2025-05-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Om det är så att parlamentet försöker skydda Måwe enbart pga att hon har en plats i parlamentet samt att talmannen tillhör samma "gruppering", så är det pinsamt för hela EU-parlamentet.

Nu har jag ingen aning om vem personen från V är, men att KD direkt går ut och skyller på antisemitism får mig tro att dom inte riktigt talar sanning. Det tillsammans med att Måwe direkt flyger hem och skiter i en viktig omröstning. Offermentaliteten kickar in som vanligt hos denna kvinna och hennes parti..

Längtar och hoppas på att få se videon, hålls den hemlig så är det ytterligare ett tecken på att Måwe skyddas. För det är ändå konstigt att inga av partierna ännu har fått se videon, men väldigt många andra källor verkar ha sett den.. mysko.

Såklart kommer en "neutral" in och ska mästra....
Ingen har skyllt på antisemitism "direkt" - eller har du en fint källa kanske?
Din vpk-figur har bölar om attack, men ingen som sett filmen håller med idioten....
Nu har du en annan åsikt, kan det kanske bero helt på din politiska åsikt?

Filmen är inte hemlig, de som undersöker det hela (säkerhetspersonalen inom parlamentet) har sett den. Är de också med i en konspiration?

Har du själv frågar dig varför vänstern inte visar film/film från tjänstepersonen mobil?

Vill även höra hur ett "parlament" skyddar Måwe.... När din kollega filmade/fotade själv 😅
Citera
2025-05-23, 23:31
Moderator
Meijis avatar
Det är den specifika händelsen som ska diskuteras. Varningar har delats ut för allehanda utsvävningar utanför topic.

Kriget Mellan Israel och Hamas, andra världskriget, betraktelser om olika folkgruppers handel och vandel, självbiografiska berättelser m.m. m.m. är INTE inom topic.

Moderator
Citera
2025-05-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men du resonerar ju bort dig själv här. Vadå KD's version ännu märkligare? Alternativet är ju att Alice skulle attackera V-tjänstekvinnan bara för att hon fotade och det blir ju ännu märkligare enligt din egen logik. Varför skulle Alice sätta sig i den situationen?
KD har kört stenhårt på en gång med sin version och Ebba har slagit på stora trumman. Har du sovit under en sten?

Omständigt skrivet av mig. Men jag menar bara att om hon hade filmat Alice, så skulle det väl framkomma bevismaterial där. Det snackas ju bara om parlamentets kameror.

Jo, jag vet att Ebba flög ner osv, tycker bara dom är förhållandevis tillbakadragna trots att dom har internutredningen på sin sida. Men dom väntar väl som alla andra på polisutredningen etc
Citera
2025-05-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Såklart kommer en "neutral" in och ska mästra....
Ingen har skyllt på antisemitism "direkt" - eller har du en fint källa kanske?
Din vpk-figur har bölar om attack, men ingen som sett filmen håller med idioten....
Nu har du en annan åsikt, kan det kanske bero helt på din politiska åsikt?

Filmen är inte hemlig, de som undersöker det hela (säkerhetspersonalen inom parlamentet) har sett den. Är de också med i en konspiration?

Har du själv frågar dig varför vänstern inte visar film/film från tjänstepersonen mobil?

Vill även höra hur ett "parlament" skyddar Måwe.... När din kollega filmade/fotade själv 😅
¨Det uppstod tumult' verkar vara den officiella versionen nu. Måwe får lämna Europaparlamentet skulle jag gissa på . Lite för labil
Citera
2025-05-23, 23:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Omständigt skrivet av mig. Men jag menar bara att om hon hade filmat Alice, så skulle det väl framkomma bevismaterial där. Det snackas ju bara om parlamentets kameror.

Jo, jag vet att Ebba flög ner osv, tycker bara dom är förhållandevis tillbakadragna trots att dom har internutredningen på sin sida. Men dom väntar väl som alla andra på polisutredningen etc

Japp Ebba flög ner, sparkade in dörren och slog på stora trumman. Det gör hon här:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...for-misshandel

Det är långt innan Nooshi ba: Öh...Vi inväntar en polisutredning

Sen när SVT och SR börjar fiska efter mer fakta från V så får de hjärnsläpp och Marie Antman går ut och pladdrar osammanhängande i Aftonbladet (hon tog Aftonbladets bete) för att få ut någon slags egen version. Men det blev bara uppenbart patetiskt.

