2025-05-23, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Du vet mycket du, utan faktiska belägg för de du påstår. Ungefär lika pålitlig som pinocchio.
Exakt , så blir det när man bara kör på och tro på sina egna lögner .
Och inte vet till 100 % vad socialtjänsten gör. Visa tror som du skrev att det bara ska förekomma våld orent hem och hygien . Men riktigt så funkar dom inte
Citera
2025-05-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det är alla vi som vet hur det kommer bedömas som tycker att man tar resurser från andra fall. Ganska säker på att det är så J menar när hon försöker förklara.
Ni som inte förstår hur detta kommer bedömas tycker givetvis annat.
Oj jobbar du på socialtjänsten? Så du kan sitta här och bedöma Ns fall det var något nytt . Om du nu gör det så begår du ett jättestort tjänstefel.
Citera
2025-05-23, 01:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Oj jobbar du på socialtjänsten? Så du kan sitta här och bedöma Ns fall det var något nytt . Om du nu gör det så begår du ett jättestort tjänstefel.
Eftersom det förmodligen inte kommit in anmälningar om skitigt hem osv så känns det onödigt att prata om det tycker jag.
Men det kommer ändå inte leda någonvart med det som har kommit in. Promise !!!
Citera
2025-05-23, 01:46
Medlem
Citat:
Eftersom det förmodligen inte kommit in anmälningar om skitigt hem osv så känns det onödigt att prata om det tycker jag.
Men det kommer ändå inte leda någonvart med det som har kommit in. Promise !!!
Du är ju otrolig !!! Hur orkar du vrida till allt Hur vet du vilka/ el vad orosanmälningar handlar om ???? Som jag tolka det så har det ju inte bara kommit in anmälningar ang maten hål i öronen kissig blöja utan mkt mkt mer detaljer
Citera
2025-05-23, 05:54
Medlem
Citat:
Nicci har inte eips
Nej, sorry!🌸 Sökte i den gamla tråden och misstog mig. Fick för mig att det skrevs av någon som påstod sig vara insatt. Men oavsett ska man inte skriva det som en sanning sådär.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-23 kl. 06:37.
Citera
2025-05-23, 06:11
Medlem
Citat:
Kan med 100% säkerhet säga att dessa orosanmälningar kommer inte heller leda någonvart.
Allt stöd och råd man kan få ifrån socialtjänsten i sådana här ärenden sker alltid på frivillig väg och man har all rätt att tacka nej om man inte tycker sig behöva det.
Såvida inte soc bedömer barnets situation akut. Då är det inte frivilligt längre.
Räkna ut själva vad som kommer ske med dessa orosanmälningar.

Ändå ska dom sitta med när C äter som N sa. Bra ändå att dom tar det på allvar. Många gånger räcker det ju med ett samtal bara.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-23 kl. 06:38.
Citera
2025-05-23, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Exakt , så blir det när man bara kör på och tro på sina egna lögner .
Och inte vet till 100 % vad socialtjänsten gör. Visa tror som du skrev att det bara ska förekomma våld orent hem och hygien . Men riktigt så funkar dom inte

Jag tror att lögnen är att personen som påstår sig inte känna vare sig Nicci med familj och VL. Konstigt att då med 100% säkerhet påstå massa saker om man inte har inside information. Att veta hur N och VL känner och tänker, verkligen!?

Personen spyr galla på A och anser att fula ord är värre än manipulera och ljuga för att få som man vill. Precis som N och J så vill de insinuera att A inte ville ha barnet oavsett vad han säger och inte fattat att orden var inte riktat mot barnet utan Niccis felaktiga anklagelser.

Ungefär så höll en annan person på i den förra tråden🤐man behöver inte vara Einstein för att se det. Jag undvek att svara denna narc.person och nu i ny skepnad försöker göra så mot mig, måste ha gjort ont på dens ego😉ni som vet ni vet.

Eller så jobbar personen på soc och på så vis har full insyn och gör tjänstefel om det uppdagas.

