2025-05-19, 07:27
Medlem
S har det hnt, en nihilistisk antinatalist har begtt vad som beskrivs som ett terrorbrott

https://www.washingtonpost.com/natio...ect-manifesto/

Kanske en tankestllare fr de som hr mnga gnger haft ett vldigt hgt tonlge.
ven det faktum att personen haft en historia av mental sjukdom r intressant. ven hr kan man se spr av depressioner, autism och trauman i livet som en klangbotten i resonemangen.
Citera
2025-05-19, 08:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
S har det hnt, en nihilistisk antinatalist har begtt vad som beskrivs som ett terrorbrott

ven det faktum att personen haft en historia av mental sjukdom r intressant. ven hr kan man se spr av depressioner, autism och trauman i livet som en klangbotten i resonemangen.
Frskrckligt men inte verraskande alls. Ord har konsekvenser. Fr de flesta misfits r internet frsts bara ett stt att lufta sina frustrationer och f en viss bekrftelse. Men fr iaf ngra f r det en inspiration fr att g till handling. I den hr trden har det talats om mnga gnger om hur allt liv borde d ut, hur alla som skaffar barn borde f stryk, och ven om att Rickard Anderssons massmord skulle vara berttigat pga hur han har behandlats av myndigheterna.
Citera
2025-05-19, 12:40
Medlem
Citat:

Se dr. Fruktansvrt att han knde att han var tvingad att beg sjlvmord.
Citera
2025-05-19, 13:18
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Fyra andra srades, s det var nog inte bara sig sjlv han frskte dda. Men alla gg och embryon klarade sig iaf.

Kan vi vara verens om att allt vld i dessa sammanhang r fel? Alla br sjlvklart f gra sina egna livsval som de vill, och lika sjlvklar r rtten att argumentera och frska vertyga andra. Men vld r fel, och ven att bara tala om vld som en tnkbar och godtagbar lsning fr sin sak.
Citera
2025-05-19, 14:12
Medlem
Citat:
Visst r sjlvmord fruktansvrt, men visst r vi verens om att hans frsk att dda oskyldiga r vrt att frdma?
Citera
2025-05-19, 14:59
Medlem
Citat:
Visst r sjlvmord fruktansvrt, men visst r vi verens om att hans frsk att dda oskyldiga r vrt att frdma?

S som nr du var indirekt orsak till din oskyldiga dotters dd menar du?

Det blir ju vad det blir. Lidande och tvng frn en sida fr en motreaktion. r det positivt? Naturligtvis inte. Det bsta r sklart om folk slutar tvinga p folk lidande ht. Sedan s r det ju ett meningslst dd sklart eftersom det inte fr ngon strre verkan nd.
Senast redigerad av Tandan 2025-05-19 kl. 15:53.
Citera
2025-05-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fyra andra srades, s det var nog inte bara sig sjlv han frskte dda. Men alla gg och embryon klarade sig iaf.

Kan vi vara verens om att allt vld i dessa sammanhang r fel? Alla br sjlvklart f gra sina egna livsval som de vill, och lika sjlvklar r rtten att argumentera och frska vertyga andra. Men vld r fel, och ven att bara tala om vld som en tnkbar och godtagbar lsning fr sin sak.

Inte mer fel n det vld natalister utvar skulle jag sga.
Citera
2025-05-19, 17:12
Medlem
Citat:
S som nr du var indirekt orsak till din oskyldiga dotters dd menar du?

Det blir ju vad det blir. Lidande och tvng frn en sida fr en motreaktion. r det positivt? Naturligtvis inte. Det bsta r sklart om folk slutar tvinga p folk lidande ht. Sedan s r det ju ett meningslst dd sklart eftersom det inte fr ngon strre verkan nd.

Jag vet du tnker s, det var vad jag ville du skulle bekrfta.
Ingen skall behva tvivla ver narcissismen och nihilismen hos er.
Citera
2025-05-19, 19:19
Medlem
Citat:
Jag vet du tnker s, det var vad jag ville du skulle bekrfta.
Ingen skall behva tvivla ver narcissismen och nihilismen hos er.

S det r narcissism att svara med att ge tillbaks fr det lidande man utsatts fr? P vilket stt d?
Vad utgr nihilism i det hr fallet?

andra sidan s ngrar jag att jag frgade eftersom du genomgende visat dig vara fr dum fr att diskutera filosofi med. Det kommer bara liksom komma ytterligare ogenomtnkta svar frn dig. Hursom jag knde mig vl lite felaktigt skyldig att gra ett inlgg p attentatet. Det har jag i alla fall gjort.
Senast redigerad av Tandan 2025-05-19 kl. 19:24.
Citera
2025-05-19, 20:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
S det r narcissism att svara med att ge tillbaks fr det lidande man utsatts fr? P vilket stt d?
Vad utgr nihilism i det hr fallet?

andra sidan s ngrar jag att jag frgade eftersom du genomgende visat dig vara fr dum fr att diskutera filosofi med. Det kommer bara liksom komma ytterligare ogenomtnkta svar frn dig. Hursom jag knde mig vl lite felaktigt skyldig att gra ett inlgg p attentatet. Det har jag i alla fall gjort.
Ditt sadistiska mnniskohat r inte filosofi.
Citera
2025-05-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ditt sadistiska mnniskohat r inte filosofi.

Det r du som hatar mnniskor eftersom du accepterar allt lidande.

Jag frstr att det r intressant och lockande och provocerande p alla vis att diskutera med ngon som r er verman bde moraliskt och intellektuellt, men jag kommer avst helt frn att svara er bda eftersom ni inte har frmgan att lra er ngot.
Senast redigerad av Tandan 2025-05-19 kl. 20:42.
Citera
2025-05-19, 22:30
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det r du som hatar mnniskor eftersom du accepterar allt lidande.

Jag frstr att det r intressant och lockande och provocerande p alla vis att diskutera med ngon som r er verman bde moraliskt och intellektuellt, men jag kommer avst helt frn att svara er bda eftersom ni inte har frmgan att lra er ngot.
Du r nog inte ngons verman i ngonting, allra minst i filosofi, och det r nog det som str dig i din narcissistiska sjlvbild och som du har s svrt att leva med. Tnk om du nd vore bst p ngot? Hrliga liv, men...

Ass serist, vad r det fr ett jkla argumenet egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in