2025-05-16, 10:19
  #43993
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
PL-runkare kommer ändra åsikt när Larsson anländer så du får se honom också. Hur går det i ligan för dom? Vem behöver en defensiv understödjare konstant för att kunna fungera på planen btw?

Men dom sitter inte ens i motsats till varandra utan tvärtom som komplementet. Ayari ryker direkt.

Bemöt det jag skriver istället för att komma med dumma påståenden ur luften sådär när du inte har något att komma med.

Tänk före du skriver om du ska svara annars avstå.


Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Dom verkar kollapsat med Bergvall med tanke på deras placering i ligan.

"Lucas Bergvall har imponerat under sin första säsong i Tottenham och varit en av få ljusglimtar.

Nu prisas svensken för sina insatser.

London Standard konstaterar, liksom Tottenham på sin hemsida, att Lucas Bergvall gjorde rent hus när klubbens säsongspriser delades ut. Det 19-åriga nyförvärvet fick supportrarnas pris Säsongens spelare, och samma utmärkelse av One Hotspur Members och One Hotspur Juniors.

Att en tonåring tar hem så många priser har inte hänt sedan klubblegendaren Glenn Hoddle var i samma ålder. Hoddle fyllde 19 år 1976, alltså för snart 50 år sedan."


Som AIK:are gör det ont att runka av en Djurgårdare. Men jag delger bara fakta.
Citera
2025-05-16, 11:00
  #43994
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
Stor chans att kulusevski missar de första vm-kval matcherna

Är det nåt du hoppas på?
Citera
2025-05-16, 19:43
  #43995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är det nåt du hoppas på?

risk* men tror Benjamin Nygren kan göra ett minst lika bra jobb som 10a eller till och med bättre, Kulu har varit kass andra halvan av säsongen för tottenham
Citera
2025-05-16, 20:18
  #43996
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarraWarra
risk* men tror Benjamin Nygren kan göra ett minst lika bra jobb som 10a eller till och med bättre, Kulu har varit kass andra halvan av säsongen för tottenham

Han har ju mest vart skadad sen februari, så han hade inte matchtempot i sig precis efter att han kom tillbaka.
Han är viktig för landslaget så hoppas att han är tillgänglig i höst.
Citera
2025-05-16, 20:44
  #43997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
"Lucas Bergvall har imponerat under sin första säsong i Tottenham och varit en av få ljusglimtar.

Nu prisas svensken för sina insatser.

London Standard konstaterar, liksom Tottenham på sin hemsida, att Lucas Bergvall gjorde rent hus när klubbens säsongspriser delades ut. Det 19-åriga nyförvärvet fick supportrarnas pris Säsongens spelare, och samma utmärkelse av One Hotspur Members och One Hotspur Juniors.

Att en tonåring tar hem så många priser har inte hänt sedan klubblegendaren Glenn Hoddle var i samma ålder. Hoddle fyllde 19 år 1976, alltså för snart 50 år sedan."


Som AIK:are gör det ont att runka av en Djurgårdare. Men jag delger bara fakta.
Vi talar om Larsson vs Bergvall i defensiven nu flyttar du fokus till några jävla lovord och du tycks inte hänga med i vem som behöver defensiv hjälp konstant på mittfältet då han inte är defensivt skolad. Sen har du fräckheten att fråga mig om jag inte tittar?

Jag vill se honom i Barcelona under Xavi lira tiki-taka ytterst tråkigt att det inte blev av och Xavi drog. Ingen är motståndare till Bergvall här. Larsson är dock bättre defensivt råder ingen tvekan om det. Pladdra vidare med några lovord till som inte hör hit men du kommer ingenstans med ditt snack.
__________________
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-05-16 kl. 20:46.
Citera
2025-05-17, 15:31
  #43998
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Vi talar om Larsson vs Bergvall i defensiven nu flyttar du fokus till några jävla lovord och du tycks inte hänga med i vem som behöver defensiv hjälp konstant på mittfältet då han inte är defensivt skolad. Sen har du fräckheten att fråga mig om jag inte tittar?

