2025-05-21, 13:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det bästa är bara att rätta dem, presentera resonemanget på ett tydligt sätt, peka ut det felaktiga logiska tänket eller statistiska misstaget och sedan bara gå vidare.

Det tar dock en jävla massa tid, och nästa dag är damen tillbaka och gör samma feltolkningar. Med flit.
Citera
2025-05-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det tar dock en jävla massa tid, och nästa dag är damen tillbaka och gör samma feltolkningar. Med flit.

Sant, vad har du för tips? Ska man ignorera dem helt och hållet eller hur ska man hantera dem?

De sticker ut på forumet på ett unikt sätt för de är väldigt lika varandra. De är helt rabiata, förnekar fakta och kör med i princip alla makttekniker som finns. Jag har aldrig varit med om maken på trasiga människor.

Det är synd Flashback inte har en funktion som gör att man kan blockera dem för att aldrig mer någonsin se deras kommentarer på forumet.
Citera
2025-05-21, 13:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Sant, vad har du för tips? Ska man ignorera dem helt och hållet eller hur ska man hantera dem?

De sticker ut på forumet på ett unikt sätt för de är väldigt lika varandra. De är helt rabiata, förnekar fakta och kör med i princip alla makttekniker som finns. Jag har aldrig varit med om maken på trasiga människor.

Det är synd Flashback inte har en funktion som gör att man kan blockera dem för att aldrig mer någonsin se deras kommentarer på forumet.

Jag kör med manuell blockering på två användare som jag slösat nog med tid på. Bara vägrar att svara eller ens läsa deras inlägg. De tröttnar till slut.
Citera
2025-05-21, 14:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det du sysslar med är att du kör med en hel drös av oärliga taktiker. Du misstolkar det jag säger, fokusförflyttar, ignorerar sammanhanget som jag skriver saker i och gör precis allt du kan för att försöka rädda ditt eget skinn. Du dansar runt mina kommentarer.

Fy fan vilken sorglig och oärlig individ du är.

Du är en vandrande tu quoque villfarelse.
Ditt svar är i princip: ''Men du då! Du gjorde också så'' istället för att bemöta det som sägs.

När tog jag upp det gamla? Jo, när du har visat att du är oärlig genom att förneka att du har tänkt fel.

Jag är alltid saklig till en början och trevlig i tonen men när du vägrar vara ärlig så går det inte att ''spela schysst'' längre med dig.
Du är bara ett patetiskt litet troll med grandiosa vanföreställningar. Du har aldrig någonsin varit saklig och trevlig, inte ens i början. Det fetade i citatet ovanför beskriver dig till hundra procent.

Tomatkungen (en av de mest vettiga och sakliga debattörerna på FB) svarade på ditt inlägg för några månader sedan:

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man kan inte bli ägd av ett troll.

När hade du tänkt sluta trolla och börja diskutera sakfrågan/leverera dina egna åsikter i sakfrågan?
Du är som sagt ett troll som bara vill bråka och leva rövare i debatterna. Jag ställer samma fråga som Tomatkungen till dig:

När tänker du sluta trolla och börja diskutera sakfrågan/leverera dina egna åsikter i sakfrågan?

Citat:
Jag sa aldrig att du sa att Judith är bättre. Så nej, det är ingen strawman ifrån min sida. Det jag skrev i #9904 inlägget som du tog upp, var ju att de bästa schackspelarna i världen (vad vi vet) är män. Detta är inte särskilt kontroversiellt att säga. Jag bestämmer själv vart jag drar gränsen för ''de bästa''. Det gör inte du. Men klart du blir sur när jag inte tog med Judith.

Men du har sagt det där 100 gånger snart. Och din kommentar falsifierar inte min kommentar om att de bästa schackspelarna i världen är män (vad vi vet). Faktum är att analysen har inget att göra med min kommentar för analysen försöker förklara varför schacklandskapet ser ut som det gör. Jag har aldrig hävdat att män har en könsfördel så du missar fotbollsmålet med flera kilometer. Det du tar upp saknar relevans för min poäng som var väldigt enkel - de bästa schackspelarna i världen, vad vi vet, är män. Detta är ett korrekt påstående. Din ''analys'' slår inte hål på den kommentaren ett dugg.

