Citat:
Ursprungligen postat av
Berraperra1975
I FUP står det att kvinnan ringde hem till sin man och berättade vad som hänt och frågade vad hon skulle göra. Han svarade att hon skulle polisanmäla. Är det så enkelt att kvinnan är gift med en svartsjuk man som styr och ställer henne helt. Att hon helt enkelt är rädd för sin man och gör allt som han säger.
Har läst FUP och min slutsats är följande:
Kvinnan och ML har en arbetsrelation som innebär att de jobbar ensamma tillsammans. Det skapar självklart en form av ömsesidigt beroende.
Kvinnan är berusad den kväll ML pussar henne på munnen två ggr. Hon har inte förmåga att tydligt säga ifrån. Hon vaknar nykter nästa morgon och mår dåligt, ringer sin man, som säger åt henne att polisanmäla.
Haken i hela den här pseudohändelsen är kvinnans nära samarbetssituationer med ML.
Som kvinna ser jag direkt att hennes dagenefterbeteende är kopplat till dåligt samvete. Hon har inte markerat mot ML. En anledning kan vara att hon känner sig attraherad av honom.
I stället för att ta ett allvarligt snack med ML fegar hon ur och låter sin man ta ansvar.
Hennes reaktioner efteråt ger mig intryck av en jagsvag individ med svårigheter vad gäller gränssättning.