2025-05-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Inte kvinnohat.

Men går inte riktigt att jämföra "dum i huvudet" med att var 3e kvinna någon gång i sitt liv blir utsatt för våld/sexuellt våld minst en gång. Och i den studien var inte ens trakasserier inräknade.

Därav av svaret 'björnen', vilket inte är manshat (ska jag kanske förtydliga för packet)

Nej, okej. Nu är det inte kvinnohat. Nu när det skulle tillintetgöra ditt argument ifall det var det. Men tusentals andra gånger när någon sagt betydligt mildare saker än att alla kvinnor är dumma i huvudet så har du varit där direkt med misogyni-stämpeln.

Vi säger så du...

Citera
2025-05-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Aha, så nu passar det minsann att ta hänsyn till exponeringsgraden helt plötsligt?

Det är inte kontentan av frågeställningen.

Frågan formuleras inte, om det finns X antal björnar i skogen kontra Y antal män vilken skulle du helst vilja möta.

Utan frågan ställdes: Would you rather be alone in the woods with a man or a bear?

Varvid de flesta kvinnor alltså svarade: a bear.
https://www.youtube.com/shorts/nvOpD2ZkFhg
Citera
2025-05-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är inte kontentan av frågeställningen.

Frågan formuleras inte, om det finns X antal björnar i skogen kontra Y antal män vilken skulle du helst vilja möta.

Utan frågan ställdes: Would you rather be alone in the woods with a man or a bear?

Varvid de flesta kvinnor alltså svarade: a bear.
https://www.youtube.com/shorts/nvOpD2ZkFhg

Ja, och vissa, t ex du, motiverar det valet med att "det är vanligare att kvinnor blir attackerade av en man än av en björn".

Och jag konstaterade då att det även är vanligare att kvinnor blir dödade av en familjemedlem än att de blir dödade av en ökänd seriemördare.

Så om vi ska använda din logik här så utgår jag från att kvinnor som väljer björnen framför mannen också skulle välja seriemördaren framför familjemedlemmen.
Citera
2025-05-24, 05:06
Medlem
Citat:
Helt rätt, många män svarade också 'björnen'
precis
Jepp, jo.
Sett det också, sant

Särskilt isbjörn.
Är tryggare än kvinnor.
I allmänhet
Citera
2025-05-24, 06:49
Medlem
Citat:
Ja, och vissa, t ex du, motiverar det valet med att "det är vanligare att kvinnor blir attackerade av en man än av en björn".

Och jag konstaterade då att det även är vanligare att kvinnor blir dödade av en familjemedlem än att de blir dödade av en ökänd seriemördare.

Så om vi ska använda din logik här så utgår jag från att kvinnor som väljer björnen framför mannen också skulle välja seriemördaren framför familjemedlemmen.
Vilket kön är det oftast på.familjemedlemmar som mördar?
Citera
2025-05-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vilket kön är det oftast på.familjemedlemmar som mördar?

Självklart är det män eftersom vi som grupp är både fysiskt starkare och mer aggressiva.
Citera
2025-05-24, 08:53
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej, okej. Nu är det inte kvinnohat. Nu när det skulle tillintetgöra ditt argument ifall det var det. Men tusentals andra gånger när någon sagt betydligt mildare saker än att alla kvinnor är dumma i huvudet så har du varit där direkt med misogyni-stämpeln.

Vi säger så du...

Ingen antifeminist här har någonsin sagt något mildare om kvinnor än "dom är dumma i huvudet"

Dessutom får jag bemöta vad tusan jag vill, precis som du
Citera
2025-05-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ingen antifeminist här har någonsin sagt något mildare om kvinnor än "dom är dumma i huvudet"

Dessutom får jag bemöta vad tusan jag vill, precis som du

Jag skulle snarare säga att de flesta kvinnor (och män) är ointressanta.
Citera
2025-05-24, 09:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Och vilken grupp av män är överrepresenterade när det gäller detta? Är det svenska män eller invandrarmän? Om du stör dig så jävla mkt på det du hävdar så är det väl bara att börja lyfta blicken.

När den röda stapeln är högre i förhållande till den svarta så talar vi om en ''överrisk''. Stapel 1, 3 7 och 8 ifrån vänster är nog av extra intresse för dig. Se bild nedanför.

https://postimg.cc/B8V51Y9R

Jag hänvisade till FN artikeln som jag postade innan. Så det gäller för alla länder och nationaliteter.

Här är i Sverige är invandrarmän överrepresenterade när det kommer till sexbrott. Vilket jag haft koll på länge. Det blir så när män växer upp i patriarkala samhällen, de blir hatiska och respektlösa mot kvinnor.
Citera
2025-05-24, 09:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau

Ok
Citera
2025-05-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau

Män är intresserade av kvinnor ,genetiskt , och blir lyckligare när han har en relation med en kvinna.
Citera
2025-05-24, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män är intresserade av kvinnor ,genetiskt , och blir lyckligare när han har en relation med en kvinna.

Förutsatt att det är en relation han trivs i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in