2025-05-24, 08:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men vad är det för fel med Leijnegard?

Han har officiellt i media klagat på att han inte får upp den med sin 14 år yngre fru.

Sen tvångspussas han med en - enligt dig - rubbad kvinna på jobbet.
Ja, man ska akta sig för rubbade kvinnor.
Det borde Leijnegard ha lärt sig i hans ålder.
Citera
2025-05-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Äntligen en vettig kvinna som tar svärdet ur stenen. Hon ser rätt bra ut dessutom, så vart fan är vi på väg egentligen?

En vettig kvinna? Åsa Linderborg?

Som först påstod på fullaste allvar att Benny Fredriksson hade TVINGAT en anställd att göra en abort för att få rollen.

Sen när Benny tog livet av sig konstaterade Åsa att shit happens. Hon ”drogs med” i drevet..

En vuxen människa som nu anklagar andra att vara löjliga när hennes eget beteende var under all kritik.

Och hon har inte pungkulor nog att ta sitt eget ansvar. Istället ursäktar hon sitt beteende med att ”hon drogs med”.

Precis som en erfaren och prisbelönad journalist inte skulle ha en egen vilja 😳 och eget omdöme.

Tydligen har inte denna ”vettiga” kvinna dem.
Citera
2025-05-24, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Men han är ju rätt mupp också, även om han så klart inte förtjänar det han står inför. Vara nära bundis och ha blöta kvällar på sydliga breddgrader med en annan mans kvinna. Alright, han är väl inget psykfall som hon verkar vara, men ändå.
Det behövs alltid två för att dansa tango, men det vet du väl redan.
Citera
2025-05-24, 09:07
Tack Åsa Linderborg!

Ditt namn ska jag komma ihåg nu. Du är en lysande stjärna i cisternen på ett utedass.

Jag som bor i ett land där det är oartigt ifall män och kvinnor inte kindpussas vid både "hej" och "farväl", finner detta helt bisarrt.

Kvinnan har känt sig tvingad att anmäla efter att ha erkänt för sin man. Standardutförande. En vän satt häktad en hel helg efter att ha blivit våldtäktsanmäld av en tjej han haft sex med efter krogen. Hon var tydligen redan förlovad sedan innan. Det som räddade honom var att han spelat in videos i smyg där hon glatt och frivilligt sög av honom utan tvång.

När han började jiddra om motanmälan så menade snuten på att det var olagligt att spela in och att han i så fall skulle torskat på den biten själv.

Visst, jag hade också blivit lite irriterad om en kollega försökt hångla upp min partner (som antagligen träffat och var bekant med "GM" sedan tidigare), men jag hade däremot uppskattat ärligheten och inte bajsnödigt hetsat henne att anmäla (för inte fan tänkte hon anmäla från början eftersom hon bjöd med "GM" på lunch!). Kvinnans man måste vara djupt osäker på sig själv. Det finns bara offer i denna soppa. Snyggt!

Jag är helt för att alla enligt lag ska skyddas mot övergrepp. Jag är däremot helt enormt emot hur enkelt det är att utnyttja systemet för att få det utfall som passar ens personliga agenda.
Senast redigerad av Smegmium 2025-05-24 kl. 09:21.
Citera
2025-05-24, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Men han är ju rätt mupp också, även om han så klart inte förtjänar det han står inför. Vara nära bundis och ha blöta kvällar på sydliga breddgrader med en annan mans kvinna. Alright, han är väl inget psykfall som hon verkar vara, men ändå.

De är dessutom alla arbetskamrater..

Själv basunerar Leijnegard ut i media hur lyckligt lottad han är pga frun - som sitter hemma med två tonåringar medan mannen tvångspussar sina arbetskamrater på sydligare breddgrader.

Man skulle ha kunnat tro att någon som blir pappa först vid 44 års åldern hade mognad nog att försöka hålla ihop familjen istället för att bete sig som en tonåring. Han ska ju bara en förebild för sina egna tonåringar..

Men istället ursäktar han sig genom att berätta att detta är hans stil. Han brukar pussa både sina manliga och kvinnliga kollegor ..

Då har frun det svart på vitt inför nästa jobbresa 🤔
Citera
2025-05-24, 09:12
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Åsa Linderborg i Aftonbladet:
”SVT-profilen måste frikännas om tingsrätten är vid sina sinnens fulla bruk”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...aste-frikannas

Bra Åsa!

Bra text! Äntligen sansade proportioner.

Man kan känna lite så här som man. Hur ska man våga närma sig en kvinna på en fest när man riskerar att hamna i tingsrätten för två pussar?