V menar alltså att hela parlamentet, säkerhetsavdelningen, pressansvarige och talmannen skulle sätta sin trovärdighet på spel och backa upp en uppdiktad historia från Måwe, som skulle kunna avslöjas om den belgiska polisen begärde ut filmen.
Citera
2025-05-23, 23:48
Medlem
Citat:
Japp Ebba flög ner, sparkade in dörren och slog på stora trumman. Det gör hon här:

Sen när SVT och SR börjar fiska efter mer fakta från V så får de hjärnsläpp och Marie Antman går ut och pladdrar osammanhängande i Aftonbladet (hon tog Aftonbladets bete) för att få ut någon slags egen version. Jag som trodde att det var ett par partikamrater till Måwe som uttalat sig.

Antmans redogörelse är inte osammanhängande på något sätt. Den är klar och koncis. Till skillnad från ditt jävla svamlande.
Senast redigerad av Alpoxen 2025-05-23 kl. 23:50.
Citera
2025-05-23, 23:52
Medlem
men nu vännen finns det CCTV bevis som säkerhetsavdelningen gav Måwe rätt

Vad är det du inte fattar??

https://brusselssignal.eu/2025/05/ce...-ep-over-gaza/

läs på lite ver ja

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Tidigare liknande händelse:
Fotade Ebba Busch på Uppsalakafé – blev hotad av Säpo
En Uppsalabo fick syn på Ebba Busch (KD) på ett kafé i Sala backe – och tog en bild. Kort därefter sprang en Säpovakt ikapp och krävde med blottat tjänstevapen att få veta motivet med bilden. "Direkt olämpligt", säger en jurist

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...pligt/r2z7747r
Citera
2025-05-23, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
men nu vännen finns det CCTV bevis som säkerhetsavdelningen gav Måwe rätt

Vad är det du inte fattar??

https://brusselssignal.eu/2025/05/ce...-ep-over-gaza/

läs på lite ver ja
Finns det verkligen det?
Citera
2025-05-23, 23:53
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Antmans redogörelse är inte osammanhängande på något sätt. Den är klar och koncis. Till skillnad från ditt jävla svamlande.

Klar och koncis!

Vänsterpartiets kanslichef i Bryssel, Marie Antman, säger att deras medarbetare tog en bild på Alice Teodorescu Måwe på avstånd, utan att ens öppna munnen.

– Vi vill inte vara så detaljerade på grund av polisutredningen. Men i korthet reagerade parlamentarikern väldigt aggressivt och gick snabbt till handgriplighet. Då blev min medarbetare jätterädd och skrek på hjälp, säger Antman.

– Min medarbetare hade aldrig sett henne i verkligeheten förut. Medarbetaren tyckte det var kul att se en känd människa som man ser på tv, det var inte mer än så.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lan-v-och-mawe
Citera
2025-05-23, 23:56
Avstängd
Jag tror att Måwe betalar vänsterpartisten husch-money för att undvika en skandal.
Varför göra en höna av en fjäder.
Citera
2025-05-23, 23:58
Medlem
WordWarriors avatar
Vänsterpartisten lär vara skyldig och allt är fångat på kamera. Jag avskyr KD, men jag kan mycket väl föreställa mig hur överklass-donnan Alice har triggat vänsterpartistens resentiment och känsla av underlägsenhet.
Citera
2025-05-23, 23:59
Medlem
Citat:

Sen när SVT och SR börjar fiska efter mer fakta från V så får de hjärnsläpp och Marie Antman går ut och pladdrar osammanhängande i Aftonbladet (hon tog Aftonbladets bete) för att få ut någon slags egen version. Men det blev bara uppenbart patetiskt.

V menar alltså att hela parlamentet, säkerhetsavdelningen, pressansvarige och talmannen skulle sätta sin trovärdighet på spel och backa upp en uppdiktad historia från Måwe, som skulle kunna avslöjas om den belgiska polisen begärde ut filmen.

Som sagt hela grejen låter helt osannolikt. Detta hade ju inte ens kommit till kännedom om det inte hade varit för den detaljen att V-personen fått skador på armen.
Allt är ju bara spekulationer just nu, detta kommer troligtvis resultera i två nedlagda polisanmälningar. En ny tjänsteman tillsätts och så va det inte mer med det.
Senast redigerad av SmeOlle 2025-05-24 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in