Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-19, 18:35
Medlem
Knattarnas avatar
Det enda vi vet är att JA beskrev JÅS beteende. Och att Holmér misstolkade det som SE:s beteende.

Mer än så blir tankeläsning.

JA kan mycket väl ha pekat ut SE på bild vid fotovisningen utan att själv blanda ihop SE med JÅS. Oavsett vad som står i det luddiga referatet. Referatet är förhörsledarens egen tolkning. Vi har inte fått höra bandet. JA har inga problem med att hålla isär JÅS och 50-60-åringen i tingsrätten.

Det foto på SE som JA fick se borde ha varit fotot från förhöret den 25 april. Det var väl det som var tänkt att fungera som SE:s officiella foto i utredningen och är dessutom ett av få foton där han saknar keps. Vilket stämmer in på att JA vill sätta en keps på honom. Vilket inte stämmer in på JÅS, för JÅS bar inte keps.

Jag klistrade in den 17 år yngre JÅS bredvid SE:s foto från den 25 april. Lika som bär?

https://ibb.co/PzFb7zVC
Senast redigerad av Knattarna 2025-05-19 kl. 18:50.
Citera
2025-05-19, 18:43
Medlem
Att SE blev "friad" av de internationella juristerna verkar inte ha dämpat oron .
Citera
2025-05-19, 19:09
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Att SE blev "friad" av de internationella juristerna verkar inte ha dämpat oron .

Ej heller dina meningslösa enradare, uppenbarligen. Varför antyda något utan att specifiera sig? Du pumpar ut i snitt två inlägg per dag enligt din profil. (troligtvis tusentsls raderade intetsägande borträknade)

Samtidigt har du tidigare påstått att du "inte har tid" att deltaga. Rimmar lite illa med din posthistorik.
Citera
2025-05-19, 19:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

De internationella jurygrupperna vet bättre än populistiska pöbelröster hur en vinnare i MOP-cirkusens eurovisiontävling ska koras.

Det finns det flera bra exempel på!

Så ingen oro slösas bort på de dämpade trivselmisstankarna mot den påhittade GM-SE.

Efterspelsvittnet SE: douze points!
Citera
2025-05-19, 20:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det enda vi vet är att JA beskrev JÅS beteende. Och att Holmér misstolkade det som SE:s beteende.

Mer än så blir tankeläsning.

JA kan mycket väl ha pekat ut SE på bild vid fotovisningen utan att själv blanda ihop SE med JÅS. Oavsett vad som står i det luddiga referatet. Referatet är förhörsledarens egen tolkning. Vi har inte fått höra bandet. JA har inga problem med att hålla isär JÅS och 50-60-åringen i tingsrätten.

Det foto på SE som JA fick se borde ha varit fotot från förhöret den 25 april. Det var väl det som var tänkt att fungera som SE:s officiella foto i utredningen och är dessutom ett av få foton där han saknar keps. Vilket stämmer in på att JA vill sätta en keps på honom. Vilket inte stämmer in på JÅS, för JÅS bar inte keps.

Jag klistrade in den 17 år yngre JÅS bredvid SE:s foto från den 25 april. Lika som bär?

https://ibb.co/PzFb7zVC

Tittar man noga på bilden är det inte konstigt att JA kunde skilja på dem i rätten.

"Två-olika-vittnen-teorin" helt enkelt.
Citera
2025-05-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Ej heller dina meningslösa enradare, uppenbarligen. Varför antyda något utan att specifiera sig? Du pumpar ut i snitt två inlägg per dag enligt din profil. (troligtvis tusentsls raderade intetsägande borträknade)

Samtidigt har du tidigare påstått att du "inte har tid" att deltaga. Rimmar lite illa med din posthistorik.

Nja, jag menade alltså att jag inte har tid att sitta hela dagarna som många andra.
Citera
2025-05-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
De internationella jurygrupperna vet bättre än populistiska pöbelröster hur en vinnare i MOP-cirkusens eurovisiontävling ska koras.

Det finns det flera bra exempel på!

Så ingen oro slösas bort på de dämpade trivselmisstankarna mot den påhittade GM-SE.

Efterspelsvittnet SE: douze points!

