2025-05-13, 17:36
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Varför köper man syntetisk cannabis? Som jag har förstått det så omvandlas samtliga av dessa produkter till thc i kroppen och vid ett drogtest ser "likadant" ut som om du hade rökt "riktig" cannabis?

Så varför inte bara beställa "riktigt" weed på en gång? Innehav/Bruk är ju ändå samma brott tänker jag

För det såldes som thc-a. Det blir till riktigt THC när det hettas upp, kryphål i lagen.

Inte samma trygghet som i att beställa lagliga grejer antar jag så folk tar den vägen för o inte få problem med lag osv eller ej har tillgång till cannabis på annat sätt.
Citera
2025-05-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Samma här. Hur vet vi ens att han är häktad?

Nä jag undrar detsamma. Två anonyma personer påstår att han är häktad..
En av dessa personer påstod också att han skulle släppas efter tre veckor (det kan personen omöjligt veta, så fungerar inte systemet)..

Samtidigt får vissa personer återbetalningar, det också talar ju emot att han är häktad.
Jag tror på exit scam, eller att han tagit emot beställningar på varor han inte har & pengarna är slut, så han kan inte återbetala oss som lagt större beställningar. Snacket om ”tre veckor” kan ju vara för att köpa sig tid.

Edit:
Scannade lokaltidningarna i hans område kring artiklar om att något blivit häktad, finns inget om det alls. Sånt brukar i alla fall lokal media snappa upp väldigt snabbt (se t.ex alla artiklar lokal media i Norrbotten skrivit om kiosk igloo när snuten varit på BESÖK där)
Senast redigerad av Norrbottensshaman 2025-05-13 kl. 18:39.
Citera
2025-05-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottensshaman
Nä jag undrar detsamma. Två anonyma personer påstår att han är häktad..
En av dessa personer påstod också att han skulle släppas efter tre veckor (det kan personen omöjligt veta, så fungerar inte systemet)..

Samtidigt får vissa personer återbetalningar, det också talar ju emot att han är häktad.
Jag tror på exit scam, eller att han tagit emot beställningar på varor han inte har & pengarna är slut, så han kan inte återbetala oss som lagt större beställningar.
Ja så är det som du säger det låter mest rimligt om nu ens dessa 2 personer i tråden har fått några pengar då jag har mailat om helt andra saker men får inte svar på nånting från dom. Det mest uppenbara är ju att dessa konton skriver detta för att man av nån anledning ska fortsätta köpa där kanske är ägaren själv eller kompisar till denne.
Citera
2025-05-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ja så är det som du säger det låter mest rimligt om nu ens dessa 2 personer i tråden har fått några pengar då jag har mailat om helt andra saker men får inte svar på nånting från dom. Det mest uppenbara är ju att dessa konton skriver detta för att man av nån anledning ska fortsätta köpa där kanske är ägaren själv eller kompisar till denne.

Jag tänker likadant.
Citera
2025-05-14, 22:17
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Varför köper man syntetisk cannabis? Som jag har förstått det så omvandlas samtliga av dessa produkter till thc i kroppen och vid ett drogtest ser "likadant" ut som om du hade rökt "riktig" cannabis?

Så varför inte bara beställa "riktigt" weed på en gång? Innehav/Bruk är ju ändå samma brott tänker jag

Ja, fast då tänker du ju fel. Om man inte har använt någonting olagligt så har man ju inte begått ett brott.

Tvärtom för tusan. Om du håller på att åka dit för nåt riktigt, skyll på att du använt nån laglig produkt så kanske du klarar dig.

Varför sitter folk och har helt fel om det här fortfarande?
Citera
2025-05-14, 22:18
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Nä. Tar ju fem minuter att hitta discorden där dom snackar om det här och få reda på allt.

