2025-05-16, 00:31
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Det är en ganska vanligt att deltagare i diverse realitysåpor låser sin Instagramprofil för att få fler följare. För då måste man följa för att få se deras innehåll, annars är det ju många som bara spökföljer. Många hoppas väl på en karriär inom sociala medier och för att kunna tjäna pengar där måste man ju ha många följare för att företag ska vilja samarbeta med en.

Ja, visst är det så. Låst instaprofil talar alltså inte emot att en deltagare eventuellt medverkar i programmet för att bli känd eller göra karriär.
Citera
2025-05-16, 00:41
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Nej det finns likheter haha

Men alltså dialekten. Sättet att vara. Till exempel i första avsnittet när han försöker skämta och vara rolig (utan att lyckas): "Jag är med i programmet för att bli känd haha". Och på bröllopet när han ska gå fram till vigselsnubben och han tar några töntiga danssteg för att liksom "underhålla" publiken. Fixeringen vid att vara snygg och bilden av sig själv som nån sorts "tjejmagnet". Och vissa utseendemässiga drag som hårfärg och ögonfärg. Han ger mig samma obehagskänslor som Robban gav mig för 25 år sen.
Citera
2025-05-16, 07:02
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Men alltså dialekten. Sättet att vara. Till exempel i första avsnittet när han försöker skämta och vara rolig (utan att lyckas): "Jag är med i programmet för att bli känd haha". Och på bröllopet när han ska gå fram till vigselsnubben och han tar några töntiga danssteg för att liksom "underhålla" publiken. Fixeringen vid att vara snygg och bilden av sig själv som nån sorts "tjejmagnet". Och vissa utseendemässiga drag som hårfärg och ögonfärg. Han ger mig samma obehagskänslor som Robban gav mig för 25 år sen.

Jag väntar tills han kommer blåmålad i ansiktet till beslutsceremonin innan jag instämmer.
Citera
2025-05-16, 07:10
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag väntar tills han kommer blåmålad i ansiktet till beslutsceremonin innan jag instämmer.
Och när det händer säger jag "I told you so".
Citera
2025-05-16, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Istället för att ropa "Statyetten är min!" kommer Sam att ropa "Alexander är min!".
Citera
2025-05-16, 13:52
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Deltagarna ombeds att begränsa sin användning av sociala medier för att inte avslöja hur programmet slutar. Om jag förstod saken rätt så ingår det till och med i nåt avtal som de skriver på. Vi får se vad som händer efter programmets slut.

Sam sa att om han bara hade ett år kvar att leva så skulle han åka till ett fattigt land och jobba ideellt. Det är väl sånt man säger för att plocka poäng hos tittarna? Om han hade haft en ålderskris och tyckt att livet var trist så hade han väl kunnat åka utomlands och jobba ideellt? Istället för att driva ett privat vårdbolag. På Instagram lägger han ut bilder från sina resor och det är inte direkt några välgörenhetsresor till några fattiga länder.

Varför ställer man upp i ett sånt program om man har såna extrema problem med intimitet, tänker du? Smaken är olika men SÅ ful kan han väl inte tycka att Denise är? Och han verkar inte direkt intresserad av henne som person eller vad hon tycker om honom heller. Han lyssnar inte på henne. Han ljuger och bryr sig inte nämnvärt när han blir påkommen. Sex är "snusk" och inget man pratar om och definitivt inget man ägnar sig åt. (Nej, de hade inte sex på bröllopsnatten. Han gjorde väldigt klart att han inte ville pussa henne när hon snusade och han visade tydligt sitt ogillande angående att hon hade snusdosan i sängen. Skulle de ha haft sex efter det? Jomenvisst.)

Jag tror att han har en partner och är med i programmet för att bli känd och i förlängningen utnyttja sitt kändisskap för att göra karriär och tjäna pengar.
Jag tror att han behöver komma ut. Inte på krogen då.

Han är en förtjusande pojke som kommer göra en annan pojke lycklig förr eller senare.
Han borde dock valt två storlekar mindre tänder. 🐴
Citera
2025-05-16, 13:58
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalxrvitstark
Istället för att ropa "Statyetten är min!" kommer Sam att ropa "Alexander är min!".
Alexander och Denise tycker jag kan bli ihop.

Pontus och Jannika skulle passa för varandra.

Amanda och Sam får göra det bästa av situationen.

Ebba och Ture får streta på och bli gamla tillsammans.

Dennis och Suzann kan vara sexuellt frigjorda och göra spännande övningar ihop.

Vad tycks? Skriv gärna vad ni tror om framtidsutsikterna för respektive par.
Citera
2025-05-16, 14:09
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Jag tror att han behöver komma ut. Inte på krogen då.

Han är en förtjusande pojke som kommer göra en annan pojke lycklig förr eller senare.
Han borde dock valt två storlekar mindre tänder. 🐴

Nämen vad sa du nu?? Kan upprepa det där? Jag tror inte mina ögon!

