Citat:
Ursprungligen postat av
pappana
Vad va det roliga?
Jag har ganska bra aning va ja pratar om då jag läst både lagen, friande domar från både hovrätter högsta domstolen och EU domstolen och dessutom vad EU själva säger.
Och allt jag läst visar på att det är fritt fram. Men motbevisa gärna isåfall.
Vad exakt får dig att tro att jag har fel?
Såhär är det, väldigt enkelt förklarat för dig. Plockar Polisen dig och säger att du ser bäng ut har du två val, antingen pissar du eller så lämnar du blod. Har du THC eller ens metaboliter av THC så kommer du att bli åtalad för Ringa narkotikabrott då THC omfattas av narkotikalagstiftningen och är förbjudet. Det som du däremot kan komma undan med, är a) Om du har det på recept eller b) Har brukat cannabis i utlandet i sådan mängd att det finns kvar i din kropp efter hemkomst. Oftast ca tre veckor, då det finns extremt "fina" modeller för hur thc halveras i kroppen. (Läs vilken gängrelaterad FUP som helst.) Om du claimar att du har varit utomlands kommer du måsta styrka detta. Det räcker inte med att säga "Jag har varit i Amsterdam/Spanien/Tyskland etc.). Du kan testa själv så får du se hur det går. Eller förslagsvis kolla på youtube-kanalen advokatsnack där en FÖRSVARSADVOKAT går igenom vad som gäller. För han, om någon, lär ju ha rätt mycket bättre koll än vad du har, eller hur? Gällade industrihampa så måste du ha tillstånd för att få odla industrihampa.
Är du nyfiken föreslår jag att du läser detta:
https://rattspraxis.etjanst.domstol....omstolskod=HDO (Det är oavsett vad du eller någon annan säger, FACIT för vad som gäller industrihampa). Read and weep idiot