Du tolkar utifrån dina känslor, läs det som sägs istället.
Var det inte sakfrågan vi ska diskutera? Du rabblade upp arton saker som män är bättre på än kvinnor (enligt dig). Ämnet handlar faktiskt om att nämna saker som kvinnor generellt är bättre på. Till exempel vighet, finmotorik.

Citat:
Och som vanligt, lyssnar du inte på det jag säger. Jag tog upp ett hypotetiskt exempel. Min poäng med min kommentar var att om jag inte antyder kausalitet med min kommentar, och jag antyder association enbart, så är det löjligt att tolka det som att jag antyder kausalitet. Det är oärligt och är vad vi kallar för en halmgubbe. Däremot om någon antyder kausalitet, såsom du gjorde när du skrev att ålder direkt påverkar schackprestationen, så är det givetvis helt OK att kritisera det. Ser du skillnaden på hur ärligt jag resonerar jämfört med dig och trots det får du smisk.

För det första är jag neutral i frågan för jag vet inte vilken analys du pratar om men nej, det är inte upp till mig att leta fram källor för dina påståenden. Du har gjort påståendet att det finns en löneskillnad på grund av kön och talar exempelvis om Medlingsinstitutet.

Nu har du bevisbörda dock (burden of proof): Presentera statistiska belägg, exempelvis ifrån Medlingsinstitutet, som slår fast att löneskillnaden beror på könet.
Jag presenterar inga statistiska belägg om löneskillnader i denna tråd. Gör jag det är jag off-topic.

Du är fortfarande besatt av kausalitet och association.

Citat:
Nej, jag blev inte kuggad, jag förstår begreppen fullt ut, vilket du bevisligen inte gör.

Jag har kapacitet att rätta universitet, forskare etc. när det gäller vissa statistiska koncept. Givetvis har jag det och alla som känner mig som hade sett din kommentar hade gapskrattat. Du underskattar nivån på vissa på det här forumet. Rejält.

Vad har jag fel om som inte bygger på en halmgubbe av något jag har sagt?
Du medger alltså att du blivit kuggad i statistik och därför pekat ut ”felen” i lärarnas rättningar för att få MVG istället för IG? Du har säkert bölat som en femåring som inte tål att förlora och som alltid vill ha rätt.

Citat:
Du har sagt att åldern är en av de faktorer som direkt påverkar schackprestationen. Jag orkar inte prata mer om detta. De som vill ta reda på sanningen kan läsa igen våra konversationer.

Det är du som försöker trolla bort korten:
https://postimg.cc/G4mB9jXt
https://imgur.com/a/m0On3Mc

Eller förstår du inte innebörden av det du själv skriver ?

Du har bytt ut ''direkt'' mot ''indirekt''. Folk ser igenom din lömskhet, tro mig.
Det är skillnader i ålder som avses, inte åldern i sig. Hur många gånger ska jag förklara för dig?

Skriv nu in i ChatGPT:

Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och ålder. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt och är i sin tur kopplade till att färre kvinnor spelar schack på hög nivå. Antyder detta citat att skillnader i ålder är en kausal faktor?

Skillnader i ålder är inte en kausal faktor men kan vara en indikator på andra kausala faktorer som träning, tävlingserfarenhet eller skillnader i tävlingslängd.

Om jag gör en mer förtydligande omformulering av mitt citat:

Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och åldersrelaterade mönster, såsom när spelare börjar tävla och hur länge de är aktiva. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt…

Förstår du bättre nu?

Och nej, jag har inte bytt ut ”direkt” mot ”indirekt”.
Citera
2025-05-21, 14:21
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Så du använder ChatGPT för att ta reda på sanningshalten enligt dina egna ord men när ChatGPT inte håller med dig så är inte det som ChatGPT säger sanning då eller? I sådana fall, oerhört inkonsekvent.

För att vara konsekvent, så tvingas du erkänna, att du hade fel. Jag har kopierat in ditt citat helt ordagrant:
https://postimg.cc/G4mB9jXt
https://imgur.com/a/m0On3Mc

Gå till mitt föregående inlägg.

Citat:
Det är inte så man lär sig om vetenskap dock. Du lär dig bara upprepa vad andra som tolkar saker åt dig säger. Du lär dig inte tolka saker på ett skickligt sätt på egen hand.
Som när du andäktigt åhör eller läser vad Andrew Tate, Myron Gaines, Walter Weekes, Roosh V och annan ”expertis” i manosfären säger. Är det så du lär dig om vetenskap?

