• 6
  • 7
2025-06-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Om jag förstått det rätt så är jag är thca inte klassat likaså med cbd tror jag men sekunden man röker det eller (miss)brukar det på nått sätt så är det olagligt.

Men hur kan shoppar få sälja vapes, dabs, jointar osv osv som uppenbart är till för konsumtion men då är det ju olagligt?

Jag förstår inte hur shoppar kan få behålla sitt lager men privatpersoner kan få samma grej tagen av polis/till?

Fast du får röka det hur mycket du vill. Det enda du inte får göra är edibles och oljor.

Både HD och EU domstolen har slagit fast det.

Sålänge det är rå EU industrihampa med thca pulver från industrihampa får du använda det.

Dom kan aälja det för att dom får.Finns ingenting i lagen som hindrar dom att sälja och som hindrar dig att använda.
Citera
2025-06-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Du har inte en aning om vad du pratar om och jag kan knappt sluta skratta.. tullen😹😹

Vad va det roliga?

Jag har ganska bra aning va ja pratar om då jag läst både lagen, friande domar från både hovrätter högsta domstolen och EU domstolen och dessutom vad EU själva säger.

Och allt jag läst visar på att det är fritt fram. Men motbevisa gärna isåfall.

Vad exakt får dig att tro att jag har fel?
Citera
2025-06-01, 17:14
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
För att återgå till tråden då.
Vart köper ni edibles? Jag har beställt från Sumpans tidigare, men de två senaste gångerna fick jag någon sämre ny sort som jag inte alls kände mig skön på. Är cbd-j förbjudet nu?

Varför inte testa baka själv med THCA? Det ska vara rätt simpelt tydligen.

"Gör som man gör med vanliga buds och se till att decarba och sen infusa med något fett typ smör eller kokosolja!"
Citera
2025-06-01, 19:43
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag beställde 25/5 , när det behagar dyka upp så kan jag ge en färsk recension.

Vafan nu är ju allt slut!
Ja få höra sen.
Citera
2025-06-01, 22:17
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
Vad va det roliga?

Jag har ganska bra aning va ja pratar om då jag läst både lagen, friande domar från både hovrätter högsta domstolen och EU domstolen och dessutom vad EU själva säger.

Och allt jag läst visar på att det är fritt fram. Men motbevisa gärna isåfall.

Vad exakt får dig att tro att jag har fel?

Såhär är det, väldigt enkelt förklarat för dig. Plockar Polisen dig och säger att du ser bäng ut har du två val, antingen pissar du eller så lämnar du blod. Har du THC eller ens metaboliter av THC så kommer du att bli åtalad för Ringa narkotikabrott då THC omfattas av narkotikalagstiftningen och är förbjudet. Det som du däremot kan komma undan med, är a) Om du har det på recept eller b) Har brukat cannabis i utlandet i sådan mängd att det finns kvar i din kropp efter hemkomst. Oftast ca tre veckor, då det finns extremt "fina" modeller för hur thc halveras i kroppen. (Läs vilken gängrelaterad FUP som helst.) Om du claimar att du har varit utomlands kommer du måsta styrka detta. Det räcker inte med att säga "Jag har varit i Amsterdam/Spanien/Tyskland etc.). Du kan testa själv så får du se hur det går. Eller förslagsvis kolla på youtube-kanalen advokatsnack där en FÖRSVARSADVOKAT går igenom vad som gäller. För han, om någon, lär ju ha rätt mycket bättre koll än vad du har, eller hur? Gällade industrihampa så måste du ha tillstånd för att få odla industrihampa.

Är du nyfiken föreslår jag att du läser detta:

https://rattspraxis.etjanst.domstol....omstolskod=HDO (Det är oavsett vad du eller någon annan säger, FACIT för vad som gäller industrihampa). Read and weep idiot
Citera
2025-06-02, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Såhär är det, väldigt enkelt förklarat för dig. Plockar Polisen dig och säger att du ser bäng ut har du två val, antingen pissar du eller så lämnar du blod. Har du THC eller ens metaboliter av THC så kommer du att bli åtalad för Ringa narkotikabrott då THC omfattas av narkotikalagstiftningen och är förbjudet. Det som du däremot kan komma undan med, är a) Om du har det på recept eller b) Har brukat cannabis i utlandet i sådan mängd att det finns kvar i din kropp efter hemkomst. Oftast ca tre veckor, då det finns extremt "fina" modeller för hur thc halveras i kroppen. (Läs vilken gängrelaterad FUP som helst.) Om du claimar att du har varit utomlands kommer du måsta styrka detta. Det räcker inte med att säga "Jag har varit i Amsterdam/Spanien/Tyskland etc.). Du kan testa själv så får du se hur det går. Eller förslagsvis kolla på youtube-kanalen advokatsnack där en FÖRSVARSADVOKAT går igenom vad som gäller. För han, om någon, lär ju ha rätt mycket bättre koll än vad du har, eller hur? Gällade industrihampa så måste du ha tillstånd för att få odla industrihampa.

