Idag, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du/ni ingår i gruppen som såg contrails dagligen eftersom ni bodde nära flygplats där contrails händer...

Som sagt, du vet ju inte ens vad contrails är. Contrails skapas typiskt på marschhöjd (10-12km höjd) och det finns därför ingen som helst koppling till om det finns en flygplats i närheten.

De contrails jag såg på 70- och 80-talet kom från flygplan som inte var på väg att landa på Arlanda.

Citat:
... ligger kvar på en höjd som är långt ovanför kondenszonen...

Men du - i verkligheten finns det ingenting som heter "kondenszonen". Det är något du har hittat på.
Citera
Idag, 19:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tack för inblicken i din föreställningsvärld. Rätt ball ändå.

Men nej, det blir fel varje gång du yttrar dig. BLAND ANNAT så bodde jag i skogen i långt ifrån några flygplatser på den tiden.

Har du förresten sett några såna munstycken på flygplan? Har du sett flygplan?

Molnsådd pågår i cirka 200 länder, så det är inte svårt att hitta bilder på alla spraymunstycken som används för molnsådden. Har sett många olika bilder på dom.

Molnsådd är när man sprayar kemikaliespår med hjälp av flygplan.

Det går att läsa om det på wikipedia.
Citera
Idag, 19:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Som sagt, du vet ju inte ens vad contrails är. Contrails skapas typiskt på marschhöjd (10-12km höjd) och det finns därför ingen som helst koppling till om det finns en flygplats i närheten.

De contrails jag såg på 70- och 80-talet kom från flygplan som inte var på väg att landa på Arlanda.

Men du - i verkligheten finns det ingenting som heter "kondenszonen". Det är något du har hittat på.

Kondenszonen är inte på marchhöjd, nånsin.
Men om ditt liv blir bättre av att hallucinera, så tycker jag att du ska tro på kondenszonen på marchhöjd.

På 90-talet såg jag contrails men enbart när jag besökte Stockholm. Det var närmligen bara där som flygplanen flög genom kondenszonen.

Där jag växte upp fanns inga contrails eftersom kondenszonen kan aldrig nånsin hamna på marchhöjd.

Ni efterblivna som tror på kondenszonen på marchhöjd är djupt troende och villiga att ignorera bevis som motbevisar er övertygelse.

Nu sätter vi punkt här.
Det får vara nog med att diskutera era hallisar och fantasier om osynliga kondenszoner på marchhöjd.
Citera
Idag, 20:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kondenszonen är inte på marchhöjd, nånsin.
Men om ditt liv blir bättre av att hallucinera, så tycker jag att du ska tro på kondenszonen på marchhöjd.

På 90-talet såg jag contrails men enbart när jag besökte Stockholm. Det var närmligen bara där som flygplanen flög genom kondenszonen.

Där jag växte upp fanns inga contrails eftersom kondenszonen kan aldrig nånsin hamna på marchhöjd.

Ni efterblivna som tror på kondenszonen på marchhöjd är djupt troende och villiga att ignorera bevis som motbevisar er övertygelse.

Nu sätter vi punkt här.
Det får vara nog med att diskutera era hallisar och fantasier om osynliga kondenszoner på marchhöjd.

Kondenszonen minsann. Du bör lära dig att en ’kondenszon’ definieras av meteorologiska förhållanden, inte av en fast zon på en viss höjd. Nej, inte lära dig?
Citera
Idag, 20:08
Medlem
Citat:
Kondenszonen är inte på marchhöjd, nånsin. ...

Kondenszonen är inget verkligt, det finns bara i ditt ytterst förvirrade huvud.

Hur förklarar du att cirrusmoln skapas på 8-12km höjd? Och att dimma skapas på 0m höjd?

Citat:

Varför ljuger du om att det finns bevis för "kondenszonen"? Det gör det självklart inte, det är ju bara en förvirrad idé i ditt huvud.
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in