2025-05-21, 18:43
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Osäker på om Nylander tillför det vi vill att han ska tillföra.

Visst, killen är ett superproffs som säkert levererar från start.
Men inte ens Nylander kan väl vara helt opåverkad av jetlag och är "matchotränad".
Han kanske kommer lite sent in.

Hoppas jag har fel och att han är den spetsen vi behöver.
Sveriges största problem är att vi inte har haft någon stark förstakedja som kan leverera. Nu hoppas jag på Nylander - Zibanjead - Raymond i förstakedjan. Och inte någon jämn, utblandad skit "där alla kedjor ska vara typ jämnstarka" vilket Hallam brukar gilla men som inte verkar vara så effektivt.
Citera
2025-05-21, 18:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Sveriges största problem är att vi inte har haft någon stark förstakedja som kan leverera. Nu hoppas jag på Nylander - Zibanjead - Raymond i förstakedjan. Och inte någon jämn, utblandad skit "där alla kedjor ska vara typ jämnstarka" vilket Hallam brukar gilla men som inte verkar vara så effektivt.

Var inte Leo/Raymond finurliga på planen? Varför sära på dem?
Citera
2025-05-21, 18:54
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Nja, rätt finurliga ibland absolut, men inte kemin/resultatet som man hade hoppats på, men tänker att Raymond steppar upp om han kör med Nylander och Mika, och att han bryter mönstret och skapar en intressant dynamik i sån kedja. Oavsett vilka det är i förstakedjan så tror jag det är bättre att satsa på en stark förstakedja än att sprida ut och köra mellanmjölk i alla kedjor.
Edit: En intressant andrakedja kanske vore Carlsson - Lindholm - Forsberg?
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2025-05-21 kl. 19:08.
Citera
2025-05-21, 18:56
Medlem
Citat:

Backlund/Heineman gjorde väl mål bara efter någon minut i inledningen av turneringen men separerades lika snabbt. Konstigt att man inte provar och ger sådant som fungerar chansen lite längre. Istället för att ge sådant som inte alls funkat chansen i stort sett hela turneringen...
Citera
2025-05-21, 19:52
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nylander hade gärna fått stanna i Toronto. Vad ska han bidra med? Helt oduglig spelare när det gäller nått.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det sista laget behöver är en vek Nylander. Det hade behövts en Alfredsson eller Sundin som kommer in och leder laget istället för din idol Nylander.

Det är nog svårt att "förstå sig på" för vissa. När en Tre Kronor spelare gör 50-80 poäng i grundserien, deras lag inte kommer till slutspel eller lag viker sig i slutspelet med taffliga svenska insatser.

Då tror man per automatik,att dessa ska leverera i ett VM.

Men det ska bli kul att se Tjeckien Vs Sverige.

Brukar bli rätt underhållande matcher.

Mitt tips går till Tjeckien.
Citera
2025-05-21, 20:42
Medlem
Citat:
Helt med på den analysen. Tyckte i och för sig att Tre Kronor var rätt stabila överlag. Jag tyckte de var numret större än Kanada. Kanada var dock ruskigt effektiva i målgörandet och det är ju liksom hela grejen.
https://www.flashscore.se/match/ishockey/dUzaQxSN/#/matchsummering/matchstatistik/0

Det är bara att acceptera att pucken ibland inte studsar rätt vissa matcher. 5-2 avspeglar verkligen inte matchen. Minst 3 av målen borde Markström tagit eller backarna sett till att situationen inte uppstod. Framåt kunde det lika gärna ha varit 2-3-4 mål. Det var väl 2 missade helt öppna lägen som Tre Kronor missade.

Jag tycker inte vi behöver hänga läpp för den matchen eller vilja ruska om och ändra massa saker utan rannsaka vad man själv gjorde fel, snäpp upp det och gå ut och kör igen. Jag tror på Tre Kronor. Har inte sett någon av tjeckernas matcher i VM hittills tror jag men det spelar ingen större roll. Jag tror att det blir vi som spelar semi på lördag.

Största skillnaden mellan Kanada och Tre Kronor var att Kanada sin tradition trogen är mer opportunistiska och gör mål på sina chanser (väldigt effektiva när de får chansen och ser till att skapa chanser ur ingenting). Tre Kronor är sämre på att sätta dit sina chanser.

Har inte Pettersson spelat med Crosby?
Tror Crosby informerat sin lagkamrater om hans svagheter.
Citera
2025-05-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det är nog svårt att "förstå sig på" för vissa. När en Tre Kronor spelare gör 50-80 poäng i grundserien, deras lag inte kommer till slutspel eller lag viker sig i slutspelet med taffliga svenska insatser.

Då tror man per automatik,att dessa ska leverera i ett VM.

Men det ska bli kul att se Tjeckien Vs Sverige.

Brukar bli rätt underhållande matcher.

Mitt tips går till Tjeckien.

Allt hänger på att Tre Kronor kommer ihåg att Tjeckiens starka kort är som alltid kontringarna.
Citera
2025-05-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Raymond-Karlsson-Johansson
Forsberg-Backlund-Lindholm
Carlsson-Wennberg-Zibanejad
Heineman-Lundeström-Fröden

Nylander?

Ta ned Forsberg i fjärdekedjan istället för Frödén, ersätt Raymond med Nylander och flytta ned Raymond på Forsbergs plats.

Kommer bli tokigt att lattja med kedjorna så här långt in i turneringen.

De borde sitta nu. Undantaget W Karlsson och W Nylander så klart.
Citera
2025-05-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Osäker på om Nylander tillför det vi vill att han ska tillföra.

Visst, killen är ett superproffs som säkert levererar från start.
Men inte ens Nylander kan väl vara helt opåverkad av jetlag och är "matchotränad".
Han kanske kommer lite sent in.

Hoppas jag har fel och att han är den spetsen vi behöver.

Frågan är vilka han ska spela med och hur mycket speltid Nylander ska ha.
Citera
2025-05-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask

Tror du inte på sossehockey "alla ska med"?

Nej Hallam behöver ha modet att toppa laget.

Tre Kronor behöver få in första målet för att kunna sätta press på Tjeckien.

Hinner Tjeckien göra 2-0 i första kommer Tre Kronor känna av pressen av hemmaplan.
Citera
2025-05-21, 21:39
Medlem
Är det fler än jag som undrar över Hallams spelidé?

Är det att ha 4 tvåvägskedjor och förlita sig på PP och kontringar och offensiva backar?
Citera
2025-05-21, 22:49
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Tror du inte på sossehockey "alla ska med"?

Nej Hallam behöver ha modet att toppa laget.

Tre Kronor behöver få in första målet för att kunna sätta press på Tjeckien.

Hinner Tjeckien göra 2-0 i första kommer Tre Kronor känna av pressen av hemmaplan.
ja, håller med här. får se hur det går, annars ryker Hallam efter OS får man anta. På så sätt är det kanske bättre med fiasko och ut i kvarten, än ett nytt brons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in