2025-05-12, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du sa inte 50% sedan mars. Filmen på hennes instagram och stillbilderna på Läckbergs dito.

Ok, men sluta nu med dina försök att fylla tråden med dravel för att försöka flytta fokus från M till små detaljer om vem som skrivit vad och svara på frågorna du får istället

Du utger dig för att ha insyn : Har M lämnat över barnen än? Hur har de lagt upp umgängestiden dom senaste veckorna? Var är barnen nu?
Citera
2025-05-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jo, skugga ska falla över hans advokat och du har själv inte koll på vad jag fattar och inte, mr Mansplainer.
Jag vet visst att detta handlar om var barnen ska bo. Det kanske är du själv som inte har koll på att tingsrätten kom fram till att Måns MÅSTE släppa ifrån sig barnen nu och lämna tillbaka passen då han hållit dem olagligt i Sverige.
Det handlar om att de ska kunna åka hem till England.
Väldigt onödigt besserwisser-inlägg, jag visste redan allt det där.

Barnkonventionen gäller i Sverige, man ska tänka på barnens bästa, alltid.
Det är inte barnens bästa att bo kvar över helgen hos en knarkare som missbrukar tunga droger mm.
Tingsrätten hade redan dömt att han var tvungen att låta barnen resa hem till England, Måns advokat försöker förhindra det.
Skugga faller.

Du resonerade utifrån att advokatens/Måns linje skulle innebära att försätta barnen i påtaglig risk, vilket alltså inte tvisten handlar om och heller ingenting som motparten/Ciara ens påstått. Så hade du vetat vad detta handlar om, så hade du inte skrivit som du gjorde...och inte heller som du gör i detta inlägget...

...För det är mycket riktigt så att Tingsrätten berör ämnet. Läs: "Även om båda föräldrarna, på sätt som redovisats ovan, har en nära och god relation med barnen gäller att Måns Zelmerlöw – genom narkotikamissbruk som han återfallit i under tiden då barnen vistats i Sverige – har uppvisat en uppenbar brist i föräldraförmåga. Även detta är enligt tingsrätten en omständighet som talar för att moderns hemvist måste anses representera en tryggare känslomässig förankring för barnen". Men detta är alltså bara en liten del av motiveringen (observera skrivelserna "även detta" och "en omständighet") och i övrigt anför man ju argument som att barnens halvbroder bor i England, att barnflickan inte har uppehållstillstånd, att Måns borde förstått Ciaras avsikt och krav för att flytta (tillfälligt) flytta till Sverige osv. Så att tro att den enda anledningen till att hemvisten sattes till England var p.g.a Måns narkotikamissbruk är fel. MEN under alla omständigheter skall sägas att Måns advokat inte gör något som helst fel som överklagar beslutet till Hovrätten samt ansöker om inhibition. Hennes uppdrag är att företräda sin klient - och hennes agerande går inte på något sätt förbi "barnets bästa", eftersom att hennes klient anser att den linjen man för är för barnens bästa.

Ja? Att Tingsrätten beslutade att Måns skall släppa ifrån sig barnen, och lämna tillbaks passen, var ju för att dom kom fram till att barnens hemvist skall vara i England - och då är ju dessa åtgärder nödvändiga för att kunna verkställa återföreningen till England?
Nu har ju Måns/advokaten som sagt ansökt om inhibition, så det återstår att se om Måns Zelmerlöw omedelbart behöver överlämna barnen och passen, eller om detta skall avvakta tills målet prövats i Hovrätten. Dock vet jag inte vad detta har med våran diskussion att göra?

/I övrigt är vi helt överens om att Barnkonventionen är lag samt att Tingsrätten resonerat väl och gjort en korrekt bedömning här.
Senast redigerad av Haaaaag 2025-05-12 kl. 16:27.
Citera
2025-05-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Du har en poäng men jag kan samtidigt inte se varför polisen inte skulle hämtat dom i fredags eller under helgen? Om beslutet ska verkställas omedelbart så kan dom ju inte säga att dom bara gör det på tex kontorstider? Förutsätter att dom hämtades i fredags annars kan hon ju anmäla honom för egenmäktighet med barn

Tänker att advokaten kanske är mest orolig för att själva resan till England genomförs

(Har ingen aning om när bilderna tagits)

Först och främst: Tingsrätten har berört detta i domen. Läs: "Överlämning bör ske så snart som möjligt. Något utrymme för tingsrätten att bestämma den exakta tidpunkten för överflyttningen finns inte. Det är polismyndigheten som bestämmer när barnen ska hämtas. En överflyttning ska ske så skonsamt som möjligt. Det ankommer på vederbörande polismyndighet att med tillämpning av 21 §
verkställighetslagen se till att så sker
".

Dock gäller inte ovan nämnda då Måns/advokaten ansökt om inhibition, vilket i sin tur betyder att verkställandet inte kan genomföras för närvarande.
Citera
2025-05-12, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Först och främst: Tingsrätten har berört detta i domen. Läs: "Överlämning bör ske så snart som möjligt. Något utrymme för tingsrätten att bestämma den exakta tidpunkten för överflyttningen finns inte. Det är polismyndigheten som bestämmer när barnen ska hämtas. En överflyttning ska ske så skonsamt som möjligt. Det ankommer på vederbörande polismyndighet att med tillämpning av 21 §
verkställighetslagen se till att så sker
".

Dock gäller inte ovan nämnda då Måns/advokaten ansökt om inhibition, vilket i sin tur betyder att verkställandet inte kan genomföras för närvarande.

