Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Hur vet du att stön eller blick räcker som samtycke vid en rättegång? Hur kan du vara säker? Och vad avser samtycket då? Allt?
Är du säker att du fått samtycke för att hon är våt? Och hur vet du om hon är våt utan ta på hennes kön? Hur vet du att du får ta på hennes kön? Allt du nämner är godtyckligt och ingenting man kan vara säker håller på håller i rätten. Vid inga andra avtal räcker det med blickar eller stön.
Det är sant att i rätten är det ord mot ord. Det jag kan göra är ju att se till att jag inte hamnar i rätten alls. Dvs alltid genom att vara respektfull, alltid be om samtycke, kolla om allt är ok till och från under sex och främst prata om sex innan och efter.
Om jag ska ha sex med en ny tjej frågar jag innan om saker som
1. Vad gillar du för sex? Hur och var gillar du att bli berörd etc
2. Finns det något du absolut inte gillar, eller ställen på kroppen du inte vill att jag rör dig?
Jag vet att många av er tycker det är bögigt eller cuckbeteende eller whatever med skiter i det. Jag får ju i alla fall ligga. Och asså dessa konversationer behöver inte vara så jävla långa eller ingående eller överdrivna. Ibland är det ju ett one night stand på fyllan och då räcker det ju med "Får jag ta på dig? Ja/nej" och sedan "Är detta ok? ja/nej". krävs inte mer, och har än så länge inte träffat någon som INTE uppskattar det. Dessutom skulle jag nog inte ligga med någon som tycker samtycke är töntigt