Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-15, 14:10
Medlem
[quote=buisnismannen|91895765]
Ser nu att det är mitt fel det var jag som hetsa han ta ut. Dock ska vi komma ihåg att så fort deras utredning är klar hade dessa 18 k säkert tagits tillbaka ändå. Så ingen skada skedd.
[/
Senast redigerad av emilpetterson133 2025-05-15 kl. 14:55.
Citera
2025-05-15, 14:16
Medlem
Jag är till 99% säker på att samtlig som fått ut någon peng kan vara lugn utav mina egna erfarenheter.

Jobbat på flertal spelbolag och när jag jobbade på det största i Sverige om man bortser från SvS och ATG så hade en anställd fel konfigurerat välkomstbonusen så att free spinsrn som skulle vara värda 1kr/snurr nu var värda 100kr/snurr.

Detta gick helt under radarn i ca 1.5 dag och då sidan hade direkt uttag genom Swish så förlorade bolaget ca 10miljoner på detta misstag.

Det enda som hände var att vi permanent stängde av samtliga som missbrukade detta men vi krävde aldrig tillbaks en krona.
Citera
2025-05-15, 14:24
Medlem
Grattis till er som lyckades få ut dessa summor

Atg kan inte göra ett skit .de kommer banna er och det är allt.är hundra procent säker på det
Citera
2025-05-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Jag är till 99% säker på att samtlig som fått ut någon peng kan vara lugn utav mina egna erfarenheter.

Jobbat på flertal spelbolag och när jag jobbade på det största i Sverige om man bortser från SvS och ATG så hade en anställd fel konfigurerat välkomstbonusen så att free spinsrn som skulle vara värda 1kr/snurr nu var värda 100kr/snurr.

Detta gick helt under radarn i ca 1.5 dag och då sidan hade direkt uttag genom Swish så förlorade bolaget ca 10miljoner på detta misstag.

Det enda som hände var att vi permanent stängde av samtliga som missbrukade detta men vi krävde aldrig tillbaks en krona.

Då jobbade du och min polare troligen ihop..

Men det felet med freespin var lite svårare att kräva kunden på uppsåt !

Nu har inte ATG Trustly så det stannade vid 20K men om alla tagit ut summor på 100K då ?

Är anledningen att dom kan "vaska" 100K miljoner en sak men om det hade handlat om en miljard så hade ATG agerat?
Citera
2025-05-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Då jobbade du och min polare troligen ihop..

Men det felet med freespin var lite svårare att kräva kunden på uppsåt !

Nu har inte ATG Trustly så det stannade vid 20K men om alla tagit ut summor på 100K då ?

Är anledningen att dom kan "vaska" 100K miljoner en sak men om det hade handlat om en miljard så hade ATG agerat?

Antar att så stora summor granskas manuellt ändå innan de betalas ut
Så gör de flesta spelbolag
Citera
2025-05-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Antar att så stora summor granskas manuellt ändå innan de betalas ut
Så gör de flesta spelbolag

Okej , för jag har plockat ut 75K och mer mitt i natten via Trustly och fått pengarna 5min senare..

Om jag får gissa så tror jag att ATG just nu kollar upp om dom har rätt till att kräva tillbaka pengar rent juridiskt ...!

Om dom har det så är det väl iofs inte så svårt att skicka ut räkningar till folk..Dom har ju alla uppgifter !

Jag undrar varför ATG skulle tycka det var så jobbigt även om det "bara" handlar om 20K ?

Fan staten kan ju jaga för bot på 600kr
Citera
2025-05-15, 14:57
Medlem
Citat:
Okej , för jag har plockat ut 75K och mer mitt i natten via Trustly och fått pengarna 5min senare..

Om jag får gissa så tror jag att ATG just nu kollar upp om dom har rätt till att kräva tillbaka pengar rent juridiskt ...!

Om dom har det så är det väl iofs inte så svårt att skicka ut räkningar till folk..Dom har ju alla uppgifter !

Jag undrar varför ATG skulle tycka det var så jobbigt även om det "bara" handlar om 20K ?

Fan staten kan ju jaga för bot på 600kr

Nu har Atg ingen trustly vad jag vet..20k max fick de flesta ut skulle jag gissa
Citera
2025-05-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Nu har Atg ingen trustly vad jag vet..20k max fick de flesta ut skulle jag gissa

Nej jag vet...

Men skulle det göra skillnad på om folk istället skulle ta ut 50-70K igår från ATG ?

Skulle ATG tycka att det var mer värt att skicka ut återbetalning då ?
Citera
2025-05-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Som jag antydde på sida 1 så fantisera TS ihop scenariot med hans låtsas kompisar EFTER aftonhoran släppte sin artikel. Hans vänner har desssutom fått ut 100 k / var medan ATG hävdar inga pengar tagits ut.

Litar mer på ATG vid detta fallet faktiskt.

Du litar på spelföretag som har som affärsmodell att lura folk?

Bra där
Citera
2025-05-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing

Bra där

Jag har inte letat genom hela nätet men har ATG bekräftat otillåtna spel/uttag ?

Vad vinner ATG på att säga att inga pengar försvunnit om det kan röra sig om 100milj på en onsdag förmiddag?
Citera
2025-05-15, 15:30
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing

Bra där

Hjälp.

Du litar på tjejer.

Citat:
Jag har inte letat genom hela nätet men har ATG bekräftat otillåtna spel/uttag ?

Vad vinner ATG på att säga att inga pengar försvunnit om det kan röra sig om 100milj på en onsdag förmiddag?

Precis haha!!! Då litar man väl självfallet på ATG vid dessa premisser? Jag ger upp Sverige snart helvete vilka folk det finns i vårt land helt sjukt dumma.
Citera
2025-05-15, 16:04
Medlem
Stämmer troligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här