2025-05-17, 16:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Givetvis inte men tror du på fullaste allvar att du kommer få ha den vid regeringsbyte?
Nej, men jag tänker inte rösta för att det ska bli bättre för andra högerväljare när de inte kan tänka sig att stå upp för mig och andra vapenintresseradre jägare.

Så då väljer jag de rödgröna istället så kanske de i allafall återställer akassan och fixar pensionerna.
Citera
2025-05-17, 16:34
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Nej, men jag tänker inte rösta för att det ska bli bättre för andra högerväljare när de inte kan tänka sig att stå upp för mig och andra vapenintresseradre jägare.

Så då väljer jag de rödgröna istället så kanske de i allafall återställer akassan och fixar pensionerna.
Har du en AR för att jaga så undrar jag vad tusan du jagar om det inte är björn. Du kan väl panga på skytteklubben? Har själv testat AR, ingen hemlighet, det är kul men det finns gott om idioter som inte kan handskas med den korrekt.

A-kassan har väl inte borgarna rört? Haha pensionerna? Du kommer inte få ett sketet korvöre till! De pengarna ska gå till din kompis Muhammed!
Citera
2025-05-17, 16:39
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Har du en AR för att jaga så undrar jag vad tusan du jagar om det inte är björn. Du kan väl panga på skytteklubben? Har själv testat AR, ingen hemlighet, det är kul men det finns gott om idioter som inte kan handskas med den korrekt.

A-kassan har väl inte borgarna rört? Haha pensionerna? Du kommer inte få ett sketet korvöre till! De pengarna ska gå till din kompis Muhammed!
Jag har pengar så jag klarar mig.

AR-15 är en frihetsgrej för mig. Drar de in mina friheter blir det ingen röst.

Sen får du läsa på om vad Tidögänget gör med a-kassan.
Citera
2025-05-17, 16:48
Medlem
peergs avatar
Personligen har jag mycket väl råd med ett maktskifte. Plus att jag känner rätt många som inte har råd att leva med Kråkesson-regeringen vid makten, så jag röstar för deras skull.
Citera
2025-05-17, 16:53
Medlem
Citat:
Det låter som du har äldre barn. Exemplet var när man har ett barn i förskolan och ett annat på grundskolan.

Om du har en V8a så misstänker jag att du jobbar som hantverkare.

Både och på barnen, dock inte förskoleålder. Det är nu de är som dyrast.

Nej, jobbar inte som hantverkare, vad var de för konstig koppling?
Citera
2025-05-17, 16:53
Medlem
Jag röstar inte överhuvudtaget. Känns som en rätt korkad grej att göra
Citera
2025-05-17, 16:56
Medlem
Mycket bra tråd. Hoppas den lever hela vägen fram till valet.

Ett val vänsterut är ett val på bidrag bidrag bidrag. Det går ett tag men det är ju bara behandling av symptom. Hellre då lösa problemet.

Sverige måste ÖKA löneklyftorna. Ta bort den orättvisa statliga skatten! Gör det enklare och billigare att driva företag! Staten kommer ALDRIG att fixa det där. Sedan måste ju arbetarens rätt respekteras och usla arbetsgivare straffas.

Sverige måste därtill ha planerbar och rejäl tillgång på energi igen. Väldigt viktigt.

Hårt mot hårt för bidragstagare som migrerat hit utan jobb. Svensken förstår inte. De kommer aldrig att lyfta ett finger. Allt är ett spel. Det finns inga anslag att anstränga sig. Utom för att kräva mer bidrag.

Valet 2026 är väldigt viktigt. Som det ser ut nu kan regeringen straffas för att skjutningarna och sprängningarna fortsätter. Pöbeln är otålig. De orkar inte. Besvärligt blir det!
Citera
2025-05-17, 17:21
Medlem
TUKs avatar
Jag har inte råd oavsett regering, men jag röstar inte med plånboken.

Jag är mer bekymrad över alla miljarder som kommer ösas över Ukraina och försvaret de kommande åren än min privatekonomi.
Citera
2025-05-17, 17:35
Medlem
Citat:
Du kliver upp vid sex, jobbar heltid, hämtar barnen, lagar middag, betalar elräkningen som blivit lika tung som bolånet, och försöker få ihop vardagen.
Kanske finns pengar kvar till en helg i Baltikum – kanske inte.

Men hur påverkas ekonomin om det blir ett rödgrönt maktskifte?

Jag har räknat på en vanlig familj i en mellanstor stad – två heltidsarbetande föräldrar, två barn, bil, villa.
Resultat: 5 000–6 000 kr mer i månadsutgifter vid ett vänsterskifte.

Exempel på vad som driver upp kostnaderna:
• Minskning av jobbskatteavdraget (S och V:s budgetförslag)
• Återinförd fastighetsskatt (diskuteras av S, V och MP – se t.ex. Finanspolitiska rådets förslag 2023)
• Högre el- och drivmedelsskatt (se Miljöpartiets politik + regeringens klimatbudget 2022/2023)
• ROT-avdraget kan minska eller försvinna (historiskt sänkt av S 2016)
• Räntor kan pressas upp av expansiv finanspolitik (Konjunkturinstitutet har varnat för detta)
• Matpriser påverkas indirekt via transport- och energikostnader (se SCB:s KPI-rapporter)

Ja, vänstern vill subventionera barnomsorg och höja barnbidrag – men det kompenserar inte bortfallet.

Det här handlar inte om att skrämmas. Det handlar om ren privatekonomi.
Tänk igenom det noga. Har din familj verkligen råd med ytterligare ett rödgrönt experiment?

Man märker att sd-trollen börjar bli desperata med tanke på högerns usla siffror i opinionsundersökningarna.

Vem fan i sina sinnens fulla bruk röstar på detta skitgäng till högerclowner?
Citera
2025-05-17, 17:39
Medlem
Niggwards avatar
Båda sidor är åt helvete. Finns ingen anledning att rösta. Antingen så blir vi fattigare och utnyttjade av rik elit som roffar åt sig allt tills vanliga svenskar lever i trailer parks likt USA eller så blir vi översvämmande med analfabeter som aldrig behöver lära sig språket, utbilda sig eller bli en del av majoritet samhället för de klarar sig på bidrag i sina egna segregerade områden. Tills hela landet är som Malmö dvs med konstant net minus. När den balansen är ur spel är det kört.

Take ur pic
Senast redigerad av Niggward 2025-05-17 kl. 17:41.
Citera
2025-05-17, 17:53
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Nej, jag har inte råd. Jag har heller ingen lust med fortsatt gullande med grovt kriminella eller att svenskarna ska bli en minoritet i vårt eget land.

Aldrig mera rödgrönt!
Citera
2025-05-17, 17:55
Medlem
Incidentens avatar
Sverige styrs från EU och von der Layen.
Spelar inte någon roll om det blir socialdemokrater och kommunister eller mes moderater med SD som stödhjul
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Båda sidor är åt helvete. Finns ingen anledning att rösta. Antingen så blir vi fattigare och utnyttjade av rik elit som roffar åt sig allt tills vanliga svenskar lever i trailer parks likt USA eller så blir vi översvämmande med analfabeter som aldrig behöver lära sig språket, utbilda sig eller bli en del av majoritet samhället för de klarar sig på bidrag i sina egna segregerade områden. Tills hela landet är som Malmö dvs med konstant net minus. När den balansen är ur spel är det kört.

Take ur pic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in