2025-05-17, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag har nu hört inlägg från er och får tacka så mycket. Jag respekterar era åsikter men tycker inte att myndigheterna ska godtyckligt ta ifrån barnen från sina föräldrar.
Ingen har blivit av med barnen godtyckligt, isåfall anmäler man till polis.
Citera
2025-05-17, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ingen har blivit av med barnen godtyckligt, isåfall anmäler man till polis.
Du lever nog i en annan värld tror jag.
Citera
2025-05-17, 02:51
Medlem
Citat:
Du lever nog i en annan värld tror jag.

Har man inga argument så hittar man på. Jag tycker inte illa om dig för det. Det är människans natur.
Citera
2025-05-17, 02:55
Medlem
SkattefriZons avatar
Dom borde stötta föräldrarna/familjerna mer istället för att bara ta barn eller splittra familjer så som soctanterna gör på löpande band.
Citera
2025-05-17, 02:56
Medlem
Citat:
Har man inga argument så hittar man på. Jag tycker inte illa om dig för det. Det är människans natur.
Sossarna vill väl bestämma och över din kropp och familj.
Citera
2025-05-17, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Dom borde stötta föräldrarna/familjerna mer istället för att bara ta barn eller splittra familjer så som soctanterna gör på löpande band.
Jag känner människor som fått orosanmälan på sig, då rättar man till det, man försöker inte vara ett barn som måste vara tvärtom som våra "kära" invandrare
Citera
2025-05-17, 03:04
Medlem
Citat:
Jag känner människor som fått orosanmälan på sig, då rättar man till det, man försöker inte vara ett barn som måste vara tvärtom som våra "kära" invandrare
Varför ska man "rätta till sig" menar du? Sedan blir det ju inget av det, utan ett snett garv mellan Sosse käringarna.
Citera
2025-05-17, 03:07
Medlem
Citat:
Varför ska man "rätta till sig" menar du? Sedan blir det ju inget av det, utan ett snett garv mellan Sosse käringarna.

förstår du inte varför människor som är dåliga för sina barn ska rätta till sig för sina barn, ja då har vi talat färdigt. Godnatt.
Citera
2025-05-17, 03:24
Medlem
Citat:

Orosanmälan gäller bara barn, inte vuxna.
Citera
2025-05-17, 04:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Jag förstår inte riktigt varför du kallar mig idiot, det får stå för dig.

Min poäng var att en ansvarsfull förälder ser till att dess barn går till skolan. Punkt.

Om barnet inte går till skolan är det alltså uselt föräldraskap, därav det ingripande från myndigheter som har skett.

Sorgligt? Definitivt.
Korrekt? Definitivt.
Tyvärr får man inte med våld tvinga barn att gå till skolan.
För gör man det begår man brott.
Inte alltid så lätt med barn med funktionshinder till ex.
Citera
2025-05-17, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Vadå "tyvärr gick inte barnet till skolan och så"?

Det är precis exakt det som en förälder har att säkerställa. Att livet rullar på normalt, att logistiken fungerar. Varför är du förvånad?
Tror du att en förälder kan bära dit ett äldre barn som en tonåring eller hur tänker du? Kanske tänka innan du kommenterar
Citera
2025-05-17, 06:04
Medlem
Det krävs mycket innan socialen tar någons barn.

Jag vet ett fall där föräldern med vårdnaden om barnen fått flera anmälningar. Det handlar om minst psykisk misshandel och med största sannolikhet även fysisk. Föräldern är troligen psykopat och har hela tiden skyllt ifrån sig på att barnen mår dåligt pga den andra föräldern som knappt träffar barnen.

Det äldsta barnet närmar sig myndig ålder utan att någonting egentligen har gjorts av socialen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in