Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Kanske dags att arrestera ett antal domare? Nu har vi ju namn på vilka sju domare det är som försöker sabotera folkviljan.
En folkvilja trumfar inte konstitutionen, utan det är konstitutionen som dikterar, inte folket
Du kan inte vara så obegåvad att inte veta om detta redan.
Citat:
Ursprungligen postat av
SilkyJohnson
Hur hanterade Barack Obama alla 3 miljoner han skickade ut ur landet? visst ja det va man tyst om
Inte använde Obama en lag från slutet av 1700-talet är helt säkert

Och dessa var det som de kallar "due process", men sure, kanske nått misstag skett, dock inte som denna nivå med donalds, so också är
M E D V E T E T.
Dock stora frågan, hur tror du Obama hjälper donalds och en YTTERLIGARE förlust?
Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Mycket skadligt utslag och vi får se hur Trump administrationen kommer bemöta detta.
Jag än så länge inte hört speciellt mycket om detta utslag i nyhetsflödet.
Utslaget är säkert helt riktigt juridiskt och en tänkbar tolkning utifrån dom lagar och regler som är utformade om att varje människa har rätten att få sin sak prövad.
Lagar och regler är definitivt inte utformade att bemöta det vi såg under förra administrationen med mellan 10-20 miljoner som tar sig in i landet olagligt. Det är helt enkelt omöjligt att administrera sådana här förlopp med hur lagar och regler är utformade. Ledtiderna juridisk att ge 10-20 miljoner människor en laglig process som kan överklagas skulle ta decennier. Jag tycker också man kan ifrågasätta om man skall ha rätt att få sin sak prövad om man medvetet försöker ta sig igenom utanför det lagliga systemet. Då har man ju gjort sitt val och det valet är brottsligt och borde inhibera varje rätt att få sin sak prövad juridiskt. Man borde naturligtvis bara återbördas till sitt land enligt normala principer.
Högsta domstolen i USA borde tagit detta i åtanke för vad dom i princip gör är att undergräva hela iden med legal invandring över huvud taget då inget system klarar av en anstormning av dessa proportioner. Då krävs det andra tolkningar likvärdiga dom man tar till i krigstillstånd eller terrorist relaterade händelser.
Utslaget är för snävt tolkat och man måste i detta fallet beakta pragmatik och dom implikationer en sådan tolkning av lagarna kommer få rent praktiskt. Man kan inte isolera juridiska principer från verkligheten på detta sättet.
Bemnöta vad?
Sista ordet är redan sagt
Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Jag är inte demokrat. Demokrati är ett värdelöst samhällssystem. Jag har inga problem med en diktatur sålänge det är min sida som är klubban och inte pucken.
Off to Guantanamo med dem.

Det enda du säger där är att du vet att du har fel, och enda du vill ha är makt.