2025-05-21, 12:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Truppen har kommit

Målvakter: Viktor Johansson, Kristoffer Nordfeldt, Robin Olsen.

Backar: Samuel Dahl, Hjalmar Ekdal, Victor Eriksson, Gabriel Gudmundsson, Isak Hien, Emil Holm, Victor Nilsson Lindelöf, Axel Norén, Ken Sema, Daniel Svensson.

Mittfältare/forwards: Yasin Ayari, Alexander Bernhardsson, Hugo Bolin, Anthony Elanga, Viktor Gyökeres, Alexander Isak, Jesper Karlström, Hugo Larsson, Benjamin Nygren, Anton Salétros, Besfort Zeneli.

Avstår pga skador eller liknande:
Dejan Kulusevski, Lucas Bergvall, Sebastian Nanasi, Emil Krafth, Mattias Svanberg, Carl Starfelt, Oliver Dovin, Jacob Widell Zetterström och Eric Smith
Kul att JDT fortsätter ta ut spelare från Allsvenskan. Kul också med Bernhardsson.
Citera
2025-05-21, 12:57
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Truppen har kommit

Backar: Samuel Dahl, Hjalmar Ekdal, Victor Eriksson, Gabriel Gudmundsson, Isak Hien, Emil Holm, Victor Nilsson Lindelöf, Axel Norén, Ken Sema, Daniel Svensson.

Mittfältare/forwards: Yasin Ayari, Alexander Bernhardsson, Hugo Bolin, Anthony Elanga, Viktor Gyökeres, Alexander Isak, Jesper Karlström, Hugo Larsson, Benjamin Nygren, Anton Salétros, Besfort Zeneli.

Dejan Kulusevski, Lucas Bergvall, Sebastian Nanasi, Emil Krafth, Mattias Svanberg, Carl Starfelt, Oliver Dovin, Jacob Widell Zetterström och Eric Smith
Se på fan, Victor Eriksson med, det trodde man inte.
Senast redigerad av eternussermo 2025-05-21 kl. 12:59.
Citera
2025-05-21, 13:02
Medlem
Kul med Axel Norén och Viktor Eriksson
Citera
2025-05-21, 13:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja jävlar i mig, trodde ju inte att det skulle bli Axel Norén som får chansen från Mjällby. Visst, han har varit riktigt bra, men landslaget låg ju inte riktigt på min radar..
Citera
2025-05-21, 13:37
Medlem
Första mjällbyspelaren på mycket länge, kanske sedan Anders Linderoth, men han var ju ingen bleking. Hoppas han får speltid.
Citera
2025-05-21, 14:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja jävlar i mig, trodde ju inte att det skulle bli Axel Norén som får chansen från Mjällby. Visst, han har varit riktigt bra, men landslaget låg ju inte riktigt på min radar..

Jag hade aldrig kunnat peka ut klubben, och ändå har jag sett Mjällby spela i år

Säger antagligen både en del om hur bra jag hänger med och om vilken knall det ändå är.
Citera
2025-05-21, 14:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Första mjällbyspelaren på mycket länge, kanske sedan Anders Linderoth, men han var ju ingen bleking. Hoppas han får speltid.

Sven-Bertil borde ha fått chansen. Eller Bagarn.
Citera
2025-05-21, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Sven-Bertil borde ha fått chansen. Eller Bagarn.
Jag kan inte hitta någon information på Wikipedia men jag är helt säker på att Sven-Bertil Andersson togs ut till landslaget när Mjällby gick upp i allsvenskan för första gången men att han blev skadad i Mjällbys premiärmatch och missade hela säsongen, och därmed blev det aldrig någon landslagskarriär.

Jag noterar att Hasse i en intervju säger att han inte tror någon mjällbyspelare spelat för landslaget tidigare och glömmer då bort Linderoth. Jag tycks veta mer om Mjällby AIF än Hasse. 😎
Citera
2025-05-21, 20:54
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Med tanke på att det inte går särskilt bra för Olof Mellbergs i USA är det rätt obegripligt hur han kunde vara landslagets förstahandsval

Citat:
Truppen har kommit

Kul med Bernhardsson. Sinnesjukt att Nordfeldt forsätter få chansen. Var är Swedberg?
Citera
2025-05-21, 22:41
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Varför är inte Nanasi med? För dålig? Skadad?
Citera
2025-05-22, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Kul med Bernhardsson. Sinnesjukt att Nordfeldt forsätter få chansen. Var är Swedberg?

Både Dovin och JWZ var indisponibla. Men håller med, måste ändå finnas nån mer lämplig.
Emil Forsberg tex verkar hålla på att fasas ut, var inte med senast heller. Men Nordfeldt fortsätter att komma med. Obegripligt.
Citera
2025-05-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Både Dovin och JWZ var indisponibla. Men håller med, måste ändå finnas nån mer lämplig.
Emil Forsberg tex verkar hålla på att fasas ut, var inte med senast heller. Men Nordfeldt fortsätter att komma med. Obegripligt.

Noel Törnqvist hade varit betydligt mer intressant än Nordfeldt.

Inte helt säkert att det blir några fler landskamper för Forsberg, han ska bli 34 i höst och kanske håller på 2 år till innan karriären är över. Även Claesson och Augustinsson verkar ha blivit utkonkurrerade, i Claessons fall är nästan helt säkert att man har sett det sista av honom.

Bolin har inte presterat så pass bra i Allsvenskan denna vår för att vara värd en plats, Swedberg har gjort bra denna säsong i La Liga med bland annat mål mot Real Madrid och är mer än värd att testas nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in