Citat:
Ursprungligen postat av
Trixton
Jag har ibland skrivit klockslag på en lapp och lagt i rutan när jag har saknat p-skiva. Jag vet inte om det är några garantier för att det alltid fungerar, men det är väl ingen avgörande skillnad mellan metoderna.
Det går utmärkt att skriva på en lämplig lapp när man ankom till parkeringen. Sen borde du ju kunna skriva t ex 08:18, det skulle ju vara jävligt dumt att få kontrollavgift när syftet är att göra rätt för sig. Skriver du 08:30 så är det dessutom 100% korrekt.
Vet att någon vid något tillfälle fått böter för att de inte hade en faktisk P-skiva utan hade skrivit på en lapp, men P-bolaget fick bastning i tingsrätten och fick backa, vilket jag anser är helt rätt. Tror detta skedde i Växjö.
En annan idiot till P-lisa/lasse utfärdade böter till en bekant för "ej godkänd P-skiva/tidsangivelse trots att P-skivan var tydligt presenterad i framrutan. Felet? Jo, att det var en P-skiva från en annan kommun

Detta hände i Arvika och idioterna backade direkt.
Det som är så trist är att man måste strida och tjafsa fast man inte gjort fel.
Jag var för 25 år sen yrkeschaufför och vet att P- vakter tyvärr behövs. De flesta är fullt normala människor, men tyvärr så finns det ett väsentligt antal muppar i kåren med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Du kan faktiskt ställa den till 8:30, då du ska ställa den en halvtimme efter. P-flisa vet inte om du stod där 7:59 eller 8:01, vilket i praktiken ändå blir 8:30.
Men det är bara en tvärnitisk P-flisa som ger kontrollavgift/P-anmärkning för en tidsangivelse som är uppenbart ställd tidigare än 8:00 (i det här fallet). En sådan P-flisa har inte den kognitiva förmågan att räkna helt enkelt. Det är dessutom helt onödigt för en P-flisa att bevaka parkeringar som inte renderar kontrollavgifter.
Håller med i sak. Kan fatta att man får P-böter om man ställt skivan på kl 02 (14) då har ju tiden passerat så att säga, men egentligen finns ingen anledning att kontrollera den parkeringen före klockan 11 om begränsningen är 3 tim och startar 08.