2025-05-15, 09:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Detta skapar olycka både hos kvinnor och män. Vi behöver högre andel kvinnor för att optimera lyckan i Sverige och andra länder också.

Vi behöver inte en större andel kvinnor, vi behöver bra kvinnor. Kvalitet framför kvantitet.
Citera
2025-05-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi behöver inte en större andel kvinnor, vi behöver bra kvinnor. Kvalitet framför kvantitet.

Jo men hur skapar man kvalitet.

Vi kan ta tre sätt att göra så att kvinnor gillar män mer och se vilka som är mest rimliga.

1. Terapi. De flesta terapeuter är kvinnor och flest patienter kvinnor , det är låg sannolikhet att de skulle jobba mot att kvinnor gillar män mer , istället sannolikar att de skulle komma fram till att män är skräp och ska undvikas.

2. Att män är trevliga mot kvinnor och att kvinnor upplever att män är det och de gillar män bättre. Skulle kunna funka men statsmakten prioriterar inte att män ska vara trevliga mot kvinnor ,speciellt inte vänstern ,de gillar kaos och konflikter och anser bara det är bra om kvinnor och män hatar varandra. De borgerliga är bättre de vill inte på samma sätt ha otrevliga män vilket man märker i politiken, Men snart har vi vänstern i makten igen och de kommer driva på att kvinnor och män inte ska gilla varandra. Det blir ingen högre kvalitet av det.

3. Minska andelen män något. Kvinnorna blir något mindrre trakasserade och bara av det så kommer de gilla män mer. De finns också det som är mer sällsynt blir mer värdefullare ,om kvinnor inte upplever att de kan få en ny man på fem minuter ,utan ansträngning värderar de män något bättre.

Fast man får jobba med alla tre , när männen är i en relation måste de se sig som en som hanterar hur mycket kvinnan gillar honom. Han bör prata och aggera så att det gör hon gillar honom bättre,

Skulle män också vara positiva till kvinnor och berömde dem mer skulle också gillandet öka. Om en man i en relation klagar på kvinnor t.ex inom sport ,så noterar hans fru det och minskar gillandet. Istället om han ärligt tycker de presterar bra så blir de mer överens och gillar varandra.

Kvalitet kan vara att kvinnor gillar män och väljer dem.
Citera
2025-05-15, 11:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men hur skapar man kvalitet.

Det är en kulturfråga. Bring back shame. Kvinnor har tappat koncepten och proportionerna.
Citera
2025-05-15, 13:57
Medlem
Citat:
Det är en kulturfråga. Bring back shame. Kvinnor har tappat koncepten och proportionerna.

Är det kultur är det än utbildningsfråga. Vem kontrollerar utbildningen ,inte är det män och vi kommer inte få kvinnor att utbilda kvinnor i shame. Det är inte nödvändigt ,vi kan bara med positiva metoder få kvinnor att ändra sig och tycka det är bättre med män än inte.

Alltså om de känner sig bättre med män än utan män.
Citera
2025-05-15, 15:06
Medlem
Citat:
Kvinnor som väljer björnen borde testas. Ställ ut två burar i skogen, en med en man, och en med en stor björn. Säg till kvinnan på distans: vi öppnar en av burarna, vilken? Kvinnor är jävligt kaxiga på ljusan dan i stan omgivna av sin vänner. De tror inte på det där själva en sekund. Det är frågan om provokationer för att få en reaktion och skapa drama som vanligt.
och öppnar man buren för björnen så är det 100% chans att den björnen springer i motsatt riktning för att aldrig mer synas, eftersom björnar har 0 och absolut intet intresse av människor.

Öppnar man buren för mannen däremot, så är det nästan 100% chans att han söker sig till första bästa människa i närheten, och är han dessutom sur över att ha blivit inlåst i en bur så well....

Så ja du! gissa! vilken bur det faktiskt är smartast att öppna på distans.
Citera
2025-05-15, 15:10
Medlem
Knattarnas avatar
Kan ingen faktisk kvinna svara på den faktiska frågeställningen? Allt jag ser är sida upp och ner med teoretiserande av förmodade män.

