2025-05-12, 18:02
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 297potatissoppa
Underbart. Jag tycker han hun är så j*vla spot on.

Japp. Och en slutsats är väl att det var en inåt helvete uselt genomförd security clearance. Vem gjorde den? En PRAO-elev?
Citera
2025-05-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Enligt ratsit bor Thyberg tillsammans med en man vid namn Fuckner (ej skämt).

Ren gissning är, eftersom han varit ambassadör i Afghanistan, Tblisi och Kiev, att det rör sig om bilder som främmande makt kan utöva utpressning kring.
Rättelse: Thyberg och Fuckner är gifta med varandra och då är det inte så konstigt att dom bor tillsammans!
Citera
2025-05-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det är ett moment 22 därför att om han säger att det finns nakenbilder på honom som riskerar att komma ut så kommer han inte att få jobbet. Han är ju inte dum i huvudet. Så han gjorde en egen riskbedömning, och han kom fram till att risken är relativt liten att bilderna läcker ut. Det har ju inte hänt någonting under hans tid som ambassadör i Ukraina.

Så här i backspegeln hade det varit bättre för honom att inte söka jobbet utan bida sin tid på UD i väntan på något annat välbetalt jobb som inte är lika exponerat.

Så hade nog jag tänkt också!
Citera
2025-05-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Själv tycker jag att vi ska behandla människor med dina störda tankar. Det är väldigt uppenbart att du inte mår bra.
Jag mår fantastiskt. Men homopedofilen som tråden handlar om är uppenbart sjuk.
Citera
2025-05-12, 18:36
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SangviniskeAnton
Varför måste det nödvändigtvis vara någon från oppositionen? Det är ju högre odds att det är någon inom regeringskansliet, d.v.s. absolut inte oppositionen. Detta eftersom det verkar som om någon som redan innan han utnämndes visste så skulle ske och väntade på det rätta läget att skicka bilden till medier.

Det har du givetvis rätt i. Jag menade att det inte finns en fast inställning hos oppossitionen.

Det behöver inte ens vara en politiskt motiverad uthängning utan kan hamna om en personlig konflikt. Det kan också vara någon som inte har någon konflikt överhuvudtaget men inte gillar grinderhomos eller ens homosexuella i stort.

Ribban för vad som anses som antastligt är ganska lågt satt av media och politiker i Sverige.

Och det heter lägre odds
Citera
2025-05-12, 18:38
Medlem
Ulf Kristersson agerar nervöst och offrar Tobias Thyberg för att rädda sig själv. Det anser en centralt placerad UD-källa som vittnar om växande kritik mot petningen av den nationella säkerhetsrådgivaren.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-enligt-kallor
Citera
2025-05-12, 18:40
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janina-Kazarina
kan inte någon posta bilderna? De kommer ut före eller senare, och det vore bäst att ha det avklarat snarast möjligt. Kom igen nu, fram med bilderna.
Vad föreställer det, vet nån?
Citera
2025-05-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Någon som kan ladda upp bilden ?

Det finns inga bilder, det är bara fejk news och denna tråden är bara för att folk ska ha nåt att snacka om.
Citera
2025-05-12, 18:42
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Kristersson är gift med en präst och har 3 barn, alla adopterade.
Men han har ju män vid sidan om, i alla fall en som bodde i ett attefallshus i trädgården till deras förra hus. Han och frugan kanske har ett öppet förhållande.
Citera
2025-05-12, 18:51
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du har fel och du förstår inte hur politik fungerar. TT är rökt och kommer hamna på elefantkyrkogården på Karlavägen i Stockholm.
Jag kan garantera att han plockar ut en bra lön vid nästa deklaration. Kommer definitivt inte att gå arbetslös och tvivelaktig moral brukar i te vara nått hinder så länge man gör sitt jobb.
Citera
2025-05-12, 18:59
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ri-i-stockholm

Thyberg stämmer väll in på personbeskrivningen? Eller har jag fel?
Hur många fler toppdiplomater finns det som har varit utanför EU?
Citera
2025-05-12, 19:00
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Har bilderna kommit ut ännu?

Är det afganska pojkar han umgås med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem