2025-05-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Japp Ebba flög ner, sparkade in dörren och slog på stora trumman. Det gör hon här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...for-misshandel

Det är långt innan Nooshi ba: Öh...Vi inväntar en polisutredning

Sen när SVT och SR börjar fiska efter mer fakta från V så får de hjärnsläpp och Marie Antman går ut och pladdrar osammanhängande i Aftonbladet (hon tog Aftonbladets bete) för att få ut någon slags egen version. Men det blev bara uppenbart patetiskt.

V menar alltså att hela parlamentet, säkerhetsavdelningen, pressansvarige och talmannen skulle sätta sin trovärdighet på spel och backa upp en uppdiktad historia från Måwe, som skulle kunna avslöjas om den belgiska polisen begärde ut filmen.

Som sagt hela grejen låter helt osannolikt. Detta hade ju inte ens kommit till kännedom om det inte hade varit för den detaljen att V-personen fått skador på armen.
Allt är ju bara spekulationer just nu, detta kommer troligtvis resultera i två nedlagda polisanmälningar. En ny tjänsteman tillsätts och så va det inte mer med det.
Senast redigerad av SmeOlle 2025-05-24 kl. 00:01.
Citera
2025-05-24, 00:00
Medlem
Citat:
Klar och koncis!

Vänsterpartiets kanslichef i Bryssel, Marie Antman, säger att deras medarbetare tog en bild på Alice Teodorescu Måwe på avstånd, utan att ens öppna munnen.

– Vi vill inte vara så detaljerade på grund av polisutredningen. Men i korthet reagerade parlamentarikern väldigt aggressivt och gick snabbt till handgriplighet. Då blev min medarbetare jätterädd och skrek på hjälp, säger Antman.

– Min medarbetare hade aldrig sett henne i verkligeheten förut. Medarbetaren tyckte det var kul att se en känd människa som man ser på tv, det var inte mer än så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lan-v-och-mawe
Det är min bild också. Måwe fick tokspel. Allt pekar på det. Tack för citaten. Det bekräftar bara känslan de flesta haft hela tiden. En lättkränkt och paranoid Måwe får spel. flyr hem till Sverige och gråter ut i media.
Citera
2025-05-24, 00:02
Medlem
zupdawgs avatar
Så länge det gällt en enkel vänsterpartist bör det läggas ned och belönas, mycket bra gjort!

Smuts av den här kalibern skall inte ha några som helst rättsliga fördelar utan snarare nackdelar.
Citera
2025-05-24, 00:03
Medlem
Nä jag skojade bara...varför skulle EU parlamenten ha en säkerhets avdelning och CCTV kameror i sina byggnader?

Hoppas du förstår vad sarkasm är

Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Finns det verkligen det?
Citera
2025-05-24, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nä jag skojade bara...varför skulle EU parlamenten ha en säkerhets avdelning och CCTV kameror i sina byggnader?

Hoppas du förstår vad sarkasm är
Om det ens finns någon film så har du har inte sett den ditt dumma arsel. Vad två partikamrater till Måwe säger sig ha sett i filmen är inte relevant. Jag hoppas att du förstår att folk är tveksamma
Citera
2025-05-24, 00:11
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Såklart kommer en "neutral" in och ska mästra....
Ingen har skyllt på antisemitism "direkt" - eller har du en fint källa kanske?
Din vpk-figur har bölar om attack, men ingen som sett filmen håller med idioten....
Nu har du en annan åsikt, kan det kanske bero helt på din politiska åsikt?

Filmen är inte hemlig, de som undersöker det hela (säkerhetspersonalen inom parlamentet) har sett den. Är de också med i en konspiration?

Har du själv frågar dig varför vänstern inte visar film/film från tjänstepersonen mobil?

Vill även höra hur ett "parlament" skyddar Måwe.... När din kollega filmade/fotade själv 😅

Ditt inlägg är egentligen alldeles för snurrigt för att svara på, men jag gör ett försök. Till att börja med så har jag aldrig påstått att det handlar om en konspiration. Och jag stödjer ingen i EU, hela parlamentet är ett skämt.

