2025-05-13, 18:57
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Jag vet inte hur du ställer dig till NATO (jag kan gissa). Inträde blev i alla fall möjligt tack vare Kristerssons pragmatism. Jag vet inte om Magda och hennes brödgäng lyckades…med nåt egentligen. Hon tog inte vara på den ändrade världspolitiska situationen. Hon har för övrigt varit uttalat Nato-fientlig hela sin karriär. Liksom alla andra elitsossar.

Kristersson har också drivit igenom en unik försvarsuppbyggnad, där Sverige kommer höja försvarsbudgeten till 3,5 procent av BNP. Men Peter Hultqvist hade säkert fixat biffen? Den gamle vapenvägraren. Ser ut och låter som en gammal tant i färd med att börja grina. Otroligt. Är detta Socialdemokratins creme de la creme?

Regeringen Kristersson har vidare lyckats få igenom reformer för att stärka vår energiförsörjning, däribland satsningar på ny kärnkraft. Man har absolut inte fått bukt med gängkriminaliteten. Men jag är inte övertygad om att kombon Morgan Johanson + Dan Eliasson lyckats bättre. Är du, handen på hjärtat?

Nu lanserar de ambitionen att sparka ut sex gånger fler kriminella invandrare. Och inte bara det, regeringen Kristersson har en uttalad ambition att skicka hem tärande invandrare i största allmänhet. Ja och gårdsförsäljning, en segdragen symbolfråga för den som tycker det är viktigt.

Kan inte du utveckla varför Kristersson ska avgå på grund av två tjänstemäns slarv? Gärna vem du tänkt ska ersätta honom också? (Återigen har jag mina gissningar).

Men kära nån...vart har du hittat historieuppgifterna om sossarnas aversion mot NATO? Sossarna har ju spelat under täcket med NATO ända sedan tidigt 50-tal men nu ÄNTLIGEN kommit ut ur garderoben.
Citera
2025-05-13, 19:02
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är den andre polaren i rad som Uffe ger tjänsten till som får sparken pga synnerligen besvärande omständigheter. Detta är såklart en större skandal än när Göran snattade godisägg, när Mona handlade Toblerone på regeringskortet eller när Gudrun var packad på bio.

Det är klart att bögen ska ha foten men samtliga i dina exempel har ju också gett missbruk ett ansikte.

Generellt ska man inte ha missbrukare på höga tjänster.
Citera
2025-05-13, 19:06
Medlem
AreYouBacks avatar
"Toppdiplomaten som sitter anhållen misstänkt för spioneri har polisanmält polisen efter insatsen där han greps."

Spioneri för att skickat bilder? Nä nä nä, det där är för att skydda Kristersson.
Citera
2025-05-13, 19:11
Medlem
När finns häktningsprotokoll för den anhållna "toppdiplomaten" tillgängligt?
Citera
2025-05-13, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är den andre polaren i rad som Uffe ger tjänsten till som får sparken pga synnerligen besvärande omständigheter. Detta är såklart en större skandal än när Göran snattade godisägg, när Mona handlade Toblerone på regeringskortet eller när Gudrun var packad på bio.

Har vi bilderna än?
Citera
2025-05-13, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Var Sten Andersson gay på sin tid? Tänkte han och Yassir Arafat var ju "goda vänner"

Kan inte en man, sosse eller ej, vara vän med annan man utan att du får gayvibes? Sök vård för den åkomman är du snäll.
Citera
2025-05-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Kan inte en man, sosse eller ej, vara vän med annan man utan att du får gayvibes? Sök vård för den åkomman är du snäll.

Arafat var av allt att döma gay.
Citera
2025-05-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSINT
Men magkänslan är att diplomaten har någon personlig konflikt med Thyberg. Att mejlet med bilden skickades 30 min efter att det blev offentligt skulle kunna tyda på att personen känt till utnämningen långt innan tex genom intern information på RK/UD, blivit arg skapat en mejl och sedan skickat bilderna när det blev offentligt. Den kanske enklaste förklaringen till att den anhållen diplomaten hade bilderna är att denna själv har funnits på Grindr eller känner någon som gjort det. Har sparat bilderna till den dagen dessa "behövs". Det är ju tex inte ovanligt att folk sprider sexbilder på sina ex-flickvänner i någons slags hämnd syfte.

Jag och din magkänsla är överens.

Diplomaten har sparat bilderna från Grindr. Kanske hade diplomaten och Thyberg en fling en gång i tiden. Förmodligen kände han till att Thyberg skulle bli utnämnd. Av någon anledning så postade diplomaten bilderna i affekt.

Spionanklagelserna blir väl att diplomaten hade bilderna i sin ägo och sedan gjorde dom offentliga. Frågan är hur polisen/säpo kom honom på spåren? Kan det vara så enkelt att Thyberg visste att diplomaten hade bilderna sedan tidigare? Kanske var någon av bilderna från en privat chatt mellan Thyberg och diplomaten.
Citera
2025-05-13, 19:24
Medlem
midvintermorkers avatar
Koppling behöver inte bestå i att bilderna har skickats av diplomaten på uppdrag av främmande makt.

Det kan ju vara så att bilderna och informationen som skickades till SÄPO kom från någon som visste att diplomaten var spion och även hade god anledning att tro att denne hade rekryterat Thyberg. Bilderna på Thyberg ger honom nämligen en enkel väg ut i sådana fall.

Jag skulle inte bli förvånad om någon inom SÄPO eller nära allierad skickade bilderna till SÄPO anonymt. Jag tror att mening med detta var att döda en homosexuell spionring som var på väg att byggas upp, utan att för den sakens skull förstöra livet för Thyberg.
Senast redigerad av midvintermorker 2025-05-13 kl. 19:39.
Citera
2025-05-13, 19:27
Citat:

Källa tack.
Citera
2025-05-13, 19:30
Medlem
Citat:

Är det hans välfyllda kuksugarläppar du tänker på?
Citera
2025-05-13, 19:46
Medlem
Arafat hör inte till denna diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in