Alltså vad är grejen med att 1. hålla på och tjata om hans utseende och läggning och 2. upprepa vad 30 pers redan ältat på om sen första avsnittet?

Och så fyndigt formulerat dessutom! Där fick du verkligen till det. Ut på tur - aldrig sur! Först lite nedlåtande, raljant ton om böggrejen och sen påhopp om hans utseende. Bra där.

Glöm nu bara inte att fundera över vad du själv behöver mer av i livet. Nånting är det, med tanke på ditt behov av att uttrycka dig som du gör. En veckas bibelstudier, månne? Du vet, det gör många människor lyckliga.
Citera
2025-05-16, 14:22
Medlem
lillaliliths avatar
Hmm.... Året är 2025. Sveriges television spelar in folkbildande relationsprogram. I år får vi se nåt mycket revolutionerande! Nämligen att två män kan vara kompisar. Ja, ni läste rätt. På bästa sändningstid får vi se två svenska män bonda genom att samtala om relationsproblem, kramas hjärtligt, ta sällskap till parkeringen och samtidigt smälla varandra på armarna och skratta. Och reaktionerna låter inte vänta på sig. Hur ska detta sluta?! Kommer dessa två herrar i sina bästa år att begå utomäktebskaplig synd av homofil karaktär?! Ja, vart är världen på väg? Tur att vi har SVT som upplyser oss om vilka sexuella utsvävningar som pågår ute i stugorna.

Senast redigerad av lillalilith 2025-05-16 kl. 15:12.
Citera
2025-05-16, 15:13
Medlem
Citat:

Och du säger att man inte ska upprepa vad andra skrivit? Detta har jag och Havang myntat sedan länge, så du upprepar ju själv redan ältade ämnen (jag undrade om Dennis övat med sexologen nån gång kring starten, så inte nytt det heller).

Håller dock inte med om Pontus och Jannika, det sista hon vill är att känna sig stor. Pontus är kort och klen, jag tror hon behöver mer man att omfamna.

Citat:
Hmm.... Året är 2025. Sveriges television spelar in folkbildande relationsprogram. I år får vi se nåt mycket revolutionerande! Nämligen att två män kan vara kompisar. Ja, ni läste rätt. På bästa sändningstid får vi se två svenska män bonda genom att samtala om relationsproblem, kramas hjärtligt, ta sällskap till parkeringen och samtidigt smälla varandra på armarna och skratta. Och reaktionerna låter inte vänta på sig. Hur ska detta sluta?! Kommer dessa två herrar i sina bästa år att begå utomäktebskaplig synd av homofil karaktär?! Ja, vart är världen på väg? Tur att vi har SVT som upplyser oss om vilka sexuella utsvävningar som pågår ute i stugorna.

Det är givetvis mer än vänskapen med Alexander som får folks gaydar att gå igång. Hans läggning ifrågasattes redan efter presentationen.

Håller däremot med om att fokuset på Sams utseende gått i stå. Det är för övrigt klassiskt att sprida rykten om förskönande ingrepp som ett sätt att sänka en attraktiv persons värde (vad skulle syftet annars vara?). Att Sam är den enda som har anklagats (när fler deltagare garanterat har gjort saker) bevisar bara att han är attraktiv (givetvis inte allas smak för det). Manlig fåfänga provocerar (så långt sträcker sig inte jämställdheten).
Senast redigerad av jandals 2025-05-16 kl. 15:45.
Citera
2025-05-16, 15:29
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals

Det är givetvis mer än vänskapen med Alexander som får folks gaydar att gå igång. Hans läggning ifrågasattes redan efter presentationen.

Det är just detta jag syftar på. Att använda uttryck som "gaydar" och ifrågasätta andras läggning. Tänk om han är bög??? Ja, vad händer då egentligen? Berätta gärna för jag fattar faktiskt inte. De flesta av paren kommer att skilja sig och de flesta av deltagarna kommer att hitta nya partners, statistiskt sett. Nån deltagare väljer kanske en partner av samma kön, trots att denne tidigare haft relationer med personer av motsatt kön. Sånt händer. Jag förstår dock inte vad som är så spännande eller underhållande med det. Uttjatat ämne. Känns inte jättefräscht av SVT kan jag tycka.
Citera
2025-05-16, 18:40
Citat:

Alex o Denise - skulle kunna funka. Men hon behöver lägga ner snusandet, oavsett vem hon ska matchas med.

Pontus o Jannika - aldrig, han skulle inte klara av att hantera hennes tidigare trauman. Han skulle bli för försiktig och rädd att göra fel. Han måste ha en väldigt okomplicerad tjej för att det ska funka.

Amanda och Sam - jag har inte tänkt på den kombinationen men det kunde kanske funka. Hon är rivig och kan sätta Sam på plats när han spacar ut eller slö-ljuger. Han hade nog varit mer attraherad av henne än Denise.

Ebba och Ture - stackars Ture.

Dennis och Suzanne - absolut, de kan nog matchas med de flesta. Bägge verkar vara lättsamma och har lätt att prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in