Citat:
Nej, det krävs bara ett minimalt förstånd för att förstå att det är så. Med livet som insats (hypotetiskt), hade du gissat på att män har en större chans än 50 % att lyckas med det ifall de hade bestämt sig? Om du säger ''nej'', så måste du vara i förnekelse.
Om inkräktarna är tungt beväpnade har både män och kvinnor en minimal chans att överleva ett kulregn.

Citat:
Det skulle inte ens behövas alla män, utan tillräckligt många mån som säger ''stopp''. Finns kvinnor som har inget emot att vara hemmafruar och ha begränsande rättigheter.

Män behöver inte agera på sin naturliga makt för att ha mer naturlig makt.
Talibanerna satte ju stopp och nu har kvinnorna inga rättigheter utom att föda barn, underkasta sig och vara heltäckande hemmafruar. Afghanistan genomgår för närvarande en samhällelig regression. Slutsatsen är att det är män, inte kvinnor, som raserar civilisationer.

Du har i flera inlägg påstått att män har begränsad makt över kvinnor. Har män mer naturlig makt än kvinnor eller inte? Hur ska du ha det? Bestäm dig.

Citat:
Du observerar en reaktion ifrån kvinnor på podcasten, inget påstående. Så du tror kvinnorna fejkar? Kom igen...

Men du ska veta en sak - även om F&F säger något så kan du inte avfärda det som sägs bara för att det kommer ifrån dem för då hamnar du i en logisk fälla som kallas för appeal to bias fallacy.

Och som vanligt så missar du poängen med det jag skrev. Det är en peak till att du skrev (parafraserat): ''Om män inte hade sin styrka så blablabla....''.
Varför ska jag inte avfärda misogynt nonsens i manosfären? Jag avfärdar också rasistiskt nonsens på högerextrema pseudovetenskapliga sajter. ”Mein Kampf” och annat nonsens avfärdar jag också.
Citera
2025-05-21, 14:36
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Män tar oftare livet av sig. Klena jävlar med dåligt psyke.
Citera
2025-05-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Felaktigt svammel

Du är en omogen och känslomässigt labil person som inte klarar av att du har haft fel. Du är inte min jämlike eller någon annan mans jämlike. Du är ett barn i en vuxen människas kropp.

Att söka negativ uppmärksamhet på nätet placerar dig på en ännu lägre nivå än miserabla incels på forumet. Det är en riktig loser stämpel att som kvinna behöva söka negativ uppmärksamhet på ett anonymt forum för att någon överhuvudtaget ska vilja ge dig uppmärksamhet .

Jag är trevlig tills dess att man börjar bli otrevlig mot mig eller är oärlig rakt igenom. Jag går inte till personangrepp om någon är trevlig i tonen och är saklig.

Om du bryter dig hem hos någon och utdelar ett slag så får du förvänta dig att du får ett slag tillbaka. Den som utdelar ett slag tillbaka är ingen dålig person.

Citat:
Irrelevant, felaktigt svammel.

Citat:
Jag presenterar inga statistiska belägg om löneskillnader i denna tråd. Gör jag det är jag off-topic.

Skicka belägg via ett PM då. Jag läste nyss MI:s senaste rapport, de drog inte alls slutsatsen att skillnaden i lönen är på grund av könet. Ytterligare en lögn.

Citat:
Du medger alltså att du blivit kuggad i statistik och därför pekat ut ”felen” i lärarnas rättningar för att få MVG istället för IG? Du har säkert bölat som en femåring som inte tål att förlora och som alltid vill ha rätt.

Nej, precis tvärtom, en person som har kapacitet att rätta forskare, universitet och andra experter har en exceptionellt hög förståelse för statistik.

Du hallucinerar. Kvinnlig hysteri.

Citat:
Det är skillnader i ålder som avses, inte åldern i sig. Hur många gånger ska jag förklara för dig?

Du är efterbliven.

Citat:

Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och ålder. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt och är i sin tur kopplade till att färre kvinnor spelar schack på hög nivå. Antyder detta citat att skillnader i ålder är en kausal faktor?

