2025-05-15, 21:40
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverring
De tjejer jag haft relationer med älskar när jag frågar om samtycke att kyssa dem. Så klart man inte frågar om lov för varenda jävla grej. Ibland räcker det ju typ med att man har handen nästan där man vill röra, få ögonkontakt och invänta att hon nickar till exempel. Men om man frågar innan man kysser någon för första gången öppnar ju det för att om hon skulle ändra sig så känner hon att hon kan göra det, typ? Jag gillar när min sexpartner känner sig trygg med mig.

Samtycke är ju inte heller bara "JA jag vill att du knullar mig". Samtycke är ju att hon rör vid en tillbaka på eget initiativ, att hon tex stönar eller liknande, att hon är våt osv osv. Indikatorer att hon kontinuerligt gillar vad som pågår. Om hon är tyst, ligger still och inte interagerar är nog det ganska tydliga signaler att hon inte vill ligga med en ÄVEN om inte inte rätt ut skriker nej och slåss.

Hur vet du att stön eller blick räcker som samtycke vid en rättegång? Hur kan du vara säker? Och vad avser samtycket då? Allt?
Är du säker att du fått samtycke för att hon är våt? Och hur vet du om hon är våt utan ta på hennes kön? Hur vet du att du får ta på hennes kön? Allt du nämner är godtyckligt och ingenting man kan vara säker håller på håller i rätten. Vid inga andra avtal räcker det med blickar eller stön.
Citera
2025-05-15, 22:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Våldtäkt har liksom rasism blvit urvattnat eftersom det används för minsta lilla.

En våldtäkt i min värld är kuk i fitta, stjärt, eller mun.

Att någon trycker in ett finger i fittan är väll gränsfall, men det är nog mer sexuellt ofredande.

Om en person ligger med någon under 15 och personen under 15 vill det så är det inte heller våldtäkt.

Om personer ligger med varandra på fyllan och ena personen ångrar sig dagen efter är det inte heller våldtäkt. Ma nfår stå för sina ligg, även vid berusning.

Förrut blev man förbannad när man läste att våldtäkt begåtts, det blir man idag också, men idag tar man lite "lättare" på det eftersom ordet används för lättvindligt.

Jag håller med dig om att begreppet blivit väldigt urvattnat och det är synd både för dem som verkligen utsätts och de som döms i den här gråzonen eller vad vi ska kalla det.
Citera
2025-05-16, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du för bara din egna talan, resten är bara spekulationer varken bättre eller sämre än nån annans. Jag tror det anses vara osexigt och döda viben.

Vad konkret är det som ska frågas förresten? Om man inte vidrört varandra ännu. Ska man fråga om analsex direkt eller frågar man först ifall man får kyssa personen?

"Jag tror" det här handlar inte om att tro. Det är så.
Citera
2025-05-16, 10:57
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
"Jag tror" det här handlar inte om att tro. Det är så.

Haha nej du tror något.
Citera
2025-05-16, 12:17
Medlem
Citat:
Haha nej du tror något.

Man behöver inte tro något om man pratar utifrån erfarenhet. Det går alldeles utmärkt att fråga. Du kommer inte förstöra hela viben.
Citera
2025-05-16, 14:56
Medlem
silverrings avatar
Citat:
Hur vet du att stön eller blick räcker som samtycke vid en rättegång? Hur kan du vara säker? Och vad avser samtycket då? Allt?
Är du säker att du fått samtycke för att hon är våt? Och hur vet du om hon är våt utan ta på hennes kön? Hur vet du att du får ta på hennes kön? Allt du nämner är godtyckligt och ingenting man kan vara säker håller på håller i rätten. Vid inga andra avtal räcker det med blickar eller stön.

Det är sant att i rätten är det ord mot ord. Det jag kan göra är ju att se till att jag inte hamnar i rätten alls. Dvs alltid genom att vara respektfull, alltid be om samtycke, kolla om allt är ok till och från under sex och främst prata om sex innan och efter.
Om jag ska ha sex med en ny tjej frågar jag innan om saker som
1. Vad gillar du för sex? Hur och var gillar du att bli berörd etc
2. Finns det något du absolut inte gillar, eller ställen på kroppen du inte vill att jag rör dig?

Jag vet att många av er tycker det är bögigt eller cuckbeteende eller whatever med skiter i det. Jag får ju i alla fall ligga. Och asså dessa konversationer behöver inte vara så jävla långa eller ingående eller överdrivna. Ibland är det ju ett one night stand på fyllan och då räcker det ju med "Får jag ta på dig? Ja/nej" och sedan "Är detta ok? ja/nej". krävs inte mer, och har än så länge inte träffat någon som INTE uppskattar det. Dessutom skulle jag nog inte ligga med någon som tycker samtycke är töntigt
Citera
2025-05-18, 09:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Det är sant att i rätten är det ord mot ord. Det jag kan göra är ju att se till att jag inte hamnar i rätten alls. Dvs alltid genom att vara respektfull, alltid be om samtycke, kolla om allt är ok till och från under sex och främst prata om sex innan och efter.
2. Finns det något du absolut inte gillar, eller ställen på kroppen du inte vill att jag rör dig?

Jag vet att många av er tycker det är bögigt eller cuckbeteende eller whatever med skiter i det. Jag får ju i alla fall ligga. Och asså dessa konversationer behöver inte vara så jävla långa eller ingående eller överdrivna. Ibland är det ju ett one night stand på fyllan och då räcker det ju med "Får jag ta på dig? Ja/nej" och sedan "Är detta ok? ja/nej". krävs inte mer, och har än så länge inte träffat någon som INTE uppskattar det. Dessutom skulle jag nog inte ligga med någon som tycker samtycke är töntigt

Du fattar inte ens min poäng. Poängen är att man inte vet med säkerhet vad som kan räknas uppfylla kravet på samtycke. Det går inte att ha sex och med säkerhet veta att man inte begår en våldtäkt.

Man borde istället göra krav på videoinspelning. Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja. Jag har svårt att se att sex kan genomföras rättssäkert annars.

Eventuellt att man skapar fördefinierade tillåtna sexakter. Då kan man enkelt via t.ex. bankid ge samtycke till en väldefinierad sexakt.

Att låta människor fritt utöva vad som gränsar till våldtäkt och som det helt saknas dokumenterat samtycke till tror jag snart hör till det förgångna. Vi har kommit längre än så.

Med dokumentation och tillåtna sexakter kan man även komma åt problemet med heteronormativitet genom att en del av de tillåtna sexakterna blir normbrytande.
Citera
2025-05-19, 11:39
Medlem
silverrings avatar
Citat:
Du fattar inte ens min poäng. Poängen är att man inte vet med säkerhet vad som kan räknas uppfylla kravet på samtycke. Det går inte att ha sex och med säkerhet veta att man inte begår en våldtäkt.

Man borde istället göra krav på videoinspelning. Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja. Jag har svårt att se att sex kan genomföras rättssäkert annars.

Eventuellt att man skapar fördefinierade tillåtna sexakter. Då kan man enkelt via t.ex. bankid ge samtycke till en väldefinierad sexakt.

Att låta människor fritt utöva vad som gränsar till våldtäkt och som det helt saknas dokumenterat samtycke till tror jag snart hör till det förgångna. Vi har kommit längre än så.

Med dokumentation och tillåtna sexakter kan man även komma åt problemet med heteronormativitet genom att en del av de tillåtna sexakterna blir normbrytande.

Hahaha men lägg av, har internet har krypit in i din hjärna och gjort den till mögel? Du är ett troll om inget annat.

För man en hälsosam konversation runt sex och samtycke kan man inte "råka" våldta någon. Bara ~5% av alla våldtäktsanmälningar är falska. Så ett toppen sätt att inte bli falskt anklagad är att inte vara ett creepy asshole som spelar med kortet på bordet.
Citera
2025-05-20, 07:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Får jag fråga dig hur många gånger tjejer har frågat dig dessa frågor?
Citera
2025-05-20, 07:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hahaha men lägg av, har internet har krypit in i din hjärna och gjort den till mögel? Du är ett troll om inget annat.

