Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Normer av olika slag är väl något man kan tycka är trist. Och så kan man strunta i dem. Jag vet inte om det förväntas att jag ska acceptera om någon tafsar på mig, däremot kanske det förväntas att jag ska lösa situationen själv. Medan många kanske ser kvinnan som en svagare individ som behöver ta hjälp av myndigheterna. Vilket för mig är knäppt och jag hänger inte med på vad det har med saken att göra.
Att du anser att det som hänt är en sak som borde lösts med bara en ursäkt (som ju kvinnan också fick) innebär ju inte att alla andra tycker likadant. Och eftersom det nu utreds som ett brott så gjorde väl kvinnan rätt som anmälde det hela.
Jo men det är skillnad mellan könen. Jag tog ett exempel om en dejt. Om man vänder på steken och att jag hade hoppat fram och tagit henne mellan benen och börjat kyssas, så hade det kunnat bli ett jäkla rabalder.
Kan ta ett annat exempel som hände på en arbetsplats i 20-årsåldern. En butik där vi hade butikskläder, arbetsuniform.
En dag var jag där när jag var ledig och var klädd i mina vanliga jeans och då utbrister en kvinnlig kollega att du har ju rätt sexig häck, eller nåt i den stilen.
Antagligen satt jeansen bättre än arbetskläderna. Men tänk om man som man säger det om en kvinnlig kollega som dyker upp i sina privata kläder, att du är ju rätt sexig ändå. Kommenterar hennes kropp.