Folk blir sliriga och tappar omdömet och gör saker som inte är så smarta som de inte skulle göra som nyktra. Kan man inte be om ursäkt om man inser att man gjort fel?

Första gången fattar han ju inte ens att något är fel. Andra gången puttar hon bort honom och då trillar poletten ner. Oj, hon vill inte och då går han där ifrån. Kan man verkligen inte bara be om ursäkt för en sån händelse?
Citera
2025-05-24, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
Tack Åsa Linderborg!

Ditt namn ska jag komma ihåg nu. Du är en lysande stjärna i cisternen på ett utedass.

Jag som bor i ett land där det är oartigt ifall män och kvinnor inte kindpussas vid både "hej" och "farväl", finner detta helt bisarrt.

Kvinnan har känt sig tvingad att anmäla efter att ha erkänt för sin man. Standardutförande. En vän satt häktad en hel helg efter att ha blivit våldtäktsanmäld av en tjej han haft sex med efter krogen. Hon var tydligen redan förlovad sedan innan. Det som räddade honom var att han spelat in videos i smyg där hon glatt och frivilligt sög av honom utan tvång.

När han började jiddra om motanmälan så menade snuten på att det var olagligt att spela in och att han i så fall skulle torskat på den biten själv.

Jag är helt för att alla enligt lag ska skyddas mot övergrepp. Jag är däremot helt enormt emot hur enkelt det är att utnyttja systemet för att få det utfall som passar ens personliga agenda.

Du som bor i ett land där det kindpussas borde veta att man 1) inte pussar kinden utan luften bredvid kinden 2) att man aldrig pussar munnen.

Testa att lägga en blöt puss på fru Macrons mun, då kommer du att få erfara hur den pussen upplevs.
Citera
2025-05-24, 09:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Sorgligt i den här historien är också de många djupt destruktiva och skiftningsfattiga människor i tråden som menar att slika beteenden ska väckas åtal mot. Otäckt att vi har sådana mitt ibland oss. De genererar offer på löpande band, såväl kvinnor som män.
Citera
2025-05-24, 09:23
Medlem
Citat:

Som först påstod på fullaste allvar att Benny Fredriksson hade TVINGAT en anställd att göra en abort för att få rollen.

Sen när Benny tog livet av sig konstaterade Åsa att shit happens. Hon ”drogs med” i drevet..

En vuxen människa som nu anklagar andra att vara löjliga när hennes eget beteende var under all kritik.

Och hon har inte pungkulor nog att ta sitt eget ansvar. Istället ursäktar hon sitt beteende med att ”hon drogs med”.

Precis som en erfaren och prisbelönad journalist inte skulle ha en egen vilja 😳 och eget omdöme.

Jag kommenterade hennes artikel i den här debatten - där hon enligt mig har vettiga åsikter. Vad Benny och hans jobb på Stadsteatern har med hennes tidigare artiklar att göra skiter jag fullständigt i.

Intressant att läsa en artikel som var väldigt nyanserad och ärligt skriven av en journalist.
Citera
2025-05-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Jag kommenterade hennes artikel i den här debatten - där hon enligt mig har vettiga åsikter. Vad Benny och hans jobb på Stadsteatern har med hennes tidigare artiklar att göra skiter jag fullständigt i.

Intressant att läsa en artikel som var väldigt nyanserad och ärligt skriven av en journalist.

Och jag kommenterade det faktum att det är hyckleri av Åsa Linderborg att kritisera andra kvinnors beteende när hennes eget i sin yrkesutövning har varit så oändligt mycket värre.

Hon kan tycka att Renées reaktion var överdimensionerad, men det faktum att hon som yrkesutövande journalist inte hade omdöme nog att inse vilken sorts anklaganden kunde vara sanna och vilka som var rena påhitt, talar om att hon själv brister i sitt omdöme å det grövsta.

Därför har hon inte råd att kritisera andra.
Citera
2025-05-24, 09:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Åsas kvalitet har varierat under åren, men i detta fall hamnade hon spot on. Det verkar som att hon lärt sig av en del av sina tidigare misstag, mer än man kan säga om många andra.
Citera
2025-05-24, 09:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Du som bor i ett land där det kindpussas borde veta att man 1) inte pussar kinden utan luften bredvid kinden 2) att man aldrig pussar munnen.

Testa att lägga en blöt puss på fru Macrons mun, då kommer du att få erfara hur den pussen upplevs.

Kul att du som inte bor i samma land förklarar hur det går till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in