2025-05-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Vad skönt att höra , ledsamt att din vän fick uppleva detta 🥺❤️
💐❤️
Citera
2025-05-22, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Hur vet du det? Har du ringt till A & frågat?
Eller är du N's högra hand?

Mig veterligen så har A anlitat en advokat eftersom N vägrar att samarbeta.
Mig veterligen har han ingen. Men N har.
Citera
Medlem
Citat:
Exakt ! Tack för att du tar upp detta då det är något man undrar över själv .
Var mycket därför jag dela det igen .
Dumt av mig kanske, men ville visa åter igen att N bara ljuger och manipulerar folk i sin omgivning.
Och det finns även personer här som köper allt med hull och hår vad hon säger och straffar A för det .
Hennes handlingar är mer skrämmande än ett ända ord som "horunge " .
Som nån skrev i tråden man börjar oxå undrar om det är orsaken till att hon polisanmälde han .
Är det någon som vet hur denna polisanmälan går har dom ens börjat en polisutredning? Lyssna på ett poddavsnitt förut ang den hon säger även emot sig själv även där . El finns det ens en polisutredning överhuvudtaget?? Kanske bara är en anmälan än så länge .

Precis, hennes handlingar är extremt skrämmande för att vilja sitt barn det bästa.
Hon straffar både A & C genom att neka honom kontakt med sin dotter. För att han inte följer hennes regler & hon inte kan ha kontroll (vi vet ju vilket kontrollbehov hon verkar ha).
Tror inte ett skvatt på N’s ord & jag brukar alltid lita på kvinnan, men inte i detta fallet.
Ser mycket av min egen mamma i N’s beteende & kan se hur de kommer påverka C i framtiden då jag vart med om liknande.

Tror förövrigt Soc har gått på hårt denna gången eftersom J slutat uppdatera + ännu ett försvarstal på Instagram från henne & ett klipp om att N har blivit förföljd med hat sedan hon började (tyck synd om mig buhuhu typ). För nu kommer de inte upp om att Soc har bedömt att C har de så himla bra &
Dom har lagt ner de, N nämnde att hon har kontakt med både soc och BVC, så jag tror dom gör en utredning nu på detta på riktigt.
Dom får det att låta som att N är den som fått mest hat av alla men kan nämna fler som fått garanterat mycket mer hat. Plus att allt hat har varit på grund av N egna handlingar & ord. Inte något folk bara tagit från ingenstans som dom verkar få de till.
Ser överallt mammor, mindre kreatörer (men ändå rätt många följare) som använder N’s del i podden & skriver på TikTok ”idag åt mitt barn 2 portioner & de finns mer om hon vill ha”, ”är maten slut så finns de alltid mer mat att äta”, ”mitt barn får gå fritt till kylskåpet när hon vill” osv. Folk ser nog igenom henne nu & detta va nog droppen för dom flesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Hur vet du det? Har du ringt till A & frågat?
Eller är du N's högra hand?

Mig veterligen så har A anlitat en advokat eftersom N vägrar att samarbeta.
Det undrar jag oxå men ej fått något svar !

Precis som du vet jag oxå att A har advokat sen långt tillbaka. Vill oxå veta hur man kan ha sån insyn i allt då man vet vad som är sagt, gjorts och är.
Men får inget svar här heller. Jag har mina aningar på varför ser att fler redan varit inne på det och blir mer övertygad att så är fallet
Citera
2025-05-22, 22:36
Medlem
Tänker på C, när släkt och själva mamman uttalar sig så som dom gör om A. Det spelar ingen roll att mamman och tillhörande släkt älskar en över allt annat, det sätter spår i en att höra sånt om sin förälder.

Min pappa snackade mkt skit om mamma när jag var liten och jag tog på mig allt av nån anledning som jag inte ens kan begripa i dag.
Fattar dom inte hur illa dom ev gör C genom att smutskasta A, och säga att han är oengagerad m.m.