Vad bra att det finns vinnare .
Citera
2025-05-19, 20:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Kommer ihåg detta 93. Farsan hade en automatkarbin i en låda på vinden. Minns att jag som tolvåring blev lite smått besviken att han valde att lämna in den. Minns inte om han hade ammo till.

Jag och min far hade inte den bästa kontakten och fick aldrig reda på varför han hade automatkarbin i en låda på vinden. Måste varit vanligt förr? Kan han ha varit hemvärnsman? Får eller fick de ha vapen hemma? Det hade i alla fall något med någon form av militär grej att göra. Annars var han inte särskilt möp av sig, förutom på fyllan då han alltid skulle prata krigstrategi och sambandscentraler.

Off topic, men det här väckte minnen till liv.

Men lite on topic kring detta är att män ur min fars generation, 30-talist, hade i regel mer med vapen att göra än män i dag, eller ja i alla fall militärt. När folk gräver i SEs liv är det inte konstigt att de hittar att han hade vapenvana, vilket man ska akta sig för att gå i spinn på och bara tro det värsta om.

Det låter onekligen som om din far kan ha varit inblandad i Stay Behind. (Rimligen med en strategisk morseapparat också på vinden.)

SE blev kanske en riktig MÖP när han borstade till inne på det mystiska låsta tjänsterummet på Skandia när han jobbade över?

Var det inte tjuvjakt SE diskuterade på fyllan med de militära grannarna i Täby?
Senast redigerad av ursprungligen 2025-05-19 kl. 20:22.
Citera
2025-05-19, 20:20
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nja, jag menade alltså att jag inte har tid att sitta hela dagarna som många andra.

Citat:
Vad bra att det finns vinnare .

Skönt ändå att du droppar in ibland med dina one-liners likt trådens egen Trivsel-Torsten.

Konceptet är kanske väl inarbetat, men varför inte baka in lite egna synpunkter om den nebulösa hypotesen att SE mördade OP utan både motiv och mordvapen emellanåt?

Det kanske skulle vara ett vinnande koncept?

Vad tycker just du om den osannolika vuxensagan SE som GM?
Citera
2025-05-19, 20:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
För att SE uppträdde med keps i tidningar och TV. Det är inga spekulationer om Holmér, det är fakta som visats med citat. Men lev du kvar i ditt tröga 90-tal där det gick att komma undan med fantasier om Walkie Talkie-män och morsesignaler uppe på vinden.

P S. JA ville placera en keps även på AB. Vilken han hade allt fokus på, så det var inte så konstigt att minnesbilden av JÅS var lite suddig. En ledtråd: Ljus rock.

Detta handlar inte om läsförståelse, men du kanske har missat att SE också uppträdde utan keps i tidningar och TV.

Här finns det inga krångliga texter att förstå utan det räcker att studera bilderna för att konstatera detta.

JA påpekar alltså att SE hade keps på sig på själva mordplatsen efter mordet.
Citera
2025-05-19, 20:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, det är så enkelt att det fanns fog för PH att vara fundersam vad gäller väktarna, och deras uppgifter, vilket diskussionen gällde. Vad SE beträffar finns det fog för att ifrågasätta samtalsalibit.

Utan att ta i så det knakar i fogarna finns det faktisk fog att ifrågasätta hela hypotesen att SE mördade OP.

Eller har du några konkreta bevis för att SE verkligen mördade OP?
Citera
2025-05-19, 20:39
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det låter onekligen som om din far kan ha varit inblandad i Stay Behind. (Rimligen med en strategisk morseapparat också på vinden.)

SE blev kanske en riktig MÖP när han borstade till inne på det mystiska låsta tjänsterummet på Skandia när han jobbade över?

Var det inte tjuvjakt SE diskuterade på fyllan med de militära grannarna i Täby?

Pratat med min faster och enligt henne var han med i hemvärnet. Men då funderar man ju över alla prylar med Skandialogga som han hade hemma (väckarklocka, kortlekar, pennor etc). Sedan växte han upp i trakterna kring Nybro. Hade han möjligen en personlig koppling till SE? Forskar vidare. Samtidigt bedriver jag spann på Nybro Pistolskytteklubb. Vet inte om det kan ge något, men gäller att vända på vartenda sten. James Bond-museet gav inget. Ojämna öppettider är inte alltid suspekt har jag fått lära mig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in