2025-04-17, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
ROFLtorp.

Jag glömde en bokstav!!
Citera
2025-04-18, 10:32
Medlem
ChiCoLas avatar
Jag tycker generellt sätt att alla är ganska urvattnade och tråkiga. Mia försöker göra en grej av att hon är tråkig . Det i sig är ganska tråkigt gjort.

Ina snackar på tok för mycket om att hennes mamma är från Indonesien , och snackar om Majorna som om det är lika farligt som Compton. Hon snackar som att hon vill vara den coola killen i gymnasiet som känner massa folk som knarkar , och som om amfetaminet flödar i hennes bekantskapskrets. Och ganska töntigt av en vuxen kulturtant

Jag är inte ett stort fan av Emma men hon är väl den enda som besitter någon form av talang ? I radio har hon varit mycket underhållande. Jag tror faktiskt att det är Inas domderande som gör att Emma också framstår som tråkigare .

Jag tycker podden blivit avsevärt mycket sämre sen de började tro att den flyger på riktigt. Redan julkalendern för flera år sen var ett steg för långt. Deras tv-försök var jobbigt att försöka se, (Skräll att Mia gjorde en grej av att hon inte ville synas på scen).

Kanske dags att lägga ner.
Citera
2025-04-22, 08:18
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Spanade in dem på Instagram och fick en mycket bättre inställning till allihopa, Framförallt Ina. Av allt smuts som skrivits här på flashback om henne, som att hon är Göteborgs Khan och kinesen på hörnet. Får inte alls såna vibbar av henne, tycker hon verkar toppen. Ser hemskt snäll ut.

Jag har inte IG, men har också fått ett bra intryck av Ina. Får också känslan av att hon och Mia läser Flashback för att de gillar forumet, medan Knyckare upplevs vara mer ointresserad. För henne verkar det bara vara ett jobb. Är tveksam till om Emma skulle hänga på Flashback ifall podden lades ner.
Citera
2025-04-23, 21:04
Medlem
ceyifam2s avatar
Avsnitt #236, 22 april, var ändå lite intressant.
Det som främst avhandlas är språket i dokusåpor, tydligen någon som heter "Love is Blind". Jag vet inte om det är ungefär samma sak som "Gift vid första överkastet", men jag har sett ingendera så behöver inte ta hänsyn till om jag har rätt eller fel om dem.

Språket förvånar gammkärringarna, som fågelholkar sig över alla vansinnigheter såpadeltagarna hasplar ur sig, så jag får väl säga : välkommen till klubben; vi stofiler välkomnar såväl surgubbar (som jag själv) som surtanter utan direktkontakt med dagens språk.

De har delvis rätt som skyller på influencers, men världen är global nu, och språkhavet större. En stor andel av deltagarna är dessutom inte direkt marinerade i generationer av svenska, och nästan alla yngre personer (mentalt är de alla tämligen unga) läser och skriver mestadels sådant som deras likar klämmer ur sig. När läste de senast en korrekturläst bok eller hörde någon med vårdat språk tala?

"På min tid" läste jag nästan bara böcker och tidningar som var korrekturlästa. Nästan allt tal jag hörde, undantaget det lokala och dialektala från familj och bekanta, var sådant SVT och SR sände ut.

Jag, precis som gammkärringarna, badades i mer eller mindre korrekt svenska från barnsben.

Dokusåpadeltagarna har duschat i tal från youtube, poddar, tiktok, influencers, reklamradio, pluralistisk svenska (bruten svenska), och knappt läst en riktig bok eller sett en enda nyhetssändning från Aktuellt. De skriver mer på snapchat än i skolan. Varje kommatecken är för dem ett hinder; varje semikolon en språklig ravin.

Podden, som jag i stort tycker är utmärkt, är stadigt förankrad i medelklassmyllan. Det behöver de inte skämmas för, men det är dags för dem att släppa fram sina inre tanter på fullt allvar och inse att språkligt så är de passé. Ingen idé att låtsas något annat. Och gott så.
Citera
2025-04-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkboy
Jag har inte IG, men har också fått ett bra intryck av Ina. Får också känslan av att hon och Mia läser Flashback för att de gillar forumet, medan Knyckare upplevs vara mer ointresserad. För henne verkar det bara vara ett jobb. Är tveksam till om Emma skulle hänga på Flashback ifall podden lades ner.

Nej hon gjorde ju inte det förr. När hon satt i buren på musikhjälpen så jämförde hon forumet med sin röv. Kan ju iofs vara positivt beroende vad hon nyttjar brunsmörsbaljan till. Men känns som att hon enbart började nyttja forumet pga podden. Men överlag så är det nog deras kombination som gjort podden så populär.
Citera
2025-05-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stroganov
Podden har varit jättepopulär i fem år men du tror att den kan börja flyga om de gör sig av med en person nu?
Kan lägga ner hela podden. Tre låtsas komiker som pratar om olika flashback trådar. Är du road? Stackare!. Lyssnat två hela avsnitt tror jag. Resten stänger man av. Konceptet vore väldigt kul om rätt personer styrde det.
Citera
2025-05-18, 10:58
Medlem
Har Mia och hennes tjej gjort slut? Får lite sånna vibbar blir OROLIG
Citera
2025-05-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stalinboobs
Har Mia och hennes tjej gjort slut? Får lite sånna vibbar blir OROLIG
Nej vad får dig att tro det?
Citera
2025-05-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Nej vad får dig att tro det?
Att hon verkar må dåligt och vad som sägs i nuvarande reklamen dom gör för Kjell
Citera
2025-05-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stalinboobs
Att hon verkar må dåligt och vad som sägs i nuvarande reklamen dom gör för Kjell
Om
Att grilla?
Citera
2025-05-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Om
Att grilla?
Nej om att förhållanden tar slut nånting nånting som Emma säger till Mia
Citera
2025-05-21, 13:54
Medlem
Swe1227s avatar
Inslaget som handlade om pormaskar och dyligt var alldeles alldeles alldeles för långt. Tyckte Mia var okej förr men nu är hon klart sämst av de tre.

E: Iofs var woa- specialen mkt bra. Mer sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in