Har en vän som aldrig haft kontakt med sin pappa och lider av EIPS (som N) och har väldiga relationsproblem, psykisk ohälsa m.m. pappan ville inte veta av henne, enligt mamman. Som gjorde allt för att smutskasta och att dom inte skulle ha kontakt.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-22 kl. 22:57.
Citera
2025-05-22, 22:55
Avstängd
Och jag har en killkompis som aldrig haft nån relation med sin pappa pga att pappan inte var intresserad. Nu i vuxen ålder är det min kompis som inte är intresserad av nån relation med honom.
Men min kompis är väldigt psykiskt stark och tycker ändå att hans pappa har lärt honom något. Nämligen hur man INTE är som pappa.
Citera
2025-05-22, 22:56
Medlem
Man vet aldrig hur det landar. Men jag tycker att alla parter ska behålla sånt för sig själva.
Citera
2025-05-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Precis, hennes handlingar är extremt skrämmande för att vilja sitt barn det bästa.
Hon straffar både A & C genom att neka honom kontakt med sin dotter. För att han inte följer hennes regler & hon inte kan ha kontroll (vi vet ju vilket kontrollbehov hon verkar ha).
Tror inte ett skvatt på N’s ord & jag brukar alltid lita på kvinnan, men inte i detta fallet.
Ser mycket av min egen mamma i N’s beteende & kan se hur de kommer påverka C i framtiden då jag vart med om liknande.

Tror förövrigt Soc har gått på hårt denna gången eftersom J slutat uppdatera + ännu ett försvarstal på Instagram från henne & ett klipp om att N har blivit förföljd med hat sedan hon började (tyck synd om mig buhuhu typ). För nu kommer de inte upp om att Soc har bedömt att C har de så himla bra &
Dom har lagt ner de, N nämnde att hon har kontakt med både soc och BVC, så jag tror dom gör en utredning nu på detta på riktigt.
Dom får det att låta som att N är den som fått mest hat av alla men kan nämna fler som fått garanterat mycket mer hat. Plus att allt hat har varit på grund av N egna handlingar & ord. Inte något folk bara tagit från ingenstans som dom verkar få de till.
Ser överallt mammor, mindre kreatörer (men ändå rätt många följare) som använder N’s del i podden & skriver på TikTok ”idag åt mitt barn 2 portioner & de finns mer om hon vill ha”, ”är maten slut så finns de alltid mer mat att äta”, ”mitt barn får gå fritt till kylskåpet när hon vill” osv. Folk ser nog igenom henne nu & detta va nog droppen för dom flesta.

Skulle just skriva något liknande. Ja det är så konstigt att just de får hat, skrev inte någon, som man bäddar får man ligga!? Passar ypperligt här. SM förlåter mycket, men lögner det är inget som de förlåter så snabbt.

När de slutar hata på A och talar om vad som verkligen hände kanske deras karma vänder. På tal om resurser som tas från fall.

Så många kvinnor som lever under skräck från sina ex och måste vara gömda. Då väljer J att polisanmäla och resurser tas till familjen H istället för dessa kvinnor. Övertygad om att J övertalade Nicci att anmäla och hon som jobbat med det vet vad som sker med rätta ord. Äckligt så det förslår!!!

Ungefär samma jämförelse J kör om socanmälningar. Nej just det, inte samma sak när det är tvärtom.

Märks att det kryper i kroppen på henne att hon inte kan lägga upp blek gröt och gurka och höra sin gälla röst. Skönt för C att slippa ha en mobil i ansiktet känner jag.

Jag har också en erfarenhet av vilka hemska spår en narcissistisk person kan göra och de eftergifter det bär med sig resten av livet. Vilket vare sig Nicci eller någon i familjen förstår, kanske för att de är just det, självgoda egoister.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-22 kl. 23:02.
Citera
2025-05-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee

Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Tänker på C, när släkt och själva mamman uttalar sig så som dom gör om A. Det spelar ingen roll att mamman och tillhörande släkt älskar en över allt annat, det sätter spår i en att höra sånt om sin förälder.