Och vad har dessa fejkkonton skrivit som skulle få någon att tro att det är en smart idé att beställa därifrån? Precis. Ingenting. Tvärtom.
Citera
2025-05-14, 23:20
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ja, fast då tänker du ju fel. Om man inte har använt någonting olagligt så har man ju inte begått ett brott.

Tvärtom för tusan. Om du håller på att åka dit för nåt riktigt, skyll på att du använt nån laglig produkt så kanske du klarar dig.

Varför sitter folk och har helt fel om det här fortfarande?

Om det är så man resonerar, att man trodde det var lagligt och därför ska slippa straff, är man duktigt naiv Men för all del, fortsätt sponsra skiten. Cannabismotståndare får bara mer vatten på sin kvarn.
Citera
2025-05-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nä. Tar ju fem minuter att hitta discorden där dom snackar om det här och få reda på allt.

Och vad har dessa fejkkonton skrivit som skulle få någon att tro att det är en smart idé att beställa därifrån? Precis. Ingenting. Tvärtom.
Jo om fake konton säger att sidan är legit så kan ju personer börja tro det och beställa mer och dom tar ut mer på sina scams som varit med i början i tråden om detta och vet fler som inte fått sina pengar eller ens svar på mail.
Citera
2025-05-15, 00:44
Medlem
Citat:
Jo om fake konton säger att sidan är legit så kan ju personer börja tro det och beställa mer och dom tar ut mer på sina scams som varit med i början i tråden om detta och vet fler som inte fått sina pengar eller ens svar på mail.

Precis. Var en stackare som blev blåst för nån vecka sen, han som startat tråden på reddit.
https://www.reddit.com/r/AltCannabin..._scammar_folk/

Tror inte en sekund på att någon är häktad. Jag har själv blivit blåst av Clubc. Som tur var handlar det endast om en mindre summa. Minst 2 personer i denna tråd har sagt att de fått tillbaka pengar. Hur har människan lyckats med det från häktet? Läste även reddit-tråden där någon anonym person påstår sig vara "nära den häktade". Blir bara löjligt.
Citera
2025-05-15, 04:20
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Om det är så man resonerar, att man trodde det var lagligt och därför ska slippa straff, är man duktigt naiv Men för all del, fortsätt sponsra skiten. Cannabismotståndare får bara mer vatten på sin kvarn.

Om du röker någonting lagligt, utan THC. Samtidigt som det inte olagligt att ha THC blodet.

Vad har du begått för brott?
Citera
2025-05-15, 05:40
Medlem
Citat:

Nu är jag en av dessa två sk ”fake konton” som fått mina pengar tillbaka av ClubC. Varför skulle någon gå till ClubC och fortsätta beställa bara för att jag skrev att jag fick pengarna tillbaka? Det visar ju bara på faktumet att jag inte fick den produkten jag beställde.

Jag krävde alltså inte tillbaka mina pengar. Jag frågade via mejl vad som händer då min beställning inte rörde på sig. Och så fick jag pengarna tillbaka utan något annat svar. Alltså går det inte att beställa därifrån, de skickar inte produkterna som du beställt. Hur får jag detta till att framstå att det är en legit hemsida?

Och om man väljer att gå dit och beställa trots detta så är det ju inte mitt fel att man saknar förmåga att tänka logiskt
Citera
2025-05-15, 10:45
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Om du röker någonting lagligt, utan THC. Samtidigt som det inte olagligt att ha THC blodet.

Vad har du begått för brott?

Jamen det ger ju ändå utslag på ett drogtest? Sedan att man kanske inte åker dit på ett ringa. Men eftersom vi bor i Sverige och många svenskar är så pass efterblivna att de hatar cannabis, så innebär ett positivt drogtest (även false positives) 1) Indraget körkort 2) Kallelse till Socialtjänsten för utredning. (Har du barn kan de ta dem) 3) Din arbetsgivare blir informerad och 4) Du får besök av uniformerad polis i din bostad, så att alla kan se vad du håller på med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in