2025-05-10, 08:00
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Exakt. Varför var han tvungen att avgå för att han är gay och flashade sig naken på gaywebbplatser när Sveriges regering, polis, militär och kungafamilj paraderar i prideparader?

- Därför att han lagt ut komprometterande bilder på en Gay-contact sida som idag via en app ger GPS-positioner så att en rump-bumpare snabbt kan hitta en annan rump-bumpare i närheten och tillfredsställa sina behov i närmaste buskage.

- Och att han valt att undanhålla den informationen både för SÄPO och Regeringskansliet.

- Det gör honom sårbar (enligt enkel psykologisk analys) för yttre påverkan och ytterst olämplig.

Så enkelt är det.

Hade han sagt att han var "Gay" och inte lagt upp bilder och besökt sidor för tillfälliga kontakter hade det inte varit samma sak. - Då hade jag inte brytt mig.

- Men i det här fallet stör det mig enormt. - Han måste vara gigantiskt korkad!

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2025-05-10 kl. 08:11.
Citera
2025-05-10, 08:09
Medlem
Zoffpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Att TT är kompetent råder ingen tvekan om, vilket borde möjliggöra något mer avancerat kulissjobb på UD för hans del framöver.

Att han ljugit och undanhållit information om samma sak flera år tidigare i samband med rekryteringen av ambassadörsrollerna gör inte saken bättre.

Det bör i tid sammanfalla med bilderna på Grindr för 6-7 år sen.

Han fick alltså minst en 2:a chans att berätta inför en känslig rekrytering men han valde att fortsätta på inslagen väg och knipa käft.

Nu blev det istället en hård livsläxa. TTs svaga punkt och dåliga omdöme behöver mogna innan liknande kostymer passar.

Att visa kuken på Grindr är inte hela världen. Vad skulle han ha sagt? - Hey, jag vill berätta om mitt konto på Grindr. Har lagt ut bilder på mitt organ där.
Och? Det är tydligen gamla bilder, 6-7 år gamla, vilket visar att han tänkt om inför framtiden.
Det är så lågt av människan som läckt bilderna. Förmodligen är det inte någon som tänkt på rikets säkerhet, hur nu kukbilder skulle kunna vara det, utan en politisk motståndare, försmådd eller trångsynt person.
Senast redigerad av Zoffpotatis 2025-05-10 kl. 08:17.
Citera
2025-05-10, 08:12
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoffpotatis
Att visa kuken på Grindr är inte hela världen. Vad skulle han ha sagt? - Hey, jag vill berätta om mitt konto på Grindr. Har lagt ut bilder på mitt organ där.
Och? Det är tydligen gamla bilder, 6-7 år gamla, vilket visar att han tänkt om inför framtiden.
Det är så lågt av människan som läckt bilderna. Förmodligen är det inte någon som tänkt på rikets säkerhet, hur nu kukbilder skulle kunna vara det, utan en försmådd eller trångsynt person.

Det kanske är någon som tänkt på rikets säkerhet. - Eller är du för dum för att förstå det?

/WTF
Citera
2025-05-10, 08:16
Medlem
Bertillas avatar
Debatten är rolig. Kristersson får kritik. Thyberg får ingen kritik. Hade det varit en heterosexuell man som lagt ut dic pics hade han hängts offentligt på Sergels Torg. Att vara bög och kinky är OK. Undrar om det kommer några försök att fråga ut Thyberg.
Citera
2025-05-10, 08:16
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoffpotatis
Det är så lågt av människan som läckt bilderna. Förmodligen är det inte någon som tänkt på rikets säkerhet, hur nu kukbilder skulle kunna vara det, utan en försmådd eller trångsynt person.

Ja det är precis vad han skulle sagt. Problemet är att han dolt detta för sin arbetsgivare, det öppnar för utpressning av honom.

Möjligheten till utpressning försvinner helt om bildernas existens redan är känd,

Nakenbilder på prinsessan Sofia är till exempel rätt värdelösa att använda i utpressningssyfte.

LL
Citera
2025-05-10, 08:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
En man av sin tid och hans CV-mall med platser som Kabul Tbilisi och Kiev är imponerande.
Med tanke på att en betalningsanmärkning är skäl nog på mediokra säkerhetsklassade jobb, så är nog riskbeteende med främmande män för ett toppklassat jobb att anse som olämpligt. Har man en sån CV borde man kanske inse det...
Citera
2025-05-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBoi
Du pratar förstås av egen erfarenhet? :-D

Till skillnad mot unga tjejer som säljer fitta till äldre män. Ingen marknad alls.

Skulle gissa på att marknaden för unga pojkar är lika stor som marknaden för unga flickor. Då får man ha i åtanke att homosexuella är mycket färre.

Vem vet vad Thyberg gjort när han jobbat utomlands? Har han pippat unga pojkar så är han ju en säkerhetsrisk utan tvekan.
Citera
2025-05-10, 08:20
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Debatten är rolig. Kristersson får kritik. Thyberg får ingen kritik. Hade det varit en heterosexuell man som lagt ut dic pics hade han hängts offentligt på Sergels Torg. Att vara bög och kinky är OK. Undrar om det kommer några försök att fråga ut Thyberg.

Instämmer.

/WTF
Citera
2025-05-10, 08:22
Medlem
Zoffpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Det kanske är någon som tänkt på rikets säkerhet. - Eller är du för dum för att förstå det?

/WTF

En gråtrunkares ord utan intressanta ordval - det är du det. Rikets säkerhet? Du verkar inte fatta någonting vad det handlar om. Du är bara en i mängden av gayhatande muppar.
Citera
2025-05-10, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Om han inte har begått ofredande eller sexualbrott är det otroligt märkligt att en bild om än intim, stoppar hans karriär. I Sverige ska man inte kunna använda sexuell skambeläggning hur som helst.

Otroligt märkligt att folk systematiskt kan göra hur mycket fel som helst i sina arbeten utan minsta kritik eller att någon kan anmäla dem så det blir konsekvenser men någon som har haft ett aktivt sexliv som inkluderat sexting och Grindr, kan ryka snabbt som attan.

Bor vi i en demokrati där människor är fria med rättigheter, eller är det någon låtsasvärld man matats med som egentligen inte finns på riktigt?

Idiot. Det är ingen mänsklig rättighet att bli säkerhetsrådgivare till en statsminister.
Citera
2025-05-10, 08:25
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Med tanke på att en betalningsanmärkning är skäl nog på mediokra säkerhetsklassade jobb, så är nog riskbeteende med främmande män för ett toppklassat jobb att anse som olämpligt. Har man en sån CV borde man kanske inse det...

Avsaknaden om insikt av det och inte våga stå för vem han är får mig att anse honom som enormt korkad. Ja.

/WTF
Citera
2025-05-10, 08:25
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast han verkar ju stå för sin grindr-bild och då förstår jag inte var säkerhetshotet är.
Hade han stått för den hade han väl berättat om den och ev visat upp den när han blev säkerhetsprövad.
Kul också att han lade upp den när han jobbade som ambassadör i afghanistan alt ukraina, fin förebild och representant för Sverige va, 😃.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-05-10 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in