2025-04-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
ROFLtorp.

Jag glmde en bokstav!!
Citera
2025-04-18, 10:32
Medlem
ChiCoLas avatar
Jag tycker generellt stt att alla r ganska urvattnade och trkiga. Mia frsker gra en grej av att hon r trkig . Det i sig r ganska trkigt gjort.

Ina snackar p tok fr mycket om att hennes mamma r frn Indonesien , och snackar om Majorna som om det r lika farligt som Compton. Hon snackar som att hon vill vara den coola killen i gymnasiet som knner massa folk som knarkar , och som om amfetaminet fldar i hennes bekantskapskrets. Och ganska tntigt av en vuxen kulturtant

Jag r inte ett stort fan av Emma men hon r vl den enda som besitter ngon form av talang ? I radio har hon varit mycket underhllande. Jag tror faktiskt att det r Inas domderande som gr att Emma ocks framstr som trkigare .

Jag tycker podden blivit avsevrt mycket smre sen de brjade tro att den flyger p riktigt. Redan julkalendern fr flera r sen var ett steg fr lngt. Deras tv-frsk var jobbigt att frska se, (Skrll att Mia gjorde en grej av att hon inte ville synas p scen).

Kanske dags att lgga ner.
Citera
2025-04-22, 08:18
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Spanade in dem p Instagram och fick en mycket bttre instllning till allihopa, Framfrallt Ina. Av allt smuts som skrivits hr p flashback om henne, som att hon r Gteborgs Khan och kinesen p hrnet. Fr inte alls sna vibbar av henne, tycker hon verkar toppen. Ser hemskt snll ut.

Jag har inte IG, men har ocks ftt ett bra intryck av Ina. Fr ocks knslan av att hon och Mia lser Flashback fr att de gillar forumet, medan Knyckare upplevs vara mer ointresserad. Fr henne verkar det bara vara ett jobb. r tveksam till om Emma skulle hnga p Flashback ifall podden lades ner.
Citera
2025-04-23, 21:04
Medlem
ceyifam2s avatar
Avsnitt #236, 22 april, var nd lite intressant.
Det som frmst avhandlas r sprket i dokuspor, tydligen ngon som heter "Love is Blind". Jag vet inte om det r ungefr samma sak som "Gift vid frsta verkastet", men jag har sett ingendera s behver inte ta hnsyn till om jag har rtt eller fel om dem.

Sprket frvnar gammkrringarna, som fgelholkar sig ver alla vansinnigheter spadeltagarna hasplar ur sig, s jag fr vl sga : vlkommen till klubben; vi stofiler vlkomnar svl surgubbar (som jag sjlv) som surtanter utan direktkontakt med dagens sprk.

De har delvis rtt som skyller p influencers, men vrlden r global nu, och sprkhavet strre. En stor andel av deltagarna r dessutom inte direkt marinerade i generationer av svenska, och nstan alla yngre personer (mentalt r de alla tmligen unga) lser och skriver mestadels sdant som deras likar klmmer ur sig. Nr lste de senast en korrekturlst bok eller hrde ngon med vrdat sprk tala?

"P min tid" lste jag nstan bara bcker och tidningar som var korrekturlsta. Nstan allt tal jag hrde, undantaget det lokala och dialektala frn familj och bekanta, var sdant SVT och SR snde ut.

Jag, precis som gammkrringarna, badades i mer eller mindre korrekt svenska frn barnsben.

Dokuspadeltagarna har duschat i tal frn youtube, poddar, tiktok, influencers, reklamradio, pluralistisk svenska (bruten svenska), och knappt lst en riktig bok eller sett en enda nyhetssndning frn Aktuellt. De skriver mer p snapchat n i skolan. Varje kommatecken r fr dem ett hinder; varje semikolon en sprklig ravin.

Podden, som jag i stort tycker r utmrkt, r stadigt frankrad i medelklassmyllan. Det behver de inte skmmas fr, men det r dags fr dem att slppa fram sina inre tanter p fullt allvar och inse att sprkligt s r de pass. Ingen id att ltsas ngot annat. Och gott s.
Citera
2025-04-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkboy
Jag har inte IG, men har ocks ftt ett bra intryck av Ina. Fr ocks knslan av att hon och Mia lser Flashback fr att de gillar forumet, medan Knyckare upplevs vara mer ointresserad. Fr henne verkar det bara vara ett jobb. r tveksam till om Emma skulle hnga p Flashback ifall podden lades ner.

Nej hon gjorde ju inte det frr. Nr hon satt i buren p musikhjlpen s jmfrde hon forumet med sin rv. Kan ju iofs vara positivt beroende vad hon nyttjar brunsmrsbaljan till. Men knns som att hon enbart brjade nyttja forumet pga podden. Men verlag s r det nog deras kombination som gjort podden s populr.
Citera
2025-05-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
Podden har varit jttepopulr i fem r men du tror att den kan brja flyga om de gr sig av med en person nu?
Kan lgga ner hela podden. Tre ltsas komiker som pratar om olika flashback trdar. r du road? Stackare!. Lyssnat tv hela avsnitt tror jag. Resten stnger man av. Konceptet vore vldigt kul om rtt personer styrde det.
Citera
2025-05-18, 10:58
Medlem
Har Mia och hennes tjej gjort slut? Fr lite snna vibbar blir OROLIG
Citera
2025-05-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stalinboobs
Har Mia och hennes tjej gjort slut? Fr lite snna vibbar blir OROLIG
Nej vad fr dig att tro det?
Citera
2025-05-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Nej vad fr dig att tro det?
Att hon verkar m dligt och vad som sgs i nuvarande reklamen dom gr fr Kjell
Citera
2025-05-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stalinboobs
Att hon verkar m dligt och vad som sgs i nuvarande reklamen dom gr fr Kjell
Om
Att grilla?
Citera
2025-05-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Om
Att grilla?
Nej om att frhllanden tar slut nnting nnting som Emma sger till Mia
Citera
2025-05-21, 13:54
Medlem
Swe1227s avatar
Inslaget som handlade om pormaskar och dyligt var alldeles alldeles alldeles fr lngt. Tyckte Mia var okej frr men nu r hon klart smst av de tre.

E: Iofs var woa- specialen mkt bra. Mer snt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in