Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-05-30, 18:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Vad har du för belägg för det? Är det den icke-ikryssade rutan för telefonförhör som bevisar att det är ett telefonförhör? Och var skulle det framgå att det att det är SE själv som tar initiativet till kontakten den 11 mars menar du?

Märk väl att rutan däremot är ikryssad den 10 mars.

”Källan” till dina påståenden gissar jag är en plats där solen inte skiner.

Finns inte minsta belägg för att SE kontaktade polisen 11 mars. Så vitt jag vet är förhören inbokade av polisen.

Lampers skriver i "Tillbaka till Sveavägen" att det var polisen som kontaktade SE 11 mars.
Citera
2025-05-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det fattar alla. Dock har vi ju ingen vittnesbeskrivning här av SE, bara ett utpekande på bild. Det är därför det inte är en av de centrala sakerna. Och då menar jag såklart just den delen med JAs utpekande. Du förvrängde det nu till att gälla om man är kvar på plats eller inte.

Och det såklart en väldigt central sak att man kan konstateras vara på plats efter mordet. Och det bekräftar SE genom sina observationer. Vilket också stärks av att en man som gör det han säger beskrivs på plats.

Det är väldigt svårt att komma runt honom som vittne. Då får man hitta på gissningar om lusläsningar av media. Ren tur i vissa av de observationer han ger osv osv. Allt för att få ihop en så osannolik teori att den nästan faller helt på att den är så osannolikt att det nästan är otänkbart.

Ingen såg honom på mordplatsen. Och han har varit där. (gula linjen). Det är ett problem om man inte är förståndshandicappad. Sen hans beteende efteråt med att gå aktivt ut i media, som jag ser det för att ta kontroll på narrativet. Sen hans historier för polis och domstolar, whatever. Allt ljug han kommer med.

Hans signalemente, inte minst.

Du får tro vad du vill. Jag tänker mitt.
Citera
2025-05-30, 18:56
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Finns inte minsta belägg för att SE kontaktade polisen 11 mars. Så vitt jag vet är förhören inbokade av polisen.

Lampers skriver i "Tillbaka till Sveavägen" att det var polisen som kontaktade SE 11 mars.

Intressant, man får anta att Lampers baserar det på något. Vore intressant att höra också vad han anser om att mycket tyder på att förhöret den 11 mars kan ha varit på KK1. Jag kan mejla honom och fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
En fråga till Knattarna och övriga skeptiker, finns det någonting som ni anser är besvärande för SE? Någon detalj/händelse som får er att fundera att han KANSKE kan vara mannen som sköt OP?

Inte besvärande på riktigt, men naturligtvis är det Yvonnes väska i så fall. Det är väl det enda som skulle kunna vara naturligt kompatibelt med GM-SE utan att man behöver skruva på hela tillvaron för att få det att passa. Men för mig blir det alldeles för vagt och väger alldeles för lätt sett till allt som ligger i den andra vågskålen. Sedan vet vi ju inte ens om hon såg rätt eller om hon påverkades av Holmér när han sa handledsväska den 2 mars.

Gula linjen är motbevisad som indicium. Då återstår i princip bara väskan.
Citera
2025-05-30, 18:59
Medlem
Citat:
Intressant, man får anta att Lampers baserar det på något. Vore intressant att höra också vad han anser om att mycket tyder på att förhöret den 11 mars kan ha varit på KK1. Jag kan mejla honom och fråga.

Inte besvärande på riktigt, men naturligtvis är det Yvonnes väska i så fall. Det är väl det enda som skulle kunna vara naturligt kompatibelt med GM-SE utan att man behöver skruva på hela tillvaron för att få det att passa. Men för mig blir det alldeles för vagt och väger alldeles för lätt sett till allt som ligger i den andra vågskålen. Sedan vet vi ju inte ens om hon såg rätt eller om hon påverkades av Holmér när han sa handledsväska den 2 mars.