Du förstår dig inte på markörer eller orsaksvariabler i ett sammanhang när man försöker undersöka sambandet mellan exponeringsvariabeln och utfallsvariabeln. Du verkar inte förstå att jag har kopierat in ditt citat rakt av och frågat ChatGPT så alla dina efterkonstruktioner har 0 värde. Du kan ju inte ändra saker efter att du har blivit rättad.

Skillnader i en variabel, i det här fallet ålder, är ett nödvändigt krav för att ha ''confounding'' i praktiken, men detta är givetvis inte tillräckligt för att confounding ska ske. Om, rent hypotetiskt, det bara handlade om någon variabel som var ojämnt fördelad, ja då hade ju exempelvis hårfärgen på folk exempelvis kunna varit en variabel som är av intresse men det är givetvis inte en intressant variabel av uppenbara skäl.

Det krävs fortfarande att den variabel som är ojämnt fördelad är direkt (direkt kausal) eller indirekt relaterad (med en eller flera underliggande orsaker) till utfallsvariabeln (schackprestationen). Även om vi talar om skillnader i denna variabel. Eftersom du har antytt att ålder är en av de faktorer som direkt påverkar schackprestationen så har du antytt kausalitet mellan denna variabel och schackprestationen. Vilket ChatGPT också bekräftar. Du hade fel. Jag är ledsen. Du kan förneka det tills din sista dag, men alla kan se att du hade fel och inte förstår skillnaden på association och kausalitet och de sitter förmodligen nu och skrattar åt dig.

Du är en gröngöling när det kommer till statistik och din oärlighet förtjänar ingen mer uppmärksamhet.

Det är omöjligt att missförstå vad du menade. Dina efterhandskonstruktioner är patetiska.

Citat:
Jodå, det finns faktiskt en löneskillnad på grund av kön. Även om skillnaden har minskat över tid kvarstår en löneskillnad mellan kvinnor och män i Sverige och i många andra länder. Du kan läsa mer om det på webben, t ex på Medlingsinstitutets webbplats. För ytterligare diskussion hänvisar jag till andra trådar som behandlar ämnet om löneskillnader.

Du har verkligen svårt att hålla isär association ifrån kausalitet. Medlingsinstitutet:s rapport ger inte stöd för dina slutsatser. Dumfan.

Du förstår dig inte ens på statistiska nybörjarbegrepp. Det säger ganska mkt om din intellektuella kapacitet.

Fortsätt hata män du. Du är ett misstag av naturen.

Ännu mer av dina lögner synade.

https://www.mi.se/publikationer/loneskillnaden-mellan-kvinnor-och-man-2023/

Sida 54, citat: ''Med den tillgängliga statistiken går det inte att säga något om eventuell diskriminerings
betydelse för löneskillnaden
, men både lagar och de kollektivavtal som finns på arbets
marknaden syftar till att undanröja risken för lönediskriminering.'' - Mi.

Sida 54 också: ''När alla orsaker som går att härleda ur statistiken räknats av återstår en oförklarad skillnad. Denna skillnad beror inte nödvändigtvis på diskriminering utan är oförklarad med de variabler som är tillgängliga i statistiken''. - Mi.

Du har jämt fel. Du är ett stort misslyckande hela du.

Without lies, feminism dies.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-21 kl. 15:42.
Citera
2025-05-21, 15:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det verkar vara svårt för dem för detta typ av fel verkar de begå om och om igen.

Det tog mig lite tag att inse detta men de här feministerna behöver man hantera på ett visst sätt för som du märker när man rättar dem så försöker de skapa maximalt brus i tråden för att skapa förvirring kring rättningen så att folk som läser tråden har svårt att hänga med.

Det bästa är bara att rätta dem, presentera resonemanget på ett tydligt sätt, peka ut det felaktiga logiska tänket eller statistiska misstaget och sedan bara gå vidare. Vill de leva i förnekelse så får de göra det. Det är de som förgiftar sin själ genom att medvetet ljuga och hitta på saker och inte kunna ta till sig konstruktiv kritik.
TomatKungen, Jenny9, Merapi, Ipsi, jag, m fl försöker föra sakliga diskussioner med andra debattörer. Vi anser med rätta att du är ett ynkligt troll som inte gör annat än hackar sönder diskussionerna med ideliga personpåhopp och bråkar.

Citat:
Jag trodde inte det fanns omogna jättebebisar på det här forumet men tydligen så verkar det göra det.