Min pappa snackade mkt skit om mamma när jag var liten och jag tog på mig allt av nån anledning som jag inte ens kan begripa i dag.
Fattar dom inte hur illa dom ev gör C genom att smutskasta A, och säga att han är oengagerad m.m.

Har en vän som aldrig haft kontakt med sin pappa och lider av EIPS (som N) och har väldiga relationsproblem, psykisk ohälsa m.m. pappan ville inte veta av henne, enligt mamman. Som gjorde allt för att smutskasta och att dom inte skulle ha kontakt.

Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Skulle just skriva något liknande. Ja det är så konstigt att just de får hat, skrev inte någon, som man bäddar får man ligga!? Passar ypperligt här. SM förlåter mycket, men lögner det är inget som de förlåter så snabbt.

När de slutar hata på A och talar om vad som verkligen hände kanske deras karma vänder. På tal om resurser som tas från fall.

Så många kvinnor som lever under skräck från sina ex och måste vara gömda. Då väljer J att polisanmäla och resurser tas till familjen H istället för dessa kvinnor. Övertygad om att J övertalade Nicci att anmäla och hon som jobbat med det vet vad som sker med rätta ord. Äckligt så det förslår!!!

Ungefär samma jämförelse J kör om socanmälningar. Nej just det, inte samma sak när det är tvärtom.

Märks att det kryper i kroppen på henne att hon inte kan lägga upp blek gröt och gurka och höra sin gälla röst. Skönt för C att slippa ha en mobil i ansiktet känner jag.

Jag har också en erfarenhet av vilka hemska spår en narcissistisk person kan göra och de eftergifter det bär med sig resten av livet. Vilket vare sig Nicci eller någon i familjen förstår, kanske för att de är just det, självgoda egoister.
Har man varit med om trauman i sitt tidigare liv i tidig ålder sätter det spår som vuxen , sen kan man spela tuff att man ej bryr svek och besvikelse kommer alltid i kapp än

Stackars C som kommer bli matad med så mycket lögner om sin Biologiska pappa. Jag hoppas C verkligen får upp ögonen i tidig ålder och förstår vad hennes mamma och mormor har gjort mot hennes pappa

Nä man har mycket svårt att tro på Ns handlingar el vad hon säger .
Och dessa försvarsvideon gör detta ännu mer patetiskt det vissar bara hur desperata dom är nu för att rädda upp situation. För denna gång har soc tagit detta på allvar . Allt finns dokumenterat på vad
N sa I podden och vad hon sa på Instagram först .
Att hon bla inte tänker ta tillbaka det som sagts hon känner och vet vad hennes barn behöver .

Det är därför folk går i taket på TT och skriver stå för vad du säger ändra dig inte hela tiden . Ja du Nicci nu kan inte mamma J ens rädda denna situation el dej

Blir bara lögligt att hon ska köra med offerkoftan på att hon blir så hatad .
Även här pratar dom emot sig själva i nästan varje inlägg J la ut innan hon blocka mig.
Så tala hon om hur mkt kärlek dom får varje dag dom bryr sig inte om negativa kommentarer . Så hur ska dom ha det , och detta med trolljägarna när det togs upp var för dom själva sökte upp Achberg för att få stopp på hatet efter B .
Det som skrämmer mig mest är att hon sitter och säger man ska inte hata på sociala forum det är fegt mm
Men vad har hon gjort själv i över 2 år mot just Andreas nämligen spridit hat och startat ett drev mot han.
Gäller det bara henne att man inte ska hata och skriva saker om trodde det gällde alla
Citera
2025-05-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud

Nicci har inte eips
Citera
2025-05-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted

Ja men precis.
O såklart skrivs de om att någon som inte haft relation med sin pappa o den idag inte är intresserad 🫠
Tänker att de kanske finns olika scenarion, min situation är lik C’s, där mamman snackar skit om pappan öppet & det KOMMER att påverka henne. Varenda människa jag känner som haft föräldrar som betett sig såhär har tagit skada. Sen kanske inte alla vill eller orkar visa de men att prata om de som att det inte vore en biggie som vissa gör, är det absolut inte.

Citat:
Har man varit med om trauman i sitt tidigare liv i tidig ålder sätter det spår som vuxen , sen kan man spela tuff att man ej bryr svek och besvikelse kommer alltid i kapp än

Stackars C som kommer bli matad med så mycket lögner om sin Biologiska pappa. Jag hoppas C verkligen får upp ögonen i tidig ålder och förstår vad hennes mamma och mormor har gjort mot hennes pappa

Nä man har mycket svårt att tro på Ns handlingar el vad hon säger .
Och dessa försvarsvideon gör detta ännu mer patetiskt det vissar bara hur desperata dom är nu för att rädda upp situation. För denna gång har soc tagit detta på allvar . Allt finns dokumenterat på vad
N sa I podden och vad hon sa på Instagram först .
Att hon bla inte tänker ta tillbaka det som sagts hon känner och vet vad hennes barn behöver .

Det är därför folk går i taket på TT och skriver stå för vad du säger ändra dig inte hela tiden . Ja du Nicci nu kan inte mamma J ens rädda denna situation el dej

Blir bara lögligt att hon ska köra med offerkoftan på att hon blir så hatad .
Även här pratar dom emot sig själva i nästan varje inlägg J la ut innan hon blocka mig.
Så tala hon om hur mkt kärlek dom får varje dag dom bryr sig inte om negativa kommentarer . Så hur ska dom ha det , och detta med trolljägarna när det togs upp var för dom själva sökte upp Achberg för att få stopp på hatet efter B .
Det som skrämmer mig mest är att hon sitter och säger man ska inte hata på sociala forum det är fegt mm
Men vad har hon gjort själv i över 2 år mot just Andreas nämligen spridit hat och startat ett drev mot han.
Gäller det bara henne att man inte ska hata och skriva saker om trodde det gällde alla

Det är skrämmande hur en 50+ person kan sitta såhär & bete sig. Frekvent försvara sin dotter verkar ju förekomma & aldrig ge vettiga svar
Nej men de förstår du väl!! När de är dom som gör något är det fakta men alla andra ger hat! Patetiskt rent ut sagt.
”Ni kommer aldrig få oss att sluta” i think so.
Hon får tycka hur mycket hon vill att det är slöseri med resurser & att alla ska sköta sina egna barn (hur en socionom som hon gärna vill påpeka hela tiden kan säga något sånt).
Som jag sagt innan, både N & J & vissa här verkar tro att en orosanmälan gäller när det finns ett barn som blir misshandlat eller liknande. För att få bara påminna så finns socialtjänsten till för att ge stöd och råd i föräldrarskapet oxå. En orosanmälan kan handla om att man är orolig för anknytningen till barnet. Att föräldrarna inte har rätt skydd i bilen etc, allt som N blivit orosanmäld för är skäl till orosanmälan.
”En orosanmälan om barn kan vara nödvändig när det finns misstankar om att ett barn far illa eller riskerar att fara illa. Exempelvis om barnet utsätts för våld, sexuella övergrepp, brist på omsorg eller om vårdnadshavare inte tillgodoser barnets behov.
Omsorgssvikt: Brist på mat, kläder, hygien, skydd eller tillräcklig tillsyn.”

I detta fall faller orosanmälningarna under omsorgssvikt.
Senast redigerad av Danielllleeeeee 2025-05-23 kl. 00:16.
Citera
2025-05-23, 00:51
Avstängd
Kan med 100% säkerhet säga att dessa orosanmälningar kommer inte heller leda någonvart.
Allt stöd och råd man kan få ifrån socialtjänsten i sådana här ärenden sker alltid på frivillig väg och man har all rätt att tacka nej om man inte tycker sig behöva det.
Såvida inte soc bedömer barnets situation akut. Då är det inte frivilligt längre.
Räkna ut själva vad som kommer ske med dessa orosanmälningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in