Är du nyfiken föreslår jag att du läser detta:

https://rattspraxis.etjanst.domstol....omstolskod=HDO (Det är oavsett vad du eller någon annan säger, FACIT för vad som gäller industrihampa). Read and weep idiot

https://m.dagenskalmar.nu/nyheter/e/...nark-i-blodet/
https://cannabisifokus.se/man-frias-...id-bilkorning/

Anyway... du har fel.

Men din dumma åsna den domen du länkar är ju precis det jag sa. Beredning av hampa är olagligt och räknas som ringa narkotikabrott men nu är det så att den domen från HD är ogiltig tack vare den här domen från eu domstolen https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...=1720715763462

Som jag också sa då ja tillskillnad från dig och tydligen den där advokaten har koll.

All form av thc från industrihampa och thca från rå industrihampa och köpta oljor är fri att rökas och vejpas.

Man får dock inte göra beredning(edibles och egna oljor) men du får köpa oljor och edibles med thca.
Senast redigerad av pappana 2025-06-02 kl. 07:15.
Citera
2025-06-02, 18:03
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Den domen du länkar är ju precis det jag sa. Beredning av hampa är olagligt och räknas som ringa narkotikabrott men nu är det så att den domen från HD är ogiltig tack vare den här domen från eu domstolen.

https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...=1720715763462

Lmaooo! Jag ville verkligen veta vad det stod... gav fan upp. Det där var inte min forté märkte jag direkt.
Citera
2025-06-02, 19:53
Medlem
Pissmasters avatar
Citat:
https://m.dagenskalmar.nu/nyheter/e/...nark-i-blodet/
https://cannabisifokus.se/man-frias-...id-bilkorning/

Anyway... du har fel.

Men din dumma åsna den domen du länkar är ju precis det jag sa. Beredning av hampa är olagligt och räknas som ringa narkotikabrott men nu är det så att den domen från HD är ogiltig tack vare den här domen från eu domstolen https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...=1720715763462

Som jag också sa då ja tillskillnad från dig och tydligen den där advokaten har koll.

All form av thc från industrihampa och thca från rå industrihampa och köpta oljor är fri att rökas och vejpas.

Man får dock inte göra beredning(edibles och egna oljor) men du får köpa oljor och edibles med thca.

men är du inte läskunnig? HD argumenterar och förklarar detta i domen. EG-domstolen trumfar inte nationell straffrätt. Men fortsätt du så blir vi snart av med dig ett par år och du får dela cell med någon skön babbe som trycker din göt varje kväll
Citera
2025-06-04, 03:36
Medlem
Citat:
men är du inte läskunnig? HD argumenterar och förklarar detta i domen. EG-domstolen trumfar inte nationell straffrätt. Men fortsätt du så blir vi snart av med dig ett par år och du får dela cell med någon skön babbe som trycker din göt varje kväll

Du är ju dum på riktigt. Jo det gör den.
Men skriv på bötern du och förlora x antal tusen plus ditt körkort och jobb, vi andra som inte vill göra det kommer bli friade.
Citera
2025-06-04, 07:30
Medlem
Citat:

Har du blivit tagen och övertalad av en snut-hora att du ändå inte skulle ha en chans så det är bättre för din egen del att ta ett strafföreläggande eller vad handlar allt tjat från dig om egentligen?
Citera
2025-06-04, 19:29
Medlem
Pissmasters avatar
Det är helt meningslöst att argumentera med svagbegåvade människor som er. Ni kommer också bli varse en dag. Det finns en separat tråd i cannabis-forumet som avhandlar industrihampa. Där förklarar det varför det är olagligt (Sverige har noll-tolerans mot THC) samt varför nationell straffrätt inte berörs av EG-domstolen. Jag nisstönkte att ni inte har IQ för att tillgodogöra er informationen som står i domen. Det är en dom från 2019, så det är ingen nyhet. Hur som helst ska det inte diskuteras i denna forumdel.

Over 'n out
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in