För man en hälsosam konversation runt sex och samtycke kan man inte "råka" våldta någon. Bara ~5% av alla våldtäktsanmälningar är falska. Så ett toppen sätt att inte bli falskt anklagad är att inte vara ett creepy asshole som spelar med kortet på bordet.

Så du menar att i övriga 95% av fallen har det begåtts en våldtäkt?
Citera
2025-05-20, 12:21
Medlem
silverrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Får jag fråga dig hur många gånger tjejer har frågat dig dessa frågor?
När konversationen har öppnats brukar jag nästan alltid få frågor tillbaka. Det har hänt att vissa tjejer har blivit lite ställda men oftast är det en ge och ta konversation. Försöker att inte låta konversationen bli för utdragen, det handlar om att vi båda ska få så bra sex som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Så du menar att i övriga 95% av fallen har det begåtts en våldtäkt?

https://www.advokaten.se/tidigare-nu...innorna-sviks/
I denna artikel påvisar forskarna att siffran för falska anmälningar är 1.5%. Ska dock nämnas att artikeln är från 2008 och siffrorna lär ha förändrats med samhällsklimatet. Den nämner även mängden nedlagda anmälningar pga "svaga" vittnesmål.

https://www.fatta.nu/nyheter/5-myter-om-valdtakt
Citat:
En tidigare studie visar att de falska anmälningarna endast utgör runt 2 procent. Utöver det beräknas 5 procent vara felaktiga, vilket innebär att någonting kan ha hänt, men inte det som står i anmälan. Det är dessutom många fall som aldrig leder till en dom. Enligt Brå är det endast 11 procent av de anmälda våldtäkterna 2016 som personuppklarades och 8 procent av anmälningarna avskrevs direkt. En process där få fälls och där anmälningar skrivs av direkt bidrar till en ovilja att anmäla.
Studien de refererar till är denna https://www.amnestypress.se/notiser/...e-i-botten-i-e (amnesty) och denna https://data.riksdagen.se/fil/BE1530...C-BE8C496B85EB

Det är inte så att~5% är falska och resten uppklarade. Det är ett spektrum. Men ja, en bråkdel av alla anmälningar är så kallade "falska" eller så pass svaga att de avskrivs direkt.
Citera
2025-05-20, 12:47
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
När konversationen har öppnats brukar jag nästan alltid få frågor tillbaka. Det har hänt att vissa tjejer har blivit lite ställda men oftast är det en ge och ta konversation. Försöker att inte låta konversationen bli för utdragen, det handlar om att vi båda ska få så bra sex som möjligt.

https://www.advokaten.se/tidigare-nu...innorna-sviks/
I denna artikel påvisar forskarna att siffran för falska anmälningar är 1.5%. Ska dock nämnas att artikeln är från 2008 och siffrorna lär ha förändrats med samhällsklimatet. Den nämner även mängden nedlagda anmälningar pga "svaga" vittnesmål.

https://www.fatta.nu/nyheter/5-myter-om-valdtakt

Studien de refererar till är denna https://www.amnestypress.se/notiser/...e-i-botten-i-e (amnesty) och denna https://data.riksdagen.se/fil/BE1530...C-BE8C496B85EB

Det är inte så att~5% är falska och resten uppklarade. Det är ett spektrum. Men ja, en bråkdel av alla anmälningar är så kallade "falska" eller så pass svaga att de avskrivs direkt.

Vilken fjant du är... Jag slår vad om att din snopp växer inåt när du får erektion!

Väldigt subtilt hur de kommit fram till att endast fem procent av anmälda våldtäkter är falska. Det som står i texten du länkar till förstärker bara tanken att det fanns ett starkt bios i undersökningen.

Jävla idioter och stolleundersökningar. Får de betalt för sådant? Själva grejen med att ha domstolar är att det ofta är svårt att avgöra vilka anmälningar som är sanna och falska. Långt i från självklart. Hela domstolssystemet är ju uppbyggt pga den osäkerheten. Annars hade rättskipning varit enkelt. Vi dömer de skyldiga.

Sen påstår en dum brud att hon likt Jesus kan se sanningen i alla anmälningar. Och du med ditt förstånd som skulle få en daggmask att vika sig av skratt tror på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in