2025-05-21, 16:19
Medlem
Rätt många Toronto fans som är lite upprörda att han åker till Sverige för att spela. Kommentarer som "därför han inte visa sig andra halvan av slutspel" "enda blåa färg han vill spela för är Sverige"
Senast redigerad av pyssen87 2025-05-21 kl. 16:27.
Citera
2025-05-21, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Rätt många Toronto fans som är lite upprörda att han åker till Sverige för att spela. Kommentarer som "därför han inte visa sig andra halvan av slutspel" "enda blåa färg han vill spela för är Sverige"

Toronto Fans är verkligen jobbiga små as.

Kan de inse att Toronto är ett loserlag.
Citera
2025-05-21, 16:39
Avstängd
Willys sista 3 matcher mot Florida vid läge 2-2 i matcher..0+0..
Citera
2025-05-21, 16:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Har Hallam placerat Mika Z i tredje?

Raymond-Karlsson-Johansson
Forsberg-Backlund-Lindholm
Carlsson-Wennberg-Zibanejad
Heineman-Lundeström-Fröden

Nylander?
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-21 kl. 16:51.
Citera
2025-05-21, 16:47
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Och? Finns det någon som tror att en Nylander kommer att göra någon större skillnad för det här lagets kapacitet?
Gjorde Nylander ens mål i 4-nations..? Har för mig att han var rätt osynlig då.
Citera
2025-05-21, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
För det första så förutom Kanada så har vi bara mött pisslag. Fullständigt värdelöst att harva mot Frankrike, Finland, Slovenien osv. För det andra, en stark spelare är ALLTID välkommen. Har du aldrig utövat lagidrott? "Fy fan, Foppa (21) ansluter. Satan också lyxliraren Lidström ska tydligen ha en plats. Helvete, den där jävla Sundin kommer till dukat bord".

På torsdag börjar VM.

Hur tänker du? Enkla matcher som Kanada, Tjeckien och ev Schweiz?

Jag tänker att USA slog Tjeckien med 4-0 i sista perioden och att det synar Tjeckiens problem..Tjeckien är ett lag hemma i Prag..ett i Stlm när de får 13 000 emot sig. Det handlar mer om hur Sverige ser ut efter att tre spelare kommit in i truppen under de sista matcherna. Hur är gruppdynamiken? Har den förändrats?

Jag tar hellre Schweiz i en semi än USA. Har sagt att Schweiz inte vinner VM utan Josi. Utan lagkapten Hirscher blir det ännu svårare..så Schweiz i en semi passar oss bra.

Sedan vinner Sverige inte mot Canada..med det laget..två ggr i ett VM. Utan perfekt med en förlust innan finalen..
Citera
2025-05-21, 17:02
Avstängd
Balansen från Finlands-matchen..en homogen insats i 50 minuter..fanns inte riktigt i Kanada-matchen? Mot Kanada gick farten upp ett snäpp emellanåt..hur blir det då om folk inte spelat ihop innan? Blir det osynkat och otryggt hos vissa..som gör att misstag uppstår? Självklart..

Svenska truppen såg klar ut inför Canada-matchen. Rollerna satt där..målvaktsspelet ar solitt, man släppte knappt in några mål, boxplay satt m.m.

Skillnaden mellan t ex matchen mot Finland och Canada var att Hallam hade börjat att mixtra med ett gäng som började att lära känna varandra, nya spelare som aldrig träffats skulle hälsa på varandra utanför plan..sedan skulle de helt plötsligt fungera även på rinken..som det gjorde mot Finland.

Sverige började om igår..ungefär som vi gjorde första matchen i VM när de sista proffsen kom in i truppen..
Citera
2025-05-21, 17:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Balansen från Finlands-matchen..en homogen insats i 50 minuter..fanns inte riktigt i Kanada-matchen? Mot Kanada gick farten upp ett snäpp emellanåt..hur blir det då om folk inte spelat ihop innan? Blir det osynkat och otryggt hos vissa..som gör att misstag uppstår? Självklart..

Svenska truppen såg klar ut inför Canada-matchen. Rollerna satt där..målvaktsspelet ar solitt, man släppte knappt in några mål, boxplay satt m.m.

Skillnaden mellan t ex matchen mot Finland och Canada var att Hallam hade börjat att mixtra med ett gäng som började att lära känna varandra, nya spelare som aldrig träffats skulle hälsa på varandra utanför plan..sedan skulle de helt plötsligt fungera även på rinken..som det gjorde mot Finland.

Sverige började om igår..ungefär som vi gjorde första matchen i VM när de sista proffsen kom in i truppen..

Helt med på den analysen. Tyckte i och för sig att Tre Kronor var rätt stabila överlag. Jag tyckte de var numret större än Kanada. Kanada var dock ruskigt effektiva i målgörandet och det är ju liksom hela grejen.
https://www.flashscore.se/match/ishockey/dUzaQxSN/#/matchsummering/matchstatistik/0

Det är bara att acceptera att pucken ibland inte studsar rätt vissa matcher. 5-2 avspeglar verkligen inte matchen. Minst 3 av målen borde Markström tagit eller backarna sett till att situationen inte uppstod. Framåt kunde det lika gärna ha varit 2-3-4 mål. Det var väl 2 missade helt öppna lägen som Tre Kronor missade.

Jag tycker inte vi behöver hänga läpp för den matchen eller vilja ruska om och ändra massa saker utan rannsaka vad man själv gjorde fel, snäpp upp det och gå ut och kör igen. Jag tror på Tre Kronor. Har inte sett någon av tjeckernas matcher i VM hittills tror jag men det spelar ingen större roll. Jag tror att det blir vi som spelar semi på lördag.
Citera
2025-05-21, 18:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Nylander hade gärna fått stanna i Toronto. Vad ska han bidra med? Helt oduglig spelare när det gäller nått.
Citera
2025-05-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nylander hade gärna fått stanna i Toronto. Vad ska han bidra med? Helt oduglig spelare när det gäller nått.

Haha sätt dig ner i båten pojkspoling
Citera
2025-05-21, 18:22
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Haha sätt dig ner i båten pojkspoling
Det sista laget behöver är en vek Nylander. Det hade behövts en Alfredsson eller Sundin som kommer in och leder laget istället för din idol Nylander.
Citera
2025-05-21, 18:29
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Osäker på om Nylander tillför det vi vill att han ska tillföra.

Visst, killen är ett superproffs som säkert levererar från start.
Men inte ens Nylander kan väl vara helt opåverkad av jetlag och är "matchotränad".
Han kanske kommer lite sent in.

Hoppas jag har fel och att han är den spetsen vi behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in