Citat:
Jannika fick panik för att han spillde på hennes matta. Är man så dum att man har en vit matta i köket får man skylla sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
HighwayDelight
En gång? Tycker att det har varit något elände med det du kallar "matlagning" var gång.
Och är det verkligen svårt att laga mat utan att grisa ner så jävligt? En matta i köket är inget hinder, om man inte är ett hjon.
Jag förstår Jannika....
Jaja, jag bor med en man som kan laga mat PÅ RIKTIGT, och detta är således inte min hufvudvärk, tack som jävla fan för det.
Fast jag tyckte inte alls att hon fick panik eller gjorde en särskilt stor grej av det? Skämtade lite om att "det var den mattan det", och säger visserligen att hon blev upprörd, men skrattar samtidigt. Tror mer att hon fann det komiska i situationen. Dennis är uppenbarligen något klumpig och lite tankspridd. Men Jannika verkar helt klart kunna ha överseende med någon fläck på mattan, att stekpannan bränns någon gång och lite pastavatten på spisen. Är det för att hon är nykär? Kanske, men det här känns verkligen inte som någon större dealbreaker.
Det jag ser som orosmolnet för det här paret är att Dennis ibland backar och blir för passiv när han får kritik, eller som när han fick en rak fråga från Jannika om varför han sagt att han har svårt att vara sig själv i relationen. Han blir rädd och får ångest, och då är det istället han som behöver tröstas, och svaret från honom uteblir.
Förhoppningsvis är det något som löses när de blir mer vana och trygga med varrandra. Hoppas Jannika fortsätter våga gå fram dock, och att Dennis jobbar på sin rädsla. Om det leder till att Jannika inte vågar ta upp saker kommer det nog dö ut tyvärr.