Ser också att några återger kvinnors svar i andra hand, men inga kvinnor som själva skriver.
Citera
2025-05-15, 20:00
Medlem
Jo vi säger att det stämmer ,kvinnor känner sig dåliga angående män och det beror på manliga politiker som älskar att få hit kriminella män från andra länder.

Ju färre kriminella män och desto mindre mäns våld mot kvinnor desto bättre känner sig kvinnor och väljer män framför björnen ,bara om de känner sig bra angående män.

Men arbete sker för att utvisa brottslingar så kvinnor borde alla fall känna ett visst hopp om det ska kunna gilla män mer i framtiden.

https://www.youtube.com/shorts/z7D7SzXECJo
Citera
2025-05-15, 20:11
Avslutad
Citat:
Kvinnor som väljer björnen borde testas. Ställ ut två burar i skogen, en med en man, och en med en stor björn. Säg till kvinnan på distans: vi öppnar en av burarna, vilken? Kvinnor är jävligt kaxiga på ljusan dan i stan omgivna av sin vänner. De tror inte på det där själva en sekund. Det är frågan om provokationer för att få en reaktion och skapa drama som vanligt.

Det är en hypotetisk fråga...... Fortfarande
Citera
2025-05-15, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Kan ingen faktisk kvinna svara på den faktiska frågeställningen? Allt jag ser är sida upp och ner med teoretiserande av förmodade män.

Ser också att några återger kvinnors svar i andra hand, men inga kvinnor som själva skriver.

Nu har jag bott i Malmö alldeles för länge men mina år här har gjort att jag undviker män och killar med arabiskt utseende. Män och killar med arabiskt utseende har visat sig vara aggressiva och hatiska. Det är egna erfarenheter och iakttagelser. Har mer än en gång stött på gäng med arabiska killar ensam när jag varit ute och gått, både i stadsmiljö och mer parkliknande miljö. Får alltid en stor obehagskänsla när jag stöter på dessa. Går så att jag skapar distans om jag kan. Utifrån egna erfarenheter drar jag tyvärr alla över en kam sålänge jag inte känner dem.

Vita män och killar kan också vara väldigt obehagliga. Som på högstadiet när en del killar tryckte upp mig mot väggen och viskade i mitt öra att de skulle våldta mig. + Massa annat. Eller i vuxen ålder när jag blivit stalkad flera gånger av olika (vita) svenska män. Med mera. En hel del svenska vita män är inga helylle Kalles kaviar pojkar.

MEN, med det sagt, de flesta män, iallafall som jag varit i kontakt med har varit bra och respektfulla människor.

När det gäller att stöta på en björn så skulle jag faktiskt vilja göra det nån gång under livet. Det är ytterst sällan björnar går till attack och i dagens läge finns det björnsprej med mera.

Jag har sett flera klipp på Youtube där campare vaknat av att en björn stått precis utanför tältöppningen och luktat. Och blivit skrämda och sprungit iväg så fort camparen rört på sig eller gett ifrån sig ett litet ljud.

De björnar som verkar anfalla människor mest är björnar som lever väldigt isolerat i de stora skogarna i Kanada osv och som aldrig varit i kontakt med människor.

Och Isbjörnar. Isbjörnar ska man troligen undvika till varje pris oavsett om man är man eller kvinna.

Björnhonor med ungar ska man alltid också undvika.

Detta är en hypotetisk fråga som visar att många kvinnor har negativa erfarenheter av män. Inte alla män, men tillräckligt många för att de ska svara "björnen".
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-15 kl. 20:46.
Citera
2025-05-15, 22:15
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu har jag bott i Malmö alldeles för länge men mina år här har gjort att jag undviker män och killar med arabiskt utseende. Män och killar med arabiskt utseende har visat sig vara aggressiva och hatiska. Det är egna erfarenheter och iakttagelser. Har mer än en gång stött på gäng med arabiska killar ensam när jag varit ute och gått, både i stadsmiljö och mer parkliknande miljö. Får alltid en stor obehagskänsla när jag stöter på dessa. Går så att jag skapar distans om jag kan. Utifrån egna erfarenheter drar jag tyvärr alla över en kam sålänge jag inte känner dem.