Måwe har länge pratat om att hennes engagemang för Israel kommer att kosta henne, och att hennes första uttalande pekar på att det är precis det engagemanget som den här s.k. attacken handlar om, är enligt mig ett enkelt trick för att lura folk till medlidande.

Och som sagt, enligt media så har varken Måwe eller vänsterpersonen fått se videon, men som tydligen resten av parlamentet verkar ha sett, dock inte polisen (som sköter utredningen, och inte någon säkerhetspersonal). Tjänstepersonens skador finns dokumenterade hos polisen, men KDs bevis har tydligen inte polisen fått tillgång till ännu.

Och självklart pekar vänstern på att talmannen och Måwe tillhör samma gruppering, det hade gjorts exakt samma sak om det var omvända roller..

Edit: tog bort ett stycke som jag missuppfattat.
Senast redigerad av jontepsg 2025-05-24 kl. 00:17.
Citera
2025-05-24, 00:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det är min bild också. Måwe fick tokspel. Allt pekar på det. Tack för citaten. Det bekräftar bara känslan de flesta haft hela tiden. En lättkränkt och paranoid Måwe får spel. flyr hem till Sverige och gråter ut i media.

Vi pratar alltså om Alice T Måwe som drömde om att bli balletballerina och aldrig ens har rökt en cigarett i sitt liv och alltid är elegant klädd med smycken och håruppsättningar, alltså skulle få för sig att springa i högklackat och börja veva mot en okänd person som tog ett foto på avstånd?

Särskilt när hon lever under hot från Palestinaaktivister?
Citera
2025-05-24, 00:19
Medlem
Men lilla vän 🥺 därför finns det en säkerhetsavdelning som har visat händelsen till EU TALESPERSON som gick ut vem som felat....jag tvekar bestämt att EUs talesperson skulle riskera sin karriär för ATMs skull.

Filmen kommer visas förr eller senare, vad tror du V skulle göra med EUs talesperson om det visade sig att talespersonen ljög?? Hennes karriär och EU trovärdighet i detta hade tvingat henne att avgå och värre bli stämd då immunitet gäller inte stämningar.

tänk lite..... men logiskt tänk är främmande för vänster muppar

Citat:
Om det ens finns någon film så har du har inte sett den ditt dumma arsel. Vad två partikamrater till Måwe säger sig ha sett i filmen är inte relevant. Jag hoppas att du förstår att folk är tveksamma
Citera
2025-05-24, 00:20
Medlem
Citat:
Vi pratar alltså om Alice T Måwe som drömde om att bli balletballerina och aldrig ens har rökt en cigarett i sitt liv och alltid är elegant klädd med smycken och håruppsättningar, alltså skulle få för sig att springa i högklackat och börja veva mot en okänd person som tog ett foto på avstånd?

Särskilt när hon lever under hot från Palestinaaktivister?

Herregud, nu är du där igen med din kontaktannons. Du framställer ju henne som jungfru Maria. Hon promotar ju den etniska rensningen på Palestinier. Självklart blir hon en måltavla. Men att någon filmar henne betyder inte att situationen är hotfull.
Citera
2025-05-24, 00:21
Medlem
Drömma får man lilla du, men glömmer att det är en POLIS utredningen inte civil stämning..Jesus Christ asså

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tror att Måwe betalar vänsterpartisten husch-money för att undvika en skandal.
Varför göra en höna av en fjäder.
Citera
2025-05-24, 00:23
Medlem
Du och dina pallar...vem fan bryr sig om de.

Nu handlar det om att V terroristen hänger i en väldigt skör tråd, för att ha attackerat en MEP

Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Herregud, nu är du där igen med din kontaktannons. Du framställer ju henne som jungfru Maria. Hon promotar ju den etniska rensningen på Palestinier. Självklart blir hon en måltavla. Men att någon filmar henne betyder inte att situationen är hotfull.
Citera
2025-05-24, 00:25
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle

Sveriges Jackie Kennedy eller Jungfru Maria. Hugget stucket. Men inte troligt att hon själv skulle gå till attack när hon uttryckligen sagt att hon får tänka på sin säkerhet när hon rör sig ute i Stockholm eller Bryssel. Palestiniern kan ju vara utrustad med kniv. Alice vet ju inte vem människan är överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in