Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Min kompis blev av med sina barn på grund av en oros anmälan och nu har de blivit placerade i olika hem och HVB. Han har alltid varit lugn liksom hans familj men tyvärr gick inte barnet till skolan och så. Jag HATAR Sossarna och samhället i övrigt ska ni veta. Men här är tråden att diskutera för eller nackdelen med sosse-samhället, och så mycket skatt vi betalar för att de ibland kan ta våra barn ifrån oss.
...och du växte upp i en välfungerande familj med två problemfria kärleksfulla väl grundutbildade arbetande föräldrar som stöttade och hjälpte dig med läxor. Du utbildade dig och lever idag ett vanligt socialt och stabilt liv med ordnad ekonomi fri från missbruk, kriminalitet och andra dysfunktioner. Toppen.
Här har du tråden du egentligen letade efter, där hittar du Kurt-Sune och andra soc-hatande likriktade tänkare:
(FB) Socialtjänsten tar barn från familjer
Citat:
Ursprungligen postat av
design
Nej, men sunt förnuft kan jag lista ut att de antingen visst överklagar, bara inte offentligt, eller förstår att de faktiskt inte kan ge sina barn en trygg miljö.
Jag tror att de föräldrar med sunt förnuft försöker rätta felen som gjort att deras barn blivit placerade från första början.
Du har rätt. De allra flesta föräldrar som blir föremål för socialtjänstens utredning samt omplacering enligt SoL eller LVU 2 § och 3 § medger sina fel och brister. De som medger familjens problematik/uppfostringsproblematik präglas ofta av skam och gör allt för att inte deras familjeproblem ska exponeras, de är i högre grad villiga att ta emot/söka hjälp.
Sedan har vi en liten klick föräldrar som 1) inte anser att de har några problem och inte har gjort några fel och/eller 2) förstår socialtjänstens problembeskrivning men tar avstånd från den pga att de, tex anser att familjevåld, heder och barnaga är upp till varje familj/fader/moder att bestämma och avgöra och inte något staten sak lägga sig i.