan att blanda in polis och ett redan hårt nedtyngt rättsväsende. Att kunna inse proportionerna.

Man behöver naturligtvis inte acceptera närmandet. Man har rätt att bli skitförbannad, skrika och leva rövare så mycket man anser lämpligt. Men ta för fan inte våra gemensamma myndigheter i anspråk i månader och belasta dem med rena bagateller.

Exakt!
Umgås man med andra människor kommer det att uppstå friktion ibland och oönskade situationer. Vissa saker måste man kunna hantera själva som två vuxna. Behöver inte ens blanda in arbetsgivaren.
Citera
2025-05-24, 12:15
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Det finns FUP, sök och du finner... på #256

Tack för info och snabbt svar! 👍
Citera
2025-05-24, 12:22
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nej det var ju det jag inte tyckte. Att gå i terapi för att få bättre kontroll på sitt drickande, sina impulser, lära sig mer om hur man kan minimera risken för att göra något som kan bli negativt för andra eller dig själv, ser jag som en god idé överlag. Att belöning-/straffsystemtänket fungerar i många fall eller är enormt accepterat världen över både då och nu tror jag är allmänt känt.
Hut som helst. Huvudmålet i detta fall borde ha varit att lösa konflikten snabbt internt och gå vidare.

Mmm ja, avdrag på lön och tvångsterapi för att man är människa typ, nej, det är inte att lösa konflikter internt och snabbt, det är att bajsa på varandra. Alla människor felar, det ska inte en del straffas för medan andra delar ut straffen och lallar på som vanligt. Okristligt skit! Om man gjort något som är så hemskt att man ska lida ekonomiskt och behöva gå i terapi som om man vore seriemördare får de ta och bevisa det i rätten först. Upp till bevis, käringar! Men skulle inte förvåna om majoriteten svenskar skulle gå med på ditt förslag.
Senast redigerad av DrComfort 2025-05-24 kl. 12:27.
Citera
2025-05-24, 12:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Nej, det utesluter jag verkligen inte.

Jag vet inte om hon pratar sanning. Varför tror du att jag påstår det? Jag säger bara att det finns en förklaring från hennes sida angående SMS:en på förmiddagen.

Du tror alltså på hennes förklaring i efterhand?

Är inte kvinnan gift? Varför skickar hon hjärtan till andra män efter en festkväll?
Citera
2025-05-24, 12:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Samma sak kan ju inträffa i ett äktenskap där man varit gifta i 20 år och känner varandra jättebra. Maken försöker pussa frugan och hon Nej, jag vill inte och puttar bort honom. Hon är sur för nåt eller är inte på humör just då.

Eller om man har äkta känslor och försöker sätta in en stöt efter att man trott att hon har flörtat och varit kärvänlig i två veckor, men har missuppfattat alltihop och gör ett klavertramp. Ska man straffas då?

Eller att man tror att det finns en sexuell laddning och lägger in en stöt. Det är faktiskt inte olagligt att vara otrogen. Man kan ju ha missuppfattat och trott att ho också var intresserad.

Som man är man totalt clueless. Ena dagen vill kvinnan ha en karla-karl som tar dem med storm. Dagen efter så nej, jag vill inte och puttar bort. Kan bero på om det är ägglossning eller inte.

Inte undra på att man säger att kvinnor är från Venus och män från Mars. Det är ju som att försöka kommunicera med utomjordingar ibland.
Citera
2025-05-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Han bad om ursäkt första gången. Vad fick han för det? Ett helvete. Det är liksom inte språk hon förstår. Han ska hålla sig så lugn som möjligt, verka neutral, that will leave that witch to her own devices.
Tyvärr så har hon redan valt sida och nu ligger bevisbördan på Micke. Även om domstolen ser igenom det här och frikänner honom så är han tyvärr dömd för all framtid inom sitt yrke.

Ett fett jävla skadestånd borde hon dömas till så hon fattar att pussar skojar man inte med....
Citera
2025-05-24, 12:33
Medlem
RutgerFuchss avatar
Högsta domstolen har tidigare i förtydligande kring brottet Sexuellt ofredande påtalat "att målsägandes egen uppfattning av händelsens integritetskränkningsnivå inte ska beaktas. Bedömningen ska istället vara objektiv med beaktande av förhållandena i det enskilda fallet."

Då återstår att se om en flyktig puss i farten för att lyfta en uppskattad person, objektivt sett utgör ett sexuellt ofredande i Sverige. Ett brott som kan ge två års fängelse.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-24 kl. 12:35.
Citera
2025-05-24, 12:34
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Samma sak kan ju inträffa i ett äktenskap där man varit gifta i 20 år och känner varandra jättebra. Maken försöker pussa frugan och hon Nej, jag vill inte och puttar bort honom. Hon är sur för nåt eller är inte på humör just då.

Eller om man har äkta känslor och försöker sätta in en stöt efter att man trott att hon har flörtat och varit kärvänlig i två veckor, men har missuppfattat alltihop och gör ett klavertramp. Ska man straffas då?

Eller att man tror att det finns en sexuell laddning och lägger in en stöt. Det är faktiskt inte olagligt att vara otrogen. Man kan ju ha missuppfattat och trott att ho också var intresserad.

Som man är man totalt clueless. Ena dagen vill kvinnan ha en karla-karl som tar dem med storm. Dagen efter så nej, jag vill inte och puttar bort. Kan bero på om det är ägglossning eller inte.

Inte undra på att man säger att kvinnor är från Venus och män från Mars. Det är ju som att försöka kommunicera med utomjordingar ibland.

Tror hon ville ha romantisk uppmärksamhet från ML och sen när han pussade henne blev det för mycket av dåligt samvete och han fick ta hennes emot hennes emotionella otrohet som en projektion.

Lärdom: mota gifta eller upptagna som Olle i grind när de vill vara bundis, alltför mycket undermedvetna risker med det.

Men det låter väl stenåldern i mångas öron. Det hade det nog gjort i Mickes öron innan han blev varse sin häxa.
Citera
2025-05-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tror alltså på hennes förklaring i efterhand?

Är inte kvinnan gift? Varför skickar hon hjärtan till andra män efter en festkväll?

Nu slutar jag diskutera med dig. Du saknar uppenbarligen läsförståelse och tolkningsfråga. Jag satsar för övrigt alla mina pengar på att du är rätt gammal. Över 50 iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in