2025-05-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja och jag har även sett mörka strimmor, vilket inte är så vanligt antar jag?

Som allt annat så har de redan varit uppe i tråden. Och de har debunkats - det handlar om contrails.

Här kan du läsa mer om du mot förmodan är intresserad:
https://www.metabunk.org/threads/new-black-chemtrail-video.2914/page-3

Men kortfattat handlar det om hur ljuset faller på vattenstrimmorna och kontrasten mot omgivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Mörka som svarta? Har sett halvt transparenta somnvarit mörka men svårt att säta om det är spåren eller annat som gör det så

Du är verkligen en nybörjare. Svarta contrails diskuterades mycket för typ tio år sedan. Även i den här tråden.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-17 kl. 18:17.
Citera
2025-05-17, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Mörka som svarta? Har sett halvt transparenta somnvarit mörka men svårt att säta om det är spåren eller annat som gör det så

Nja, snarare mörka som i paritet med regnmoln, vilket såg extremt mysko ut.
Citera
2025-05-17, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Som allt annat så har de redan varit uppe i tråden. Och de har debunkats - det handlar om contrails.

Här kan du läsa mer om du mot förmodan är intresserad:
https://www.metabunk.org/threads/new-black-chemtrail-video.2914/page-3

Men kortfattat handlar det om hur ljuset faller på vattenstrimmorna och kontrasten mot omgivningen.

Tyvärr för din del, så befann sig en ljus strimma precis bredvid den mörka strimman, så det slog sönder ditt hafsiga denunkande tämligen enkelt.
Citera
2025-05-17, 20:29
Medlem
Citat:
Tyvärr för din del, så befann sig en ljus strimma precis bredvid den mörka strimman, så det slog sönder ditt hafsiga denunkande tämligen enkelt.

Jag har sett mörka moln precis bredvid ljusa moln.

Har du någon som helst poäng? Vad är din teori om ljusa respektive mörka strimmor? Varför vill illuminati-jude-de-onda-fienden spreja både ljusa och mörka strimmor?

Citat:
Nja, snarare mörka som i paritet med regnmoln, vilket såg extremt mysko ut.

Hmmm, så du ser mörka moln som påminner om mörka moln. Du går från klarhet till klarhet.

Tycker du alla mörka moln ser mystiska ut eller är det bara de avlånga molnen du tycker är mystiska?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-17 kl. 20:37.
Citera
2025-05-18, 11:58
Avslutad
Citat:
Jag har sett mörka moln precis bredvid ljusa moln.

Har du någon som helst poäng? Vad är din teori om ljusa respektive mörka strimmor? Varför vill illuminati-jude-de-onda-fienden spreja både ljusa och mörka strimmor?

Hmmm, så du ser mörka moln som påminner om mörka moln. Du går från klarhet till klarhet.

Tycker du alla mörka moln ser mystiska ut eller är det bara de avlånga molnen du tycker är mystiska?

Du menar att det är helt naturligt att ena flygplanet avger ljusa strimmor medan det andra avger mörka strimmor?

Wille, du är inte så trovärdig längre, eller längre och längre, du har aldrig varit det.
Citera
2025-05-18, 12:06
Medlem
Citat:
Du menar att det är helt naturligt att ena flygplanet avger ljusa strimmor medan det andra avger mörka strimmor?

Ja det har jag ju redan sagt, förklarat varför och dessutom länkat till en djupare diskussion om ämnet.
Citera
2025-05-18, 12:10
Avslutad
Citat:
Ja det har jag ju redan sagt, förklarat varför och dessutom länkat till en djupare diskussion om ämnet.

Och jag har redan avvisat din fåniga och lösryckta förklaring.
Citera
2025-05-18, 12:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Wille, du är inte så trovärdig längre, eller längre och längre, du har aldrig varit det.

Ja det det beror på hur solen ligger mot strimman och strimmans ”tjocklek” diskuterades för tio år sedan och visades med videoklipp hur kondensstrimmor ändrade mellan mörk och vitt efter ett flygplan beroende på hur solljuset föll!
Citera
2025-05-18, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja det det beror på hur solen ligger mot strimman och strimmans ”tjocklek” diskuterades för tio år sedan och visades med videoklipp hur kondensstrimmor ändrade mellan mörk och vitt efter ett flygplan beroende på hur solljuset föll!

Som jag skrev så befann sig den ljusa och den mörka strimman intill varandra, samt att deras omfång var i princip identiska.

Så att ni fortfarande i er iver försöker prata bort detta framställer er som varken trovärdiga eller tillförlitliga.
Citera
2025-05-18, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som jag skrev så befann sig den ljusa och den mörka strimman intill varandra, samt att deras omfång var i princip identiska.

Så att ni fortfarande i er iver försöker prata bort detta framställer er som varken trovärdiga eller tillförlitliga.

Mörka strimmor betyder?
Citera
2025-05-18, 12:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Även om de ligger intill varandra kan ljuset falla olika, som sagt det finns videos från flygningar som visar det och diskuterades 10 år tillbaka!!
Citera
2025-05-18, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Även om de ligger intill varandra kan ljuset falla olika, som sagt det finns videos från flygningar som visar det och diskuterades 10 år tillbaka!!

Du gjorde ett litet prydligt självmål precis identiskt med Wille, nämligen att snabbt och tveklöst avfärda en annans observation med orsaker som du inte ens vet är kompatibla med det specifika tillfället och omständigheterna.

Det bevisar ju bara att ert maniska debunkade utan eftertanke bara är en utstuderad argumentationsteknik som inte har en grundlig förankring överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in