2025-05-18, 00:07
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag tror Ebba är en rätt fyrkantig, otrygg och nervös person. Men att dessa egenskaper också kommer fram mkt mer än det gör till vardags. Jag tror hon blir väldigt stressad av tv produktionsgrejen och att hon inte känner kemi med Pontus.

Amanda känns väldigt svår att se vilken sorts person hon passar med. Jag läser henne dessutom som en butchlesbian. Hon är väldigt hård, men har ju till viss del självinsikt kring det, vilket tar udden av det. Jag tycker att det verkar som att Alexander kämpar på tappert men innerst inne vill han bara därifrån. Jag tror han vill ha en betydligt mer feminin tjej. Nån tjej med blond lång hästsvans som är käck och springer maratons och bakar bullar i den lokala idrottsföreningen.

Jag tror att Ebba helt enkelt inte är attraherad av Pontus. Hon gör allt för att leta problem och få igång konflikter om ingenting och gråter konstant utan uppenbar anledning. Hon vill ha en anledning att fly. Eller ännu hellre att Pontus drar så hon slipper.

Amanda ser hela livet som en tävling. Allt handlar om prestation. Vill hon ens ha ett förhållande? Träningskompis med benefits?
Citera
2025-05-18, 00:22
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Jag tror att Ebba helt enkelt inte är attraherad av Pontus. Hon gör allt för att leta problem och få igång konflikter om ingenting och gråter konstant utan uppenbar anledning. Hon vill ha en anledning att fly. Eller ännu hellre att Pontus drar så hon slipper.

Amanda ser hela livet som en tävling. Allt handlar om prestation. Vill hon ens ha ett förhållande? Träningskompis med benefits?
Fast jag tror att Ebba är en dramaqueen som skulle dra igång drama med vem hon än blivit matchad med.
Citera
2025-05-18, 08:52
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast jag tror att Ebba är en dramaqueen som skulle dra igång drama med vem hon än blivit matchad med.

Hon jobbar på en väldigt mansdominerad arbetsplats - borde hon inte kunna träffa nån på jobbet? Men det är klart, brandmän jobbar oregelbundna tider och vem ska då passa hunden?
Citera
2025-05-18, 11:02
Medlem
Amanda ser ut som en man som fått ett strykjärn i ansiktet
Citera
2025-05-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ja eller läsa här i tråden om hur folk dissekerar ens utseende och totalsågar minsta molekyl och dessutom använder ett brutalt grovt språk...Elsa har berättat i intervjuer hur ledsen det har gjort henne. Hon var inte så snäll mot Adam men de kommentarer hon fick var rent av vidriga och jag tycker inte att hon förtjänar det. Såg henne i ett klipp på Youtube där hon satt med i en panel som diskuterade årets program. Och det slog mig att hon ändrat på saker i sitt ansikte som folk klagade på här... Hon har gått ner massor i vikt och ser ut som en annan person i ansiktet. Eventuellt har hon gjort ingrepp men det låter jag vara osagt. Jag fattar inte hur folk kan vara så brutalt elaka och samtidigt leva med sig själva. Hellre ett mindre perfekt utseende än en hemsk personlighet.
Håller med dig helt. Folk är
Grymma…
Man kan diskutera allt här utan personangrepp. Man kan kritisera Beteenden men att förolämpa folk tycker jag är onödigt samt inte okej alls!
Men det gör inte att göra något åt tyvärr. Men kan hoppas att man påverkar någon ial.
Citera
2025-05-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Hade jag haft erektionsproblem och sovit med andningsmask, så hade jag aldrig varit med i ett program som Gift vid första ögonkastet. Är imponerad över hans mod, men tycker samtidigt att produktionen väljer att förnedra honom. Otroligt att han ställer upp på detta.

Håller med. Jag tycker också att det är exploaterande hur man visar upp paret i intima situationer där de "jobbar med sina problem". De är båda personer som har svårt att sätta gränser och det utnyttjas av produktionen.
Citera
2025-05-18, 20:20
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Nämen vad sa du nu?? Kan upprepa det där? Jag tror inte mina ögon!

Alltså vad är grejen med att 1. hålla på och tjata om hans utseende och läggning och 2. upprepa vad 30 pers redan ältat på om sen första avsnittet?

Och så fyndigt formulerat dessutom! Där fick du verkligen till det. Ut på tur - aldrig sur! Först lite nedlåtande, raljant ton om böggrejen och sen påhopp om hans utseende. Bra där.

Glöm nu bara inte att fundera över vad du själv behöver mer av i livet. Nånting är det, med tanke på ditt behov av att uttrycka dig som du gör. En veckas bibelstudier, månne? Du vet, det gör många människor lyckliga.
😂😂😂

Andas min vän. Jag tror han är gay. Vad är det som är så hemskt med om han skulle vara det men inte hittat modet att komma ut än? Är du kristen och har svårt för de som är gay? Jag har vänner som är gay, vissa du inte skulle kunna gissa på hundra år. Andra som det är väldigt uppenbart. Sedan känner jag sådana man haft starkt på känn länge men som inte vågat komma ut förrän efter en lång och jobbig tid, likt vår vit- och stortandandade läkare i den här serien kan vara. Jag tycker inte att du ska vara så dömande. Eller varför tycker du att det vore så hemskt om han vore gay?

Han har en väldigt konstig och konstgjord utstrålning, men jag tror inte att det beror på att han är en dålig person. Jag tror det beror på något han inte vågar vara öppen med. Kan vara sin sexualitet, det kan vara någonting annat.

Var det nog raljerande och fyndigt uttryckt eller ska jag omformulera mig så du får upp ditt adrenalin och kan svara med en inte alls raljerande, överlägsen och arg utläggning om vad jag ska göra för att bli mer som dig? Bibelstudier i all ära. Jag är konfirmerad. Är nog mer kristen till tanke- och levnadssätt än många andra i samma kategori av medborgare.
Citera
2025-05-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är jättesvårt att sitta och gissa diagnos på en sån som Ebba, av det man får se ihopklippt. Hon behöver utredas ordentligt, hon svajar så fruktansvärt i humöret. Hon behöver utredas både medicinskt, kolla hormonnivåer bla, och rent psykologiskt också. Jag hoppas att hon tar tag i det innan nästa man kliver in i hennes liv.
Och den stackars fina vovven skulle behöva en balanserad matte. Så för hundens skull hoppas jag hon tar tag i sig själv. En hund ska inte behöva leva med en ägare som är så pass obalanserad som vi får se i tv.

Ebba är en sån som den där Elsa i förra omgången som trakasserade den stackars juristen Adam. Ingen av dem borde ha tagits med i programmet, de borde ha sållats bort. Men jag misstänker att produktionen gillar dramat såna här tjejer för med sig. Men att utsätta en kille som Pontus som kämpat för livet med cancer, det är faktiskt inte etiskt försvarbart någonstans.

Instämmer.
Citera
2025-05-18, 21:10
Medlem
Tycker många överreagerar lite över Ebba. Hon vill uppenbarligen vara till lags men kämpar med något inom sig. Att bli överstimulerad på det viset hon blir, urmjölkad på energi snabbt och svänger i humöret fort under dagen (speciellt om trött) är enligt mig tecken på ADHD. Har det själv och kan relatera till mycket av hur hon är. Man försöker så gott det går, men vardagen är liksom full av intryck som gör att man inte kan fungera som andra. Ni är för snabba med att döma.

Det är såklart ingen ursäkt till att bete sig illa. Det gäller att ha självinsikt och jobba på sig själv, men det vill jag påstå att man ser tecken av hos Ebba.

Reagerade mer på Dennis beteende isåfall och hur han lyckades dra på sig någon offerkofta när Jannika mådde dåligt över hans kommentarer när dom satt i fönstret.
Citera
2025-05-18, 23:51
Medlem
Lite OT men är verkligen ”business controller” en roll inom finansbranschen, som Amanda verkar tro?
Valfritt industribolag som Volvo och SKF har väl sådana roller. Verkligen inget jag förknippar med finansbranschen direkt…
Citera
2025-05-19, 00:18
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
😂😂😂

Andas min vän. Jag tror han är gay. Vad är det som är så hemskt med om han skulle vara det men inte hittat modet att komma ut än? Är du kristen och har svårt för de som är gay? Jag har vänner som är gay, vissa du inte skulle kunna gissa på hundra år. Andra som det är väldigt uppenbart. Sedan känner jag sådana man haft starkt på känn länge men som inte vågat komma ut förrän efter en lång och jobbig tid, likt vår vit- och stortandandade läkare i den här serien kan vara. Jag tycker inte att du ska vara så dömande. Eller varför tycker du att det vore så hemskt om han vore gay?

Han har en väldigt konstig och konstgjord utstrålning, men jag tror inte att det beror på att han är en dålig person. Jag tror det beror på något han inte vågar vara öppen med. Kan vara sin sexualitet, det kan vara någonting annat.

Var det nog raljerande och fyndigt uttryckt eller ska jag omformulera mig så du får upp ditt adrenalin och kan svara med en inte alls raljerande, överlägsen och arg utläggning om vad jag ska göra för att bli mer som dig? Bibelstudier i all ära. Jag är konfirmerad. Är nog mer kristen till tanke- och levnadssätt än många andra i samma kategori av medborgare.
Jag tycker att det är totalt ointressant vilken läggning han har och jag vet inte vad du får ut av att tjata om det.
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-19 kl. 00:37.
Citera
2025-05-19, 00:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
😂😂😂

Såhär svarade jag en annan användare. Hoppas att det besvarar dina frågor till mig.

Citat:
Tänk om han är bög??? Ja, vad händer då egentligen? Berätta gärna för jag fattar faktiskt inte. De flesta av paren kommer att skilja sig och de flesta av deltagarna kommer att hitta nya partners, statistiskt sett. Nån deltagare väljer kanske en partner av samma kön, trots att denne tidigare haft relationer med personer av motsatt kön. Sånt händer. Jag förstår dock inte vad som är så spännande eller underhållande med det. Uttjatat ämne.
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-19 kl. 00:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in