Jag vill se honom i Barcelona under Xavi lira tiki-taka ytterst tråkigt att det inte blev av och Xavi drog. Ingen är motståndare till Bergvall här. Larsson är dock bättre defensivt råder ingen tvekan om det. Pladdra vidare med några lovord till som inte hör hit men du kommer ingenstans med ditt snack.

Larsson är inte bättre defensivt.
Citera
2025-05-17, 18:21
  #43999
Medlem
Med tanke på att det inte går särskilt bra för Olof Mellbergs i USA är det rätt obegripligt hur han kunde vara landslagets förstahandsval
Citera
2025-05-20, 21:25
  #44000
Medlem
Blir kul att höra JDT motivera bänkningen av Hugo Larsson framöver när han kopplas ihop med både City och Real Madrid inför sommarens fönster en jävla pajas till stolpskott inte värd en tränarpost någonstans likaså alla AIK-ligister som tror att Saletros är en bättre spelare värd en startplats och fan vad dom säger för stunden. Dunning–Kruger-effekten är sättet man ska förstå er jävla pöbel!

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2025/05/20/marca-hugo-larsson-pa-real-madrids-radar/
Citera
2025-05-20, 23:31
  #44001
Medlem
Jeppe950s avatar
Hugo Larsson skulle startat förra samlingen (tillsammans med Bergvall), men blev skadad. Riktigt roligt med ett så starkt innermittfält som vi har nu i landslaget. Ayari, Bergvall, Larsson med spelare som Cajuste (är han portad från landslaget av Jon eller??), Karlström och andra som kan ta de mer defensiva rollerna.

Någon som har koll på när han presenterar nästa trupp??
Citera
2025-05-21, 01:02
  #44002
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950
Hugo Larsson skulle startat förra samlingen (tillsammans med Bergvall), men blev skadad. Riktigt roligt med ett så starkt innermittfält som vi har nu i landslaget. Ayari, Bergvall, Larsson med spelare som Cajuste (är han portad från landslaget av Jon eller??), Karlström och andra som kan ta de mer defensiva rollerna.

Någon som har koll på när han presenterar nästa trupp??

Idag onsdag.
Citera
2025-05-21, 10:43
  #44003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Idag onsdag.

Där ser man, trodde det skulle bli nästa onsdag. Kulusevski och Starfelt missar denna samling, annars tror jag på denna trupp:

Viktor Johansson
Kristoffer Nordfeldt
Robin Olsen

Emil Holm
Emil Krafth
Victor Lindelöf
Isak Hien
Eric Smith
Gabriel Gudmundsson
Daniel Svensson
Samuel Dahl
Ken Sema

Lucas Bergvall (osäker)
Hugo Larsson
Yasin Ayari
Anton Salétros
Jesper Karlström
Benjamin Nygren
Sebastian Nanasi

Viktor Gyökeres
Alexander Isak (osäker)
Anthony Elanga
Williot Swedberg
Citera
2025-05-21, 12:25
  #44004
Medlem
enlitenkorps avatar
Truppen har kommit

Målvakter: Viktor Johansson, Kristoffer Nordfeldt, Robin Olsen.

Backar: Samuel Dahl, Hjalmar Ekdal, Victor Eriksson, Gabriel Gudmundsson, Isak Hien, Emil Holm, Victor Nilsson Lindelöf, Axel Norén, Ken Sema, Daniel Svensson.

Mittfältare/forwards: Yasin Ayari, Alexander Bernhardsson, Hugo Bolin, Anthony Elanga, Viktor Gyökeres, Alexander Isak, Jesper Karlström, Hugo Larsson, Benjamin Nygren, Anton Salétros, Besfort Zeneli.

Avstår pga skador eller liknande:
Dejan Kulusevski, Lucas Bergvall, Sebastian Nanasi, Emil Krafth, Mattias Svanberg, Carl Starfelt, Oliver Dovin, Jacob Widell Zetterström och Eric Smith
__________________
Senast redigerad av enlitenkorp 2025-05-21 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in