2025-05-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Senaste 2 veckorna så har varit betydligt mindre av sprayandet, undrar om det beror på at USA börjat uppmärksamma detta och göra det olagligt i flera stater?

Det är inte olagligt att spreja contrails, vare sig här eller i USA. Så nej, det har inte med det att göra utan jag är säker att det beror på vädret.

Och jag är lite nyfiken på hur du vet att det har sprejats mindre. Finns det någon slags sprejstatistik att titta på? Finns det sprejobservatörer som dagligen rapporterar in till central databas?

Och hur ser det ut i de stater i USA som har förbjudit geoengineering? Har sprejandet från flygplan minskat? Hur går snacket hos de chemtroende i Florida?
Citera
2025-05-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ut och kolla vart flygplanens chemtrails är tidigt på morgonen, alltid i solens bana.

Ovan är ett klockrent exempel på att logik, sunt förnuft och tankeverksamhet inte är framträdande egenskaper hos chemtroende.

Om du är i Västerås och ser ett flygplan "i solens bana" klockan 9 på morgonen kommer en betraktare i Stockholm se flygplanet i väster, dvs åt motsatt håll från "solens bana". Vad du påstår är alltså ett extremt korkat påstående.

För övrigt har jag kollat på tusentals olika strimmor och jag vill nog påstå att det är mer regel än undantag att de inte befinner sig i "solens bana".
Citera
2025-05-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det är inte olagligt att spreja contrails, vare sig här eller i USA. Så nej, det har inte med det att göra utan jag är säker att det beror på vädret.

Och jag är lite nyfiken på hur du vet att det har sprejats mindre. Finns det någon slags sprejstatistik att titta på? Finns det sprejobservatörer som dagligen rapporterar in till central databas?

Och hur ser det ut i de stater i USA som har förbjudit geoengineering? Har sprejandet från flygplan minskat? Hur går snacket hos de chemtroende i Florida?

När myndigheter och msm håller helt truten (tystnaden), blir det så att den vakna befolkningen blir observatörerna.
Myndigheter och msm har tappad all trovärdighet för lenge sen.
Citera
2025-05-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
När myndigheter och msm håller helt truten (tystnaden), blir det så att den vakna befolkningen blir observatörerna.
Myndigheter och msm har tappad all trovärdighet för lenge sen.

Du vet väl att begreppet "vakna befolkningen" har blivit lite av ett skällsord och är förknippat med knäppskallar som tror på all möjlig skit? Och dessutom kan även vi "ovakna" vara observatörer, jag har spanat in massor med strimmor genom åren.

Åter till tråden: Vad säger den "vakna befolkningen" i Florida? Hur ser deras observationer av strimmor ut nuförtiden? Kanske för tidigt att dra några slutsatser av den nya lagen men jag är nyfiken på hur de "vakna" kommer att reagera när de märker att lagen är verkningslös.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-17 kl. 11:43.
Citera
2025-05-17, 14:43
Medlem
Citat:
Det är högst intressant att Florida nu skapat EN LAG mot det som ni med skrattgubbar påstått EJ finns MVH

Källor:
https://www.flsenate.gov/Session/Bill/2025/56/?Tab=RelatedBills

https://thepeoplesvoice.tv/florida-moves-to-outlaw-chemtrails-as-bill-sb56-clears-first-legislative-hurdle/

https://floridianpress.com/2025/04/florida-ban-on-weather-alteration-chemtrails-passes-senate-floor-with-desantis-approval/

Tennessee stiftade en liknande lag för över ett år sedan
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68716894

Hur är läget där nu ett år senare? Har strimmandet försvunnit och är det någon som har blivit åtalad? Eller är lagen helt verkningslös och strimmandet förtsätter som ingenting hade hänt?

Citat:
Senaste 2 veckorna så har varit betydligt mindre av sprayandet...

Vore spännande att se hur "sprejstatistiken" ser ut i Tennessee. Har du någon bra källa?
Citera
2025-05-17, 16:52
Medlem
Citat:
... för att få oss vakna att tappa intresset eller qtt sprida sanningen.

Citat:
Ut och kolla vart flygplanens chemtrails är tidigt på morgonen, alltid i solens bana.

Att påstå att strimmorna alltid är i solens bara är väl knappast att sprida sanningen? Vem som helst kan ju se att det finns strimmor som inte är i solens bana.

Eller menar du att strimmorna som inte är i solens bana inte är chemtrails? Att det i så fall handlar om contrails?

Citat:
Det är uppmätt senast åren och det är chemtrails.

Inte heller det är någon sanning. Sanningen är att ingen någonsin har tagit några prov på strimmorna.

Citat:
Precis. Tack. Men alla behöver "bevis" trots att det tydligt syns om man blickar uppåt

Hmmm, är det verkligen en sanning att det tydligt syns? Är inte det en högst subjektiv uppfattning? Där du tydligt ser att det är chemtrails ser andra contrails och cirrusmoln.

Så vad är det egentligen för "sanning" du vill sprida? Och vad är det som tyder på att det du tror är sanning verkligen är sant och inte paranoida vanföreställningar?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-17 kl. 16:54.
Citera
2025-05-17, 16:56
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det som är mest oroväckande är hur en del helt förnekar att det pågår, det räcker med att titta upp på himmelen för att förstå att det vi man observerar inte är normalt.

Och att det finns diverse motiv för chemtrails räcker och blir över dessutom.
Precis.

Är stora grupper runtom som börjar demonstration mot detta, varesig det är chemtrails eller inte så finns det ingen som har rätt att blockera solen pch störa naturens cykler.
Citera
2025-05-17, 17:15
Avslutad
Citat:
Precis.

Är stora grupper runtom som börjar demonstration mot detta, varesig det är chemtrails eller inte så finns det ingen som har rätt att blockera solen pch störa naturens cykler.

Det är ju alltid en enorm aktivitet under soliga dagar också där strimmorna upptar ett välflätat område över hela himmelen.

Sen när det väl är molnigt så avtar trafiken, förmodligen för att målet tillfälligt är uppfylt?
Citera
2025-05-17, 17:29
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Det är ju alltid en enorm aktivitet under soliga dagar också där strimmorna upptar ett välflätat område över hela himmelen.

Sen när det väl är molnigt så avtar trafiken, förmodligen för att målet tillfälligt är uppfylt?

Tycker dom kör även när det är moln. Även märkt att dom ibland kör med något som knappt syns.

Men kan vara så, märkte att var extremt nere vid medelhavet, är verkligen en global agenda.
Citera
2025-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
Precis.

När var den senaste demonstrationen i Sverige och hur många var med?

Vet att det var några demonstrationer på 10-talet som drog typ 20 pers men sedan dess har det väl inte hänt så mycket?

Citat:
Ett tjugotal personer samlades på lördagseftermiddagen utanför SMHI i Norrköping för att protestera mot "chemtrails".*

https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/artikel/oanmald-demonstration-utanfor-smhi/r31m97el
Citera
2025-05-17, 17:45
Avslutad
Citat:
Tycker dom kör även när det är moln. Även märkt att dom ibland kör med något som knappt syns.

Men kan vara så, märkte att var extremt nere vid medelhavet, är verkligen en global agenda.

Ja och jag har även sett mörka strimmor, vilket inte är så vanligt antar jag?
Citera
2025-05-17, 18:11
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ja och jag har även sett mörka strimmor, vilket inte är så vanligt antar jag?

Mörka som svarta? Har sett halvt transparenta somnvarit mörka men svårt att säta om det är spåren eller annat som gör det så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in