Citat:
Måns har ju vägrat lämna över barnen och det visste jag att han skulle göra.
Polisen har inte hämtat dem än med tanke på Måns advokats mejl.
Hon ska förresten skämmas, det finns gränser för hur långt advokater kan gå när de låtsas tro på sina klienter, hon håller på med barns liv och tvingar dem bo hela helgen hos en knarkare som väl i vanlig ordning inte vaknat innan 12 en enda dag fortfarande, eller haft koll på sitt kokain eller sina motorsågar han strör omkring sig.
Polisen har inte hämtat dem än med tanke på Måns advokats mejl.
Hon ska förresten skämmas, det finns gränser för hur långt advokater kan gå när de låtsas tro på sina klienter, hon håller på med barns liv och tvingar dem bo hela helgen hos en knarkare som väl i vanlig ordning inte vaknat innan 12 en enda dag fortfarande, eller haft koll på sitt kokain eller sina motorsågar han strör omkring sig.
Utan att på något sätt ta parti för Måns så vill jag bara säga att ingen som helst skugga skall falla över hans advokat. Det är dessutom uppenbart att du inte förstår vad denna rättsprocessen handlar om. