2025-05-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Skulle inte förvåna mig om kristersson är lika perverterad som denna thyrberg🥹
Båda säkerhetsklassade av Säpo eller ?
Citera
2025-05-12, 15:16
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
kan inte någon posta bilderna? De kommer ut före eller senare, och det vore bäst att ha det avklarat snarast möjligt. Kom igen nu, fram med bilderna.
Citera
2025-05-12, 15:17
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Båda säkerhetsklassade av Säpo eller ?

En lågoddsare det där...
Citera
2025-05-12, 15:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är verkligen oroväckande med tystnadskulturer.

De borde vara tacksamma istället för Sveriges räkning för det är i den tjänsten de verkar.

Men det har kanske glömts bort..

Låter som man nog ska fundera en runda till.
Så vad är Tystnadskultur i detta fall? En regering som inte vill ha en bög som postar dickpics? Eller en elitanställd som hemlighåller för en regering att han postat dickpicks i sin ungdom?

Jag vill inte ha någonting att göra med en dickpics-man. Han ska inte ens vara min brevbärare. Har jag för hög moral då?
Citera
2025-05-12, 16:06
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 297potatissoppa
Precis. På den engelska Reddit-tråden om saken finns det bra kommentarer från en användare som kallar sig Archon_33. Han beskriver hur intervjuer egentligen bör gå till i sådana jobb. Han har två kommentarer om det tror jag. Det är precis vad de inte gjorde i vårt fall i Sverige.

Här:
https://www.reddit.com/r/europe/comm...the/?rdt=53199

Citat:
The issue is that he didn't disclose during his vetting process.

Interviews for high level security clearances are pretty brutal. You have to disclose everything - finances, sexual preferences, sexual behaviour, whether you are cheating on your partner. Could you have any kids you don't know about. Everything. If you don't disclose it and it comes out later, as happened here, your clearance can be invalidated as failure to disclose can be considered something you wanted to hide. And the thinking is if you want to hide it, you don't want it coming out, and that's where state actors can exert pressure on you.

As someone who's been through the process in another country trust me when I say they will ask you absolutely everything and expect you to tell them absolutely everything. They even say "if it happened in the past it's still relevant".
Senast redigerad av quggel 2025-05-12 kl. 16:15.
Citera
2025-05-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Menar du då att vi heteromän inte skulle kunna sitta på möten med kvinnor, inte sitta i överläggningar och andra samtal med kvinnor, utan att fucka upp vårt uppdrag totalt då våra hjärnor skulle vara fullt av att knulla alla fittor vi bara ser på mötet?

Nog för att man kan tycka någon är snygg, och t.o.m. ha lust att knulla denne, men detta borde väl gälla både hetero- och homosexuella? Dock kanske inte sett ur kvinnors perspektiv då de ju tyvärr inte är riktigt lika kåta som män, men ur mäns perspektiv åtminstone.

Tror inte du förstod vad jag skrev..
Den typen av möten han medverkar i är på en egen nivå. Miljön är helt mansdominerad det sitter inte 10-15 kvinnor i möten av den karaktären o diskuterar ett lands militära säkerhetssrategier.
Mitt inlägg handlar inte om Hyresgästföreningens kvartalsmöte.
Citera
2025-05-12, 17:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Eftersom det här är hetaste tråden på FB så måste det ha varit riktigt heta bilder. Tänk vad många som är kukintresserade på FB.
Citera
2025-05-12, 17:18
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Skulle inte förvåna mig om kristersson är lika perverterad som denna thyrberg🥹

har du sett paddan till fru karln har? Klart han är perverterad.
Citera
2025-05-12, 17:32
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Här:
https://www.reddit.com/r/europe/comm...the/?rdt=53199

Underbart. Jag tycker han hun är så j*vla spot on.
Nu lägger jag den andra kommentaren i spoiler för jag får helt ångest när jag får varningar.
Edit: til skillnad från kommentator tror jag inte han hadde fått clearance även om han hade berättat det, bara min åsikt/ opinion.
Senast redigerad av 297potatissoppa 2025-05-12 kl. 17:49.
Citera
2025-05-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Eftersom det här är hetaste tråden på FB så måste det ha varit riktigt heta bilder. Tänk vad många som är kukintresserade på FB.

Just nu är väl folk allmänt irriterade över medias kappvändning. Hade det det tystats och han fått behålla jobbet hade det varit ett jävla liv. Givet jävla vis kan man inte ha kukbilder ute på nätet i den rollen. Inte en vanlig statlig tjänsteman ska heller inte ha det, vad är denna vattenglasstormen egentligen om?
Citera
2025-05-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag vill inte ha någonting att göra med en dickpics-man. Han ska inte ens vara min brevbärare. Har jag för hög moral då?

Tja, du kan ju önska vad du vill utifrån dina moraliska principer men eftersom det handlar om saker som står helt utanför din makt att vare sig kontrollera eller styra över så blir det ju bara ett exempel på futilitet från din sida. Och det borde ju enbart dra onödig energi från dig.
Citera
2025-05-12, 17:54
Medlem
Om Sverige återigen skulle ge sig på att försöka förändra världen så hade det varit intressant om man fullföljt tillsättningen av denna karaktär. Uppenbarligen är han kompetent och erfaren. Det som hade behövts är att snubben varit transparent och att regeringskansliet backat honom. ”Vi tillsätter nu en järnhård och kompetent person som nationell säkerhetssamordnare. Han är gay och han har lagt ut explicita bilder på sig själv på kontaktforum…men den här personen kan sin sak och kommer bidra till Sveriges säkerhet. Bilderna kommer inte kunna användas i utpressningssyfte för vi har lagt upp dem på regeringens hemsida. Om ryssen, turken ungraren eller amerikanen har några frågor på detta så är de välkomna att kontakta Ulf Kristersson personligen.”
Då hade det varit ett statement och man hade kunnat sluta upp bakom detta. Men om du anställer en bög och hoppas att han äter tacos på fredagen och läser travnytt i sängen, föredrar missionären (hur nu det ska gå till) och går i kyrkan på söndagen så är du inte informerad. Anställ bögen och acceptera hela paketet och stå för det! Backa snubben och använd inte bara läggningen i något PK-syfte. Är han kvalificerad så är han kvalificerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in