2025-05-23, 22:51
Medlem
DrComforts avatar
Rent spontant verkar det så kallade brottsoffret lidit någon slags kognitiv dissonans av att å ena sidan gå på supfest och själv pilla på ML och samtidigt vara ordentlig maka.

Möjligt att hon polisanmälde för att hon har undermedvetna skuldkänslor och försöker bevisa för sig själv och omgivningen att hon minsann är en ordentlig maka och alls ingen slampa. Säger inte att det är så, men skulle icke förvåna.

Människor är ju ofta bra knäppa, och det är sällan så okomplicerat som aktivister a la Cissi Wallin vill göra gällande. Skönt att folk börjar bli jävligt less på hennes sort. Vad män och kvinnor skulle må bättre av är att gå på djupet, skrapa på ytan på varandra, inte langa fram verkligheten som om det vore ett jävla manus.
Citera
2025-05-23, 23:13
Medlem
Jag tror att den första pussen var från hjärtat från båda, som goda kollegor. Den andra var nog lite påtvingad av en berusad Micke som tolkade situationen fel. Han fattade att han gick för långt och backade. Fine!

Det borde ha stannat här. Vilket det gjorde också, men kvinnan vaknar upp dagen efter och känner sig lite "hård" så hon föreslår att dom ska träffas på en lunch tillsammans.

Några timmar senare så pratar kvinnan med sin man i telefonen och plötsligt har allting blivit en rättssak.

Mannen blir uthängd i media och får sin karriär förstörd. Oavsett utgång i ev rättegång så har Micke fått en stämpel på sig för resten av livet. Allt pga en tokig kärring som druckit lite för mycket eller är psykiskt sjuk.

Tragiskt!
Citera
2025-05-23, 23:45
Mats Wilander?
Citera
2025-05-23, 23:55
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Gröna milen eller Salo var frågan.

På vilket sätt är det relevant?
Citera
2025-05-24, 00:05
Medlem
Självklart inte okej att pussa någon som inte vill, samtidigt känns det inte riktigt i paritet med ett åtalbart brott i mina ögon. Detta med all respekt till alla kvinnor MEN en kvinna måste vara stark och stå upp för sig själv och detta handlar då absolut inte bara om att kvinnor ska ha mer toppositioner i styrelser osv. Snarare om att som i detta fallet kanske om möjligt bara ta tag i örsnibben och skapa ett större mellanrum till "pussaren" och då skämtsamt med en syrlig blick säga att pussar inte är aktuellt!
Skulle vederbörande inte respektera detta så är det givetvis ett helt annat läge.
Citera
2025-05-24, 01:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hahaha... Jag fick flera ofrivilliga pussar, inviter och blev tafsad av ett fult norskt fruntimmer till chef för typ 20 år sedan. Jag hade provanställning och blev kallad till chefen, jag fick inte fortsatt förtroende då jag hade "samarbetssvårigheter" enligt henne. Jag fick gå på dagen! Skötte mitt jobb till punkt och pricka och var omtyckt av andra damer i företaget. Var 90% kvinnor på min avdelning. Handlade om ett större internationellt bolag med en omsättning på miljarders miljarder. Gick jag till polisen? Nej. Facket har jag aldrig varit med i. Kanske borde ha gjort en anmälan om sexuella trakasserier?

Du är inte kvinna så det är nog väldigt få som hade tagit din anmälan på allvar trots att även män kan bli sexuellt ofredande av kvinnor.

Det där är faktiskt vanligare än vad många tror, titta bara på det aktuella fallet, mannen har uppgett att kvinnans händer ska ha vidrört hans underarmar, ansikte och axlar. Hade en man tagit på en kvinnlig arbetskamrat på det där sättet så hade han legat risigt till.
Citera
2025-05-24, 06:48
Medlem
Månsans avatar
Åsa Linderborg i Aftonbladet:
”SVT-profilen måste frikännas om tingsrätten är vid sina sinnens fulla bruk”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...aste-frikannas

Bra Åsa!
Citera
2025-05-24, 06:56
Medlem
trillians avatar
Inte konstigt att det föds så få barn i Sverige. Ett misslyckat närmande (var det ens ett närmande?) blir en rättssak (!).

Tyvärr, detta låter hårt men är sant: kvinnor måste verkligen lära sig att bli lite starkare och stå upp för sig själva. Vi är nere på den absoluta botten av rättsfall nu. Detta är rejält slöseri med resurser att fokusera på.

Åtalet måste ogillas omedelbart.
Citera
2025-05-24, 07:04
Medlem
Från Åsa Linderborgs artikel:

Citat:
Kvinnan säger till polisen att pussarna kändes värre än en våldtäkt. Hon säger till polisen att hon hade ”fullständig panik” i två veckor och många samtal med SVT-cheferna.

Vad är det för fel på människor idag? Den här kvinnan är uppenbart helt rubbad.
Citera
2025-05-24, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
På vilket sätt är det relevant?

Svara på frågan.
Citera
2025-05-24, 07:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Vem blir du helst antastad av? Johio eller gröna milen?

Om det är en puss på munnen eller hand på kuken spelar det ingen roll.

Låt säga att en bodybuilder och en klent byggd man har sex med en kvinna och de båda uppfattar att kvinnan är med på noterna för hon gör inget motstånd, säger ingenting.
Menar du då att bodybuildern ska ligga sämre till i en rättegång för att han är större och starkare än den klent byggde mannen?
Citera
2025-05-24, 07:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Åsa Linderborg i Aftonbladet:
”SVT-profilen måste frikännas om tingsrätten är vid sina sinnens fulla bruk”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...aste-frikannas

Bra Åsa!

Ja det var en bra text av Linderborg.
Citera