2025-05-15, 22:40
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Är Kavli cheddar chili god?
Jag har provat den och blev besviken, var inte speciellt god. Den blir väldigt mycket bättre värmd. Ganska lika som ICA's hamburgerost med chilismak fast mycket svagare chili.
Citera
2025-05-15, 23:07
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag har provat den och blev besviken, var inte speciellt god. Den blir väldigt mycket bättre värmd. Ganska lika som ICA's hamburgerost med chilismak fast mycket svagare chili.

Okej den verkade lovande.
Citera
2025-05-16, 21:58
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Är Kavli cheddar chili god?

Nä inte speciellt.. är en mjukost som smakar cheddar. Villa ba testa den för det var en nyhet och det var första och sista gången. Du har alla fördelar av att bara köra vanlig cheddar och sriracha. Kanske finns andra som gillar den var min tanke
Citera
2025-05-20, 10:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Okej den verkade lovande.
Prova Valio Ostcreme Cheddar också om du gillar Kavlis Chili Cheddar. Ingen chilismak men godare ostsmak.
Citera
2025-05-25, 21:33
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Någon annan som inte längre hittar smoked apple ost längre? Fy fan vilken ost!
Citera
2025-05-27, 01:25
Medlem
Vill ha lite fibrer i så man blandar i lite havregryn.

Citera
2025-05-29, 21:37
Medlem
Venators avatar
SvD har precis publicerat ett test av hamburgerdressing. Första pris var Hellmann’s classic burger dressing. Jag tror inte jag sett den i butik för då hade jag provat den, men det var den enda såsen i testet som fick 6 poäng av 6 möjliga.

Delad andraplats med 4 poäng var Johan Jureskogs hamburger cheese dressing och Kania hamburger sauce.

Flertalet, såsom ICA, Garant, Max och Lohmanders fick 3 poäng. Caj P hamburger dressing totalsågades med 1 poäng.
Citera
2025-05-30, 14:42
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
SvD har precis publicerat ett test av hamburgerdressing. Första pris var Hellmann’s classic burger dressing. Jag tror inte jag sett den i butik för då hade jag provat den, men det var den enda såsen i testet som fick 6 poäng av 6 möjliga.

Delad andraplats med 4 poäng var Johan Jureskogs hamburger cheese dressing och Kania hamburger sauce.

Flertalet, såsom ICA, Garant, Max och Lohmanders fick 3 poäng. Caj P hamburger dressing totalsågades med 1 poäng.
Burgerdudes kom fram till ett annat resultat i sin blindtest.

https://youtu.be/Ipy0zBV4oh0?si=GoTBh_O6gt6a6gYI
Citera
2025-05-30, 21:32
Medlem
Sladdarens avatar
Stekt lök som blir mjuk och lite yta (typ halvkaramliserad men inte karameliserad helt) kan vara ganska intressant på en burgare

Det du behöver är sötma, syra och djup sälta sammansatt i stekta löken

Det är lite upp till en själv om du använder balsamvinäger (sötsurt) och annan syra till det för att förstärka det eller komplettera det och socker eller annan sötma och lite chili och sen typ lite fond eller buljong som sälta eller annat som är salt.. sött-, surt,- salt. Smaka av å smaka av

Ivf ska strimlade gullöken få lite yta och mjukna och koka ihop med dessa smaker (ovan) så det inte rinner . Det ska bli en smakrik lök helt enkelt som kompletterat en köttpuck

Sen laddar du burgaren med ganska mycket ost på som får smälta (det är själva såsen)
Sen löken på det och under i burgerbrödet. De är allt för att få en komplett burgare och svartpeppar såklart
Citera
2025-08-29, 15:59
Medlem
448s avatar
Nån som provat Kavlis tub med cheddarcheese?

Man kanske skall backa upp med riktig skivad ost oxå?
Citera
2025-09-15, 20:18
Medlem
Varför krymper hamburgare i stekpannan?

Gissar det är vätska i köttfärsen som försvinner och fibrerna dras ihop.

Vad tycker ni?
Citera
2025-09-15, 20:39
Medlem
Någon som har bra tips på vad jag kan ha och lägga på mina SCAN högrevsburgare? Har Eldorado dressing samt ost hemma just nu, ska jag lägga till rödlök och någon skiva tomat kanske? Ska dressingen på botten eller översta brödlagret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in