Citat:
Ursprungligen postat av
TenBagger69
Balansen från Finlands-matchen..en homogen insats i 50 minuter..fanns inte riktigt i Kanada-matchen? Mot Kanada gick farten upp ett snäpp emellanåt..hur blir det då om folk inte spelat ihop innan? Blir det osynkat och otryggt hos vissa..som gör att misstag uppstår? Självklart..
Svenska truppen såg klar ut inför Canada-matchen. Rollerna satt där..målvaktsspelet ar solitt, man släppte knappt in några mål, boxplay satt m.m.
Skillnaden mellan t ex matchen mot Finland och Canada var att Hallam hade börjat att mixtra med ett gäng som började att lära känna varandra, nya spelare som aldrig träffats skulle hälsa på varandra utanför plan..sedan skulle de helt plötsligt fungera även på rinken..som det gjorde mot Finland.
Sverige började om igår..ungefär som vi gjorde första matchen i VM när de sista proffsen kom in i truppen..
Helt med på den analysen. Tyckte i och för sig att Tre Kronor var rätt stabila överlag. Jag tyckte de var numret större än Kanada. Kanada var dock ruskigt effektiva i målgörandet och det är ju liksom hela grejen.
https://www.flashscore.se/match/ishockey/dUzaQxSN/#/matchsummering/matchstatistik/0
Det är bara att acceptera att pucken ibland inte studsar rätt vissa matcher. 5-2 avspeglar verkligen inte matchen. Minst 3 av målen borde Markström tagit eller backarna sett till att situationen inte uppstod. Framåt kunde det lika gärna ha varit 2-3-4 mål. Det var väl 2 missade helt öppna lägen som Tre Kronor missade.
Jag tycker inte vi behöver hänga läpp för den matchen eller vilja ruska om och ändra massa saker utan rannsaka vad man själv gjorde fel, snäpp upp det och gå ut och kör igen. Jag tror på Tre Kronor. Har inte sett någon av tjeckernas matcher i VM hittills tror jag men det spelar ingen större roll. Jag tror att det blir vi som spelar semi på lördag.