2025-05-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Måns har ju vägrat lämna över barnen och det visste jag att han skulle göra.
Polisen har inte hämtat dem än med tanke på Måns advokats mejl.
Hon ska förresten skämmas, det finns gränser för hur långt advokater kan gå när de låtsas tro på sina klienter, hon håller på med barns liv och tvingar dem bo hela helgen hos en knarkare som väl i vanlig ordning inte vaknat innan 12 en enda dag fortfarande, eller haft koll på sitt kokain eller sina motorsågar han strör omkring sig.

Utan att på något sätt ta parti för Måns så vill jag bara säga att ingen som helst skugga skall falla över hans advokat. Det är dessutom uppenbart att du inte förstår vad denna rättsprocessen handlar om. Detta är en tvist om vart barnens hemvist skall vara. Det handlar alltså inte på något sätt om vårdnaden eller umgänget i sig. Varken Ciara eller Måns har ifrågasatt motpartens rätt till barnen, och har heller inte påstått att det finns brister i föräldraförmågor på ett sådant sätt att barnen inte borde vistas med den andre. Ciara har anfört att hon inte har några som helst avsikter att avskärma barnen från Måns och att relationen mellan dom skall upprätthållas även vid en återförening till Storbritannien. Måns å´ sin sida har föreslagit olika sätt för att barnen ska få tillgång till båda sina föräldrar, men då under förutsättningen att barnen blir kvar i Sverige.

Att du då påstår att advokaten uppträder oetiskt och gränslöst, när hon med detta vid handen argumenterar för att barnens hemvist skall vara i Sverige, är ju otroligt märkligt. Jag menar vill man hävda att ett ev. narkotikamissbruk skulle utsätta barnen för skada, fara eller risk så är det ju inte hemvisten man skall tvista om. Då är det ju vårdnaden eller t.o.m LVU frågan skall handla om!
Citera
2025-05-12, 15:14
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Utan att på något sätt ta parti för Måns så vill jag bara säga att ingen som helst skugga skall falla över hans advokat. Det är dessutom uppenbart att du inte förstår vad denna rättsprocessen handlar om. Detta är en tvist om vart barnens hemvist skall vara. Det handlar alltså inte på något sätt om vårdnaden eller umgänget i sig. Varken Ciara eller Måns har ifrågasatt motpartens rätt till barnen, och har heller inte påstått att det finns brister i föräldraförmågor på ett sådant sätt att barnen inte borde vistas med den andre. Ciara har anfört att hon inte har några som helst avsikter att avskärma barnen från Måns och att relationen mellan dom skall upprätthållas även vid en återförening till Storbritannien. Måns å´ sin sida har föreslagit olika sätt för att barnen ska få tillgång till båda sina föräldrar, men då under förutsättningen att barnen blir kvar i Sverige.

Att du då påstår att advokaten uppträder oetiskt och gränslöst, när hon med detta vid handen argumenterar för att barnens hemvist skall vara i Sverige, är ju otroligt märkligt. Jag menar vill man hävda att ett ev. narkotikamissbruk skulle utsätta barnen för skada, fara eller risk så är det ju inte hemvisten man skall tvista om. Då är det ju vårdnaden eller t.o.m LVU frågan skall handla om!

Jag håller med dig om att advokaten inte går för långt men rätten kom fram till att missbruket spelade roll i frågan om barnens hemvist

” Även om båda föräldrarna, på sätt som redovisats ovan, har en nära och god relation med barnen gäller att Måns Zelmerlöw – genom narkotikamissbruk som han återfallit i under tiden då barnen vistats i Sverige – har uppvisat en uppenbar brist i föräldraförmåga. Även detta är enligt tingsrätten en omständighet som talar för att moderns hemvist måste anses representera en tryggare känslomässig förankring för barnen.”

Om jag förstått rätt kommer vårdnadsfrågan avgöras i engelsk domstol där också skilsmässan avgörs
Citera
2025-05-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ännu värre är det att folk här i tråden försvarar M i detta med argument som att ”M inte tvingat någon att publicera detta”

Och nä det har han förvisso inte, men det är djupt osympatiskt att över huvud taget vilja plantera den här intervjun före rättegången när han själv gått ut i media och sagt att han vill bli lämnad i fred för att han och C ska kunna sköta skilsmässan som ”vuxna”, sen presentera såna här krav och ur ett medieetiskt perspektiv är det helt oförsvarbart av GP att dom till synes gått med på hela listan

Tycker SR ska ha kred för att dom grävt i detta och DN lika mycket kred för att de är transparenta med vad som hänt

Bra att det kommer fram i ljuset

Håller med. Synd att han inte har klokare folk runtom sig och några som ärligt kunde säga åt honom att se till att bli drogfri innan han ska ta ansvar för sina barn. Uppenbart att han sökte hjälp alldeles nyligen när han visste att det skulle komma ut. Det kunde ju ha räddat hans karriär och inkomstkälla, GP-artikeln och deras ”smarta” strategi gör ju bara att han framstår som en sorglig och patetisk narcissist.
Citera
2025-05-12, 15:23
Citat:
Vet vi det? Under veckan som förhandlingarna hölls var ju C med barnen i CL s hus

Man undrar ju hur dom löst det med schema och överlämningar under dom här veckorna

Ja, annars skulle hon inte ansöka om polisräckning för att lämna över barnen.
Den där filmen med barnen var väl inte precis nu från veckan utan bara upplagd nu?
Men hon hade inte behövt be polisen hjälpa henne om hon redan haft dem.
Och Måns har ansökt om att förhala för att slippa ha polisen knacka på dörren.
Citera
2025-05-12, 15:27
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att advokaten inte går för långt men rätten kom fram till att missbruket spelade roll i frågan om barnens hemvist

” Även om båda föräldrarna, på sätt som redovisats ovan, har en nära och god relation med barnen gäller att Måns Zelmerlöw – genom narkotikamissbruk som han återfallit i under tiden då barnen vistats i Sverige – har uppvisat en uppenbar brist i föräldraförmåga. Även detta är enligt tingsrätten en omständighet som talar för att moderns hemvist måste anses representera en tryggare känslomässig förankring för barnen.”

Om jag förstått rätt kommer vårdnadsfrågan avgöras i engelsk domstol där också skilsmässan avgörs

Absolut, det säger jag ingenting om - och det var heller inte oväntat att Tingsrätten anförde detta som argument i frågan om vilken hemvist som skulle vara bäst/tryggast för barnen. Men nu resonerade ju ursprungsskribenten utifrån att advokatens/Måns linje skulle försätta barnen i påtaglig risk, vilket alltså inte tvisten handlar om och heller ingenting som motparten/Ciara ens påstått.
Citera
2025-05-12, 15:28
Jo, skugga ska falla över hans advokat och du har själv inte koll på vad jag fattar och inte, mr Mansplainer.
Jag vet visst att detta handlar om var barnen ska bo. Det kanske är du själv som inte har koll på att tingsrätten kom fram till att Måns MÅSTE släppa ifrån sig barnen nu och lämna tillbaka passen då han hållit dem olagligt i Sverige.
Det handlar om att de ska kunna åka hem till England.
Väldigt onödigt besserwisser-inlägg, jag visste redan allt det där.

Barnkonventionen gäller i Sverige, man ska tänka på barnens bästa, alltid.
Det är inte barnens bästa att bo kvar över helgen hos en knarkare som missbrukar tunga droger mm.
Tingsrätten hade redan dömt att han var tvungen att låta barnen resa hem till England, Måns advokat försöker förhindra det.
Skugga faller.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Citera
2025-05-12, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Ja, annars skulle hon inte ansöka om polisräckning för att lämna över barnen.
Den där filmen med barnen var väl inte precis nu från veckan utan bara upplagd nu?
Men hon hade inte behövt be polisen hjälpa henne om hon redan haft dem.
Och Måns har ansökt om att förhala för att slippa ha polisen knacka på dörren.

Du har en poäng men jag kan samtidigt inte se varför polisen inte skulle hämtat dom i fredags eller under helgen? Om beslutet ska verkställas omedelbart så kan dom ju inte säga att dom bara gör det på tex kontorstider? Förutsätter att dom hämtades i fredags annars kan hon ju anmäla honom för egenmäktighet med barn

Tänker att advokaten kanske är mest orolig för att själva resan till England genomförs

(Har ingen aning om när bilderna tagits)
Senast redigerad av katperlom 2025-05-12 kl. 15:39.
Citera
2025-05-12, 15:44
Medlem
Citat:
Du har en poäng men jag kan samtidigt inte se varför polisen inte skulle hämtat dom i fredags eller under helgen? Om beslutet ska verkställas omedelbart så kan dom ju inte säga att dom bara gör det på tex kontorstider? Förutsätter att dom hämtades i fredags annars kan hon ju anmäla honom för egenmäktighet med barn

Tänker att advokaten kanske är mest orolig för att själva resan till England genomförs

(Har ingen aning om när bilderna tagits)
Bilderna togs under den veckan som avslutades den 4 maj. Barnen kom och hälsade på för att det var Ciaras födelsedag.
Citera
2025-05-12, 15:54
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Bilderna togs under den veckan som avslutades den 4 maj. Barnen kom och hälsade på för att det var Ciaras födelsedag.

Är barnen med sin mamma eller pappa? Hur har de delat upp den delade vistelsetiden sinsemellan under de här veckorna?

Bör rimligen klassas som egenmäktighet med barn om han inte låtit henne ha dom sedan i mars eftersom att dom har delad vårdnad
Citera
2025-05-12, 16:00
Medlem
Citat:
Är barnen med sin mamma eller pappa? Hur har de delat upp den delade vistelsetiden sinsemellan under de här veckorna?

Bör rimligen klassas som egenmäktighet med barn om han inte låtit henne ha dom sedan i mars eftersom att dom har delad vårdnad
Men du ser väl själv på filmen att barnen varit med henne sedan mars. De var ju dessutom med i Båstad när hon sade "adjö" till sommarstället i april.
Citera
2025-05-12, 16:02
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Men du ser väl själv på filmen att barnen varit med henne sedan mars. De var ju dessutom med i Båstad när hon sade "adjö" till sommarstället i april.

Nej, jag ser inte på någon film att dom varit med henne på 50% sedan i mars. Vilken film pratar du om?

Du som vet allt, är barnen med sin mamma eller sin pappa just nu?
Citera
2025-05-12, 16:05
Medlem
Citat:
Nej, jag ser inte på någon film att dom varit med henne på 50% sedan i mars. Vilken film pratar du om?

Du som vet allt, är barnen med sin mamma eller sin pappa just nu?
Du sa inte 50% sedan mars. Filmen på hennes instagram och stillbilderna på Läckbergs dito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in