Jag tror personligen på det första och finns känningar hos soc och förstår hur de jobbar. För mig pekar det åt ett håll, gjort sedan start och jag har försökt att inte döma, men igår blev det tydligt för mig. Detta är vad jag TROR och UPPLEVER.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-23 kl. 08:23.
Citera
2025-05-23, 09:15
Medlem
Citat:
Precis, hennes handlingar är extremt skrämmande för att vilja sitt barn det bästa.
Hon straffar både A & C genom att neka honom kontakt med sin dotter. För att han inte följer hennes regler & hon inte kan ha kontroll (vi vet ju vilket kontrollbehov hon verkar ha).
Tror inte ett skvatt på N’s ord & jag brukar alltid lita på kvinnan, men inte i detta fallet.
Ser mycket av min egen mamma i N’s beteende & kan se hur de kommer påverka C i framtiden då jag vart med om liknande.

Tror förövrigt Soc har gått på hårt denna gången eftersom J slutat uppdatera + ännu ett försvarstal på Instagram från henne & ett klipp om att N har blivit förföljd med hat sedan hon började (tyck synd om mig buhuhu typ). För nu kommer de inte upp om att Soc har bedömt att C har de så himla bra &
Dom har lagt ner de, N nämnde att hon har kontakt med både soc och BVC, så jag tror dom gör en utredning nu på detta på riktigt.
Dom får det att låta som att N är den som fått mest hat av alla men kan nämna fler som fått garanterat mycket mer hat. Plus att allt hat har varit på grund av N egna handlingar & ord. Inte något folk bara tagit från ingenstans som dom verkar få de till.
Ser överallt mammor, mindre kreatörer (men ändå rätt många följare) som använder N’s del i podden & skriver på TikTok ”idag åt mitt barn 2 portioner & de finns mer om hon vill ha”, ”är maten slut så finns de alltid mer mat att äta”, ”mitt barn får gå fritt till kylskåpet när hon vill” osv. Folk ser nog igenom henne nu & detta va nog droppen för dom flesta.

Ja, du har så rätt i det du skriver.
Denna offerkofta som åker på så fort det börjar blåsa lite kring N. Men som du säger. I hennes fall är det 100% hennes egen förskyllan.

Jag mår extra illa av det videoklippet på TT där N drar & sliter i C till musik samtidigt som hon bittert utagerar sig mot de hon kallar haters.
Man ser på C hur obekväm hon är.....😥

Att ett barn har föräldrar och eller nära släktingar med en stabil ekonomi, tak över huvudet och mat på bordet när N själv bestämmer säger inget om hur barnet egentligen mår vare sig fysiskt och eller känslomässigt. Att de får sina Soc-anmälningar och reaktioner från omgivningen på sig är ju som sagt föga förvånande.

Man får innerligt hoppas att både A & C får sin så väl värda upprättelse till slut.
Citera
2025-05-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Jag tror att lögnen är att personen som påstår sig inte känna vare sig Nicci med familj och VL. Konstigt att då med 100% säkerhet påstå massa saker om man inte har inside information. Att veta hur N och VL känner och tänker, verkligen!?

Personen spyr galla på A och anser att fula ord är värre än manipulera och ljuga för att få som man vill. Precis som N och J så vill de insinuera att A inte ville ha barnet oavsett vad han säger och inte fattat att orden var inte riktat mot barnet utan Niccis felaktiga anklagelser.

Ungefär så höll en annan person på i den förra tråden🤐man behöver inte vara Einstein för att se det. Jag undvek att svara denna narc.person och nu i ny skepnad försöker göra så mot mig, måste ha gjort ont på dens ego😉ni som vet ni vet.

Eller så jobbar personen på soc och på så vis har full insyn och gör tjänstefel om det uppdagas.

Jag tror personligen på det första och finns känningar hos soc och förstår hur de jobbar. För mig pekar det åt ett håll, gjort sedan start och jag har försökt att inte döma, men igår blev det tydligt för mig. Detta är vad jag TROR och UPPLEVER.
Precis det har jag trott länge , och jag sett att andra mer än du har trott det .
Ser oxå att några återkommande konton som blivit avstängda bla för dom trott att det kan vara nån i fam . Man har då riktat sitt fokus på att personen/erna har flera konton för att avleda kanske vissa saker som skrivs el för att man kanske kastar sten i glashus just om olika konton vad vet jag 🤔🤫
Har också ställt mig den frågan hur en person kan vara så insatt i Precis allt . Från vad som hänt ända från förlossningen fram tills nu . Och vet exakt i detalj vad N el J har sagt och nu även VL

Precis likt fam så hakar man upp sig på ordet " Horunge " aborten och barna frågan.
En slump tror knappast det 🫣
Och det som blev stora avslöjandet för min del i går var när man påstår att A ej har advokat eller när man skrev om soc nä det behövs inte Einstein för att lista ut el se detta .

Och jag delar din upplevelse kring det sorgligt men sant att man går under en täckmantel för att även svart måla Andreas här . Men tyvärr går man bet på det då målgruppen i tråden är äldre och mer erfaren och köper inte deras jäkla skitsnack och lögner
Citera
2025-05-23, 09:30
Medlem
Ananasflickans avatar
Nicci och hennes mamma tycker det är onödigt att socialtjänsten behöver lägga resurser på att utreda Cs situation med anledning av inkomna orosanmälningar. Jag vill se det från en annan synvinkel och tycker det är onödigt av främst Nicci att se till att skattepengar och socialtjänstens resurser måste gå åt för att hon inte vill samverka i en faderskapsutredning och inte skicka in papper till Skatteverket i tid.
Enligt mig är det Nicci och hennes mamma, genom sitt agerande, som ser till att skattepengar och resurser går åt för att dom lägger ut befängda saker på sociala medier och inte vill samverka i faderskapsutredningen.

Bara bra att dom slutar uppdatera om C och inte lägger ut så mkt på sociala medier. Så slipper dem ta av samhällets resurser
Citera
2025-05-23, 09:52
Medlem
Citat:
Det är alla vi som vet hur det kommer bedömas som tycker att man tar resurser från andra fall. Ganska säker på att det är så J menar när hon försöker förklara.
Ni som inte förstår hur detta kommer bedömas tycker givetvis annat.

Sorry jag glömde av att du vet om allt om mig så jag inte vet hur saker & ting inom socialtjänsten går till. För du vet allt, gud själv.
Börjar bli allt mer o mer likt en annan person hur den skriver & som varit inaktiv sedan du kom hit.
Citera
2025-05-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Nicci och hennes mamma tycker det är onödigt att socialtjänsten behöver lägga resurser på att utreda Cs situation med anledning av inkomna orosanmälningar. Jag vill se det från en annan synvinkel och tycker det är onödigt av främst Nicci att se till att skattepengar och socialtjänstens resurser måste gå åt för att hon inte vill samverka i en faderskapsutredning och inte skicka in papper till Skatteverket i tid.
Enligt mig är det Nicci och hennes mamma, genom sitt agerande, som ser till att skattepengar och resurser går åt för att dom lägger ut befängda saker på sociala medier och inte vill samverka i faderskapsutredningen.

Bara bra att dom slutar uppdatera om C och inte lägger ut så mkt på sociala medier. Så slipper dem ta av samhällets resurser

Enig med den synvinkeln såtillvida att det är de som är problemet, inte följarna.

Även att C inte ska behöva vara en bricka i deras spel på SM i deras hat mot hennes biologiska pappa.

Problemet är att N och J tror att de alltid är fria från skuld. Även om de inte lägger upp mer och flyttar då det till följarnas fel att resurser tas.

Även att de förhalar och inte samarbetar till att lösa allt kring C:s biologiska pappa, det kvarstår även om de inte lägger upp problematiska bilder, klipp och uttalanden kring det hela.
Är soc verkligen helt blinda inför detta, menar de ska ju föra C:s talan?
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-05-23 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in