2025-05-22, 09:13
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Galet om det stämmer att han är skyldig! Han har tidigare i pressen berättat hur präktig han är och hur underbetald (typ 70lax/mån) är för att göra ett tv-program en gång om året i medelhavsmiljö….

Ja stämmer det så är det dagen då den präktiga auran rasade likt ett korthus. Har alltid tyckt att denna B-kändis haft en rätt unken image. Vet inte riktigt vad det grundar sig på men troligtvis en jävligt dålig självkänsla hos vederbörande. Bekräftelsekåt som få.
Citera
2025-05-22, 09:14
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om vi återgår till trådens ämne så tycker jag som sagt inte att mina eller någon annans åsikter i tråden är speciellt intressanta i sammanhanget. Jag kan bara konstatera att kvinnan tagit väldigt illa vid sig av mannens agerande, valt att polisanmäla detta och att åklagaren åtalat mannen för sexuellt ofredande alternativt ofredande. Min personliga åsikt är att mannens agerande var oskönt och att det var rätt av kvinnan att anmäla.
Vem som helst kan anmäla någon som helst för vad som helst.
Frågan är vad som ska leda till åtal, kriminaliseras och bestraffas.
Citera
2025-05-22, 09:14
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hur mycket lärde sig Leijnegard av Martin Timellgate.
Svar: 0.

Av Timellgate lärde han sig noll av Timell själv ...förmodligen hans bästa elev
Citera
2025-05-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Om jag har förstått saken rätt så va tungan inte inblandad. Och då är det en puss enligt mig. Men jag kan ha fel i det avseendet.

Nej.
Har han försökt pussa tjejen, eller HAR han pussat tjejen?

Det är två väldigt skilda saker.
Citera
2025-05-22, 09:18
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hur mycket lärde sig Leijnegard av Martin Timellgate.
Svar: 0.
Timell blev frikänd. Dessutom handlade det om en anklagelse om våldtäkt. Detta fall handlar om en anklagelse om försök till puss. Du tycker inte du blandar äpplen och päron?
Citera
2025-05-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Alla har väl fått nobben antar jag när man försökt kysst någon på tex fest/nattklubb? Gäller båda könen.
Har som sagt dissat många tjejer som försökt.
Men är jag, ska vi börja anmäla det lilla minsta tycker du?

Inte alla, jag skulle tro att vissa är mindre bra på att läsa signaler.och därför får nobben.

Haha, att du skryter om en sån sak på flashback tyder ju inte på osäkerhet och hävdelsebehov alls.

Nu har ju inte vi någon som helst aning om hur relationen mellan dem har sett ut, och på vilket sätt han närmat sig och tagit på henne, eller hur? Att du tycker det är "löjligt" säger ju bara att du drar slutsatser utifrån en kvällstidningsartikel, vilket jag tycker är löjligt.
Citera
2025-05-22, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nej.

Dessvärre va jag inte närvarande på plats så jag kan inte svara dig.
Citera
2025-05-22, 09:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vem som helst kan anmäla någon som helst för vad som helst.
Frågan är vad som ska leda till åtal, kriminaliseras och bestraffas.

Åklagare ska åtala, riksdagen ska stifta lagar och domstolarna ska döma. Det tycker jag är en bra arbetsordning.

Det är inte pöbeln på fb som ska bestämma detta.
Citera
2025-05-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Inte alla, jag skulle tro att vissa är mindre bra på att läsa signaler.och därför får nobben.

Haha, att du skryter om en sån sak på flashback tyder ju inte på osäkerhet och hävdelsebehov alls.

Nu har ju inte vi någon som helst aning om hur relationen mellan dem har sett ut, och på vilket sätt han närmat sig och tagit på henne, eller hur? Att du tycker det är "löjligt" säger ju bara att du drar slutsatser utifrån en kvällstidningsartikel, vilket jag tycker är löjligt.
Är ju det som har kommit fram hittills, att han försökte pussa henne x2 eller?
För övrigt skryter jag inte alls utan när vissa puckon inte förstår måste man vara extra tydlig.
Citera
2025-05-22, 09:25
Medlem
back flashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nej.

Han HAR pussat henne. Det är de båda överens om.
Citera
2025-05-22, 09:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Är det hon själv som fattar beslutet att fly och åka hem eller någon annan?

Citat:
Detta var den största emotionella svårigheten förklarade Renée, att hon som offer åkte och behövde fly. Det gjorde att det kändes som hennes skuld, eftersom hon åkte och han fick stanna kvar utan konsekvenser.

Citat:
Renée berättade dock att under dagen så växte enorm panikångest fram hos henne. Hon ringde hem till sin man och berättade vad som hänt, och i samtal med honom kom de överens om att
Renée skulle åka därifrån

Tolkar jag nedanstående rätt när jag tänker att hon inte har berättat för andra om den andra "pussen" på plats och således fanns inga uppgifter om en andra puss när ledningen skulle ta ställning till om Micke skulle få stanna kvar och jobba eller inte?

Citat:
Vidare berättade Renée att den andra pussen, den som kändes som det stora övergreppet, den
vet hon inte om och i sådana fall vem som sett. Hon vet att Ida sett den första. Men den andra
pussen hände också på festen, men Renée har inte frågat runt eller undersökt om eller vem
som såg. Det eftersom Micke fick vara kvar och slutföra projektet, och Renée förklarade att
om något sådant här kommer ut går det väldigt fort och Renée kände sig vid tillfället inte stark
nog att berätta. Även för hennes kollegor också som var på plats. Därför har hon inte frågat
runt.
Citera
2025-05-22, 09:31
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design

Vi kommer alltid att ha extremt känsliga och sårbara människor i vårt samhälle. Dessa behöver vi ta särskild hänsyn till med anpassningar och stödjande insatser. Frågan är dock om vi ska kriminalisera de som inte anpassar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in