Vita män och killar kan också vara väldigt obehagliga. Som på högstadiet när en del killar tryckte upp mig mot väggen och viskade i mitt öra att de skulle våldta mig. + Massa annat. Eller i vuxen ålder när jag blivit stalkad flera gånger av olika (vita) svenska män. Med mera. En hel del svenska vita män är inga helylle Kalles kaviar pojkar.

MEN, med det sagt, de flesta män, iallafall som jag varit i kontakt med har varit bra och respektfulla människor.

När det gäller att stöta på en björn så skulle jag faktiskt vilja göra det nån gång under livet. Det är ytterst sällan björnar går till attack och i dagens läge finns det björnsprej med mera.

Jag har sett flera klipp på Youtube där campare vaknat av att en björn stått precis utanför tältöppningen och luktat. Och blivit skrämda och sprungit iväg så fort camparen rört på sig eller gett ifrån sig ett litet ljud.

De björnar som verkar anfalla människor mest är björnar som lever väldigt isolerat i de stora skogarna i Kanada osv och som aldrig varit i kontakt med människor.

Och Isbjörnar. Isbjörnar ska man troligen undvika till varje pris oavsett om man är man eller kvinna.

Björnhonor med ungar ska man alltid också undvika.

Detta är en hypotetisk fråga som visar att många kvinnor har negativa erfarenheter av män. Inte alla män, men tillräckligt många för att de ska svara "björnen".

Det är intressant att du främst kopplar obehaget till grupper av män. Det kan jag själv känna igen även som man. Att möta bara en annan man ute på natten registrerar jag knappt men om det kommer en grupp på tre tänker jag direkt att det kan bli problem.

Med det i åtanke, skulle du verkligen känna starkt obehag om du mötte bara en man ute i skogen? Skulle du inte bara tänka att det var en friluftsmänniska eller svampplockare?
Citera
2025-05-15, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Det är intressant att du främst kopplar obehaget till grupper av män. Det kan jag själv känna igen även som man. Att möta bara en annan man ute på natten registrerar jag knappt men om det kommer en grupp på tre tänker jag direkt att det kan bli problem.

Med det i åtanke, skulle du verkligen känna starkt obehag om du mötte bara en man ute i skogen? Skulle du inte bara tänka att det var en friluftsmänniska eller svampplockare?

För en kvinna kvittar det om hon stöter på ett gäng män eller en ensam man.

Skulle jag stöta på en man på natten ute i skogen skulle jag känna mycket starkt obehag. Troligen skulle jag själv slagit upp tältet innan skymning vilket inneburit att den ensamma mannen kommit inom synhåll runt min lägerplats och det skulle verkligen verkligen inte vara ok.

Jag skulle ta det som ett hot och det skulle behövas mycket bevis från hans sida att han var "fredligt" sinnad eller bara behövde hjälp med något.

Sen det här med att en man skulle behöva hjälp på natten av en ensam kvinna ute i skogen ringer jäkligt många varningsklockor bara det. Skulle inte lita på honom ett dugg och förhoppningsvis hade jag varit så smart att jag hade ett vapen med mig.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-15 kl. 22:50.
Citera
2025-05-15, 22:49
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
För en kvinna kvittar det om hon stöter på ett gäng män eller en ensam man.

Skulle jag stöta på en man på natten ute i skogen skulle jag känna mycket starkt obehag. Troligen skulle jag själv slagit upp tältet innan skymning vilket inneburit att den ensamma mannen kommit inom synhåll runt min lägerplats och det skulle verkligen verkligen inte vara ok.

Jag skulle ta det som ett hot och det skulle behövas mycket bevis från hans sida att han var "fredligt" sinnad eller bara behövde hjälp med något.

Ursäkta om jag var otydlig, det ingick inte i frågan att det skulle vara natt. Jag tänkte mer om du bara möter en man på en skogsstig mitt på dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in