Tack för tydliggörandet om att polisen bestämmer när överförandet sker

Vi har ju pratat om detta i tråden men ingen har ett tydligt svar : Är det själva ansökan om inhibition eller beslutet om beviljad inhibition som stoppar möjligheten att verkställa?

Jag fick precis advokatens mail skickat till mig och hon verkar oroad för att beslutet är på väg att verkställas av motparten ( alltså C) och vill ha ett beslut om inhibition snarast möjligt
Citera
2025-05-12, 16:58
Medlem
Citat:
Tack för tydliggörandet om att polisen bestämmer när överförandet sker

Vi har ju pratat om detta i tråden men ingen har ett tydligt svar : Är det själva ansökan om inhibition eller beslutet om beviljad inhibition som stoppar möjligheten att verkställa?

Jag fick precis advokatens mail skickat till mig och hon verkar oroad för att beslutet är på väg att verkställas av motparten ( alltså C) och vill ha ett beslut om inhibition snarast möjligt

Jag vet inte vart i inhibitions-processen man är. Men en inskickad ansökan om inhibition betyder att verkställandet inte kan/får göras föräns man fått beslut i frågan om inhibition eller ej. Det efterföljande beslutet kan ju då vara att inhibition beviljas och då får/kan inte verkställandet genomföras föräns målet ha avgjorts i Hovrätten. Men om ett sådant beslut hunnit komma än vet jag inte...
Citera
2025-05-12, 17:02
Medlem
Litauens avatar
Måns hymmlar inte med drogintaget längre. Bra! Själv dragit linor med honom. Otrolig bjussig kille.
Citera
2025-05-12, 17:04
Avslutad
Citat:
Citat:
Jag vet inte vart i inhibitions-processen man är. Men en inskickad ansökan om inhibition betyder att verkställandet inte kan/får göras föräns man fått beslut i frågan om inhibition eller ej. Det efterföljande beslutet kan ju då vara att inhibition beviljas och då får/kan inte verkställandet genomföras föräns målet ha avgjorts i Hovrätten.

Ja, det stämmer. Redan en inskickad begäran om inhibition innebär att verkställigheten stoppas. Sen vet jag inte hur lång tid hovrätten i det här fallet får dröja med beslutet men det lär ju ske skyndsamt.
Citera
2025-05-12, 17:06
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vart i inhibitions-processen man är. Men en inskickad ansökan om inhibition betyder att verkställandet inte kan/får göras föräns man fått beslut i frågan om inhibition eller ej. Det efterföljande beslutet kan ju då vara att inhibition beviljas och då får/kan inte verkställandet genomföras föräns målet ha avgjorts i Hovrätten. Men om ett sådant beslut hunnit komma än vet jag inte...

Beslutet skall komma idag eller imorgon!
Citera
2025-05-12, 17:07
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Nu även i Expressen

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlows-krav-for-att-gora-bekannelseintervju/
Citera
2025-05-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Publiceringen kan inte MZ beskyllas för utan allt ansvar vilar på Göteborgsposten. Är GP lika beredda på att marknadsföra hovrättens kommande beslut om det går mammans väg, med tidskrav på publicering, under en rättsprocess och att avstå från rimlig tid för MZ att ges en möjlighet att uttala sig? Ty det lär vara pågående rättsprocess ett bra tag framöver. Man kan enkelt sammanfatta det med att vi väntar på ett beslut huruvida vårdnadstvisten kommer att äga rum i Storbritannien eller Sverige.

Isåfall hade Göteborgsposten skickat ut en flashnotis!

Nä, han och hans team uppnådde ju vad de ville även om jag iallafall inte tycker att det var ett smart drag. Förvånande att GP var så okritiska i sitt förhållningssätt och bara lät en person uttala sig. Hade jag jobbat med Månz på turnén för två år sedan och fått läsa att han blev bjuden i bussen och ”alla” gjorde det hade jag blivit asförbannad. Own your own shit.
Citera
2025-05-12, 17:27
Avslutad
Citat:
Du har en poäng men jag kan samtidigt inte se varför polisen inte skulle hämtat dom i fredags eller under helgen? Om beslutet ska verkställas omedelbart så kan dom ju inte säga att dom bara gör det på tex kontorstider? Förutsätter att dom hämtades i fredags annars kan hon ju anmäla honom för egenmäktighet med barn

Tänker att advokaten kanske är mest orolig för att själva resan till England genomförs

(Har ingen aning om när bilderna tagits)

Kan hans typ och litade aldrig på att allt skulle lösa sig i och med domen.
Det är mycket som inte fungerar som på pappret när det gäller våld i nära relationer.
I och med att hon bad om polisens hjälp och han hade möjlighet att hindra det utgick jag ifrån att det skulle bli så att han utnyttjade det till max.

Du ser ju även på Lazydells svar till dig i tråden, (som återigen outar sig själv i tråden), hen vägrar svara på din fråga för att det inte är som du hoppas…

Hur många har sån insyn som hen skriver att hen har utan att…
Citera
2025-05-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Ja, det stämmer. Redan en inskickad begäran om inhibition innebär att verkställigheten stoppas. Sen vet jag inte hur lång tid hovrätten i det här fallet får dröja med beslutet men det lär ju ske skyndsamt.
Frågan är om MZ har större rätt till barnen än C oavsett inhibition eller inte? Har de delad vårdnad så borde det inte behövas ett domstolsbeslut för att tvinga honom att lämna över barnen till sin mamma. Inhibitionen kan inte gälla något mer än avgörandet om hemvisten, inte var barnen ska vistas fram tills det beslutet finner laga kraft. Om MZ hindrar barnen att vara med sin mamma under rådande omständigheter så talar det knappast till hans fördel. Då har han ju kidnappat barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in