Men det är det här som är problemet när föräldrarna misslyckas med sin uppfostran och när man tror att man blir expert på något genom att lyssna på Gudrun Schyman.
Jag trodde inte det fanns omogna mansjättebebisar på det här forumet men tydligen så verkar det göra det.

Men det är det här som är problemet när föräldrarna misslyckas med sin uppfostran av sina söner och när man tror att man blir expert på något genom att lyssna på Andrew Tate och co i manosfären.
Citera
2025-05-21, 15:36
Medlem
Citat:
Som när du andäktigt åhör eller läser vad Andrew Tate, Myron Gaines, Walter Weekes, Roosh V och annan ”expertis” i manosfären säger. Är det så du lär dig om vetenskap?

Så det är en logisk omöjlighet att de kan säga något som stämmer eller vad försöker du insinuera? Googla appeal to bias fallacy du.

Så om man länkar till en video där kvinnor flyr en hotfull situation ifrån ett F&F avsnitt så lyssnar man på manosfären för att lära sig om vetenskap?

Att se på dokumentärer och vetenskapens värld verkar inte ha hjälpt särskilt mkt för din del.

Citat:
Om inkräktarna är tungt beväpnade har både män och kvinnor en minimal chans att överleva ett kulregn.

Haha, du hade inte ens orkat lyfta en AK-47:a med din taniga fysik. Män kan givetvis hantera vapen bättre.

Citat:
Talibanerna satte ju stopp och nu har kvinnorna inga rättigheter utom att föda barn, underkasta sig och vara heltäckande hemmafruar. Afghanistan genomgår för närvarande en samhällelig regression. Slutsatsen är att det är män, inte kvinnor, som raserar civilisationer.

Aah, ett exempel på att män har mer naturlig makt och att kvinnor inte vägrar att föda barn bara för att de förlorar inflytande och rättigheter. Ditt exempel motbevisar det trams du tidigare har skrivit i tråden.

Citat:
Du har i flera inlägg påstått att män har begränsad makt över kvinnor. Har män mer naturlig makt än kvinnor eller inte? Hur ska du ha det? Bestäm dig.

Du får väl citera det då annars kan jag avfärda det. Du tog förmodligen saker ur sitt sammanhang.

Citat:
Varför ska jag inte avfärda misogynt nonsens i manosfären? Jag avfärdar också rasistiskt nonsens på högerextrema pseudovetenskapliga sajter. ”Mein Kampf” och annat nonsens avfärdar jag också.

Sa hitler vissa saker som var sant även fast han gjorde dåliga saker? Jepp. Där har du problemet med ditt knasiga tänk ditt mähä. Googla appeal to bias fallacy.

Men det blir inga mer konversationer med dig. Jag orkar inte svara dig mer för du är bedrövligt oärlig.

Jag kommer bara göra ensidiga replikeringar en gång ifall jag inte håller med om något men jag kommer inte läsa dina svar eller diskutera mer med dig för du är en trasig, oärlig, oförskämd och feg person som lever rövare på nätet.

Oerhört trist att du förstör forumet på det här viset. Men det som glädjer mig är att du är en gammal tant som har nått ditt bäst före datum. Är väl därför du är så bitter.

Du är en av anledningarna till varför manosfären finns och har vuxit så pass mkt. Det du hatar göder du genom ditt uppförande. Underbart att se.

Farväl. Jag orkar inte diskutera med dig mer.

Totalt överkörd. Fy fan vad du suger haha.

Without lies, feminism dies.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-21 kl. 15:45.
Citera
2025-05-21, 16:08
Medlem
lupacs avatar
Citat:
< mycket grova personangrepp>

Citat:
Skicka belägg via ett PM då. Jag läste nyss MI:s senaste rapport, de drog inte alls slutsatsen att skillnaden i lönen är på grund av könet. Ytterligare en lögn.
Jag syftade inte på löneskillnader på grund av diskriminering. Det finns kvinnodominerande respektive mansdominerande yrken. Kvinnor föder barn, tar ut mer föräldraledighet, vabbar mer och delarbetar i högre utsträckning. Så jag ljög inte när jag sa att löneskillnaderna är på grund av könet.

Citat:
Nej, precis tvärtom, en person som har kapacitet att rätta forskare, universitet och andra experter har en exceptionellt hög förståelse för statistik.

Du hallucinerar. Kvinnlig hysteri.
Ett klassiskt exempel på en individ med manlig hybris, grandiosa vanföreställningar och hallucinationer. Sök hjälp är du snäll.

Citat:
...< massa svammel >
Du körde med exakt samma oärliga argumentationsknep med Ipsi, det var något om 0 % aborter. Jag har nyss läst ordväxlingen mellan er två.

Jag svarar dig med Ipsis ord: ”Dina rättningar blir så tokiga när du inte ens förstår vad andra skriver.”. Inte ens när jag gjort omformuleringen i förra inlägget går polletten ner för dig:

Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och åldersrelaterade mönster, såsom när spelare börjar tävla och hur länge de är aktiva. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt…

Citat:
Ännu mer av dina lögner synade.

https://www.mi.se/publikationer/loneskillnaden-mellan-kvinnor-och-man-2023/

Sida 54, citat: ''Med den tillgängliga statistiken går det inte att säga något om eventuell diskriminerings
betydelse för löneskillnaden
, men både lagar och de kollektivavtal som finns på arbets
marknaden syftar till att undanröja risken för lönediskriminering.'' - Mi.
Skrolla upp och läs mitt svar.

Citat:
..<personangrepp>...
Citera
2025-05-21, 16:29
Avslutad
Citat:
Äsch då, det behöver inte alls ta lång tid.

Man kan göra som Pelle; man tar valfritt inlägg, funderar ut nåt som man vill skriva om statistik, plockar fram sin statistikbok och börjar pladdra om distributionsanalyser och kohortstudier eller nåt annat som inte är tillämpbart men som som det står om i statistikboken.

Sen avslutar man med att personen är oärlig, ful, gammal, bitter, trasig, oförskämd, hatisk, omogen, labil, sorglig osv och ignorerad för gott, men man fortsätter ändå att svara hundra gånger.

(Man berömmer även sig själv som en person som har kapacitet att rätta forskare, universitet och andra experter och har en exceptionellt hög förståelse för statistik.

Och när man blir avstängd fortsätter man att skapa nya användare.)
Senast redigerad av Ipsi 2025-05-21 kl. 16:32.
Citera
2025-05-21, 16:37
Medlem
Citat:
Jag syftade inte på löneskillnader på grund av diskriminering. Det finns kvinnodominerande respektive mansdominerande yrken. Kvinnor föder barn, tar ut mer föräldraledighet, vabbar mer och delarbetar i högre utsträckning. Så jag ljög inte när jag sa att löneskillnaderna är på grund av könet.

Du har inte förmått att presentera något stöd för det du sa.

Om du hävdar att löneskillnaderna är på grund av könet så antyder det kausalitet. Det är synonymt med lönediskriminering pga. könet .

Att rabbla upp exempelvis föräldraledighet, vabbning och deltidsarbete såsom du gör ger inget stöd för att löneskillnaden mellan män och kvinnor är pga. könet .

Du har svårt för statistik, minst sagt. Du hade fått gå om mina lektioner. Du hade inte fått godkänt med de kunskaper du har uppvisat i den här tråden, det kan jag säga dig.

Ska du förneka nu på nytt? Låt oss titta vad din favoritapplikation ChatGPT säger:

https://postimg.cc/tZj1cL9R

Aj då. Men låt mig gissa, du kommer avfärda ytterligare en gång vad ChatGPT säger trots att du använder ChatGPT för att leta fram sanningshalten i saker enligt dina egna ord.

Citat:
Du körde med exakt samma oärliga argumentationsknep med Ipsi, det var något om 0 % aborter. Jag har nyss läst ordväxlingen mellan er två.

Är det ett oärligt knep att tolka vad någon säger ordagrant? Nej, det är det inte. Hon blev ägd, precis som du har blivit och blir i den här tråden.. ja, fortsätt ljug du. Pinnochio näsan bara växer och växer...

Men alla som kan läsa kan se att du blir överkörd.

Citat:
]Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och åldersrelaterade mönster, såsom när spelare börjar tävla och hur länge de är aktiva. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt…[/i]” Skrolla upp och läs mitt svar.

Lol... omformuleringar och efterhandskonstruktioner och 0 förståelse för statistik
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-21 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in