Gula linjen är motbevisad eftersom att LP såg LJ?
Citera
2025-05-30, 19:06
Medlem
Citat:

Gula linjen är inte motbevisad, lyssna inte på alla pappskallar här inne.
Citera
2025-05-30, 19:15
Medlem
Citat:

Sedan vet vi ju inte ens om hon såg rätt eller om hon påverkades av Holmér när han sa handledsväska 2 mars"

Nej, men det finns en möjlighet att hon gjorde det. Då har vi alltså mördaren och SE som inom några minuter sprungit åt samma håll och haft en handledsväska. Nu är det ju det här med sannolikheter men oddsen borde kanske vara på att det är samma man? Faderlig är för j-la vass på att räkna ut sådant här.
Citera
2025-05-30, 19:19
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ingen såg honom på mordplatsen. Och han har varit där. (gula linjen). Det är ett problem om man inte är förståndshandicappad. Sen hans beteende efteråt med att gå aktivt ut i media, som jag ser det för att ta kontroll på narrativet. Sen hans historier för polis och domstolar, whatever. Allt ljug han kommer med.

Hans signalemente, inte minst.

Du får tro vad du vill. Jag tänker mitt.
Det vet vi inte. Som sagt är det flera observationer som kan gälla honom. Man kan då inte slå fast med bestämdhet att ingen såg honom.

Gula linjen är helt oförståeligt som indicium. LJ gick att ses från mordplatsen.

Beteendet är något man läser in med tron att han är GM i huvudet.

Signalementet passar inte alls så bra in om man inte cherry pickar.
Citera
2025-05-30, 19:23
Medlem
SE vill altså hjälpa polisen att reda ut att de har fått ett felaktigt signalemente. Även när det dyker upp i media reagerar han, detta är ju honoms signalemente. Han ber dom ta bort det felaktiga signalementet.

Men HUR FAN vet Engström att det signalementet är fel om han själv inte sett mördaren?

Det är inte förbjudet att använda kokosnöten lite nu och då. Säg.
Citera
2025-05-30, 19:23
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
En fråga till Knattarna och övriga skeptiker, finns det någonting som ni anser är besvärande för SE? Någon detalj/händelse som får er att fundera att han KANSKE kan vara mannen som sköt OP?
Håller med Knattarna här. Det enda riktiga indicium som finns är väskan. Men det är ett rätt vagt indicium med tanke på att det är ett enstaka vittne, atti ingen annan settt denna väska, att beskrivningen inte helt passar med SEs väska, att hon kan misstagit sig och att ordet handlovsväska kan ha blivit forcerat. att det inte ens är helt klart om det är gm hon ser. Dessutom är något väskliknande inte helt ovanligt. Det finns flera observationer av män med väska som passar in i området. Men enbart YNs man kan ens teoretiskt vara SE.

Och precis som Knattarna säger. Väger man det mot allt det andra är det verkligen inte så tungt.
Citera
2025-05-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det vet vi inte. Som sagt är det flera observationer som kan gälla honom. Man kan då inte slå fast med bestämdhet att ingen såg honom.

Gula linjen är helt oförståeligt som indicium. LJ gick att ses från mordplatsen.

Beteendet är något man läser in med tron att han är GM i huvudet.

Signalementet passar inte alls så bra in om man inte cherry pickar.

Ja visst fan gjorde han, men om ingen sett Engström på mordplatsen OCH han har funnits på den gula linjen då fattar en mongolid apa att Engström har ett problem.

Men inte begåvningsreserven såklart.

Haha vad KP skulle skratta om han läste den här tråden.
Skratta och gråta.
Citera
2025-05-30, 19:32
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:

Enligt de internationella toppjuristerna säger gula linjen ingenting eftersom ingenting hindrar att SE såg LJ från mordplatsen. Och de bygger det delvis på att LP sannolikt såg LJ ja.

Så länge SE kan se LJ från mordplatsen blir det inget indicium att fantisera om att han i teorin kan ha sett LJ från trappan.
Citera
2025-05-30, 19:37
Medlem
Citat:
Enligt de internationella toppjuristerna säger gula linjen ingenting eftersom ingenting hindrar att SE såg LJ från mordplatsen. Och de bygger det delvis på att LP sannolikt såg LJ ja.

Så länge SE kan se LJ från mordplatsen blir det inget indicium att fantisera om att han i teorin kan ha sett LJ från trappan.

Alltså var SE mitt i smeten alldeles efter att skotten föll. Och han lyckades beskriva LJ väldigt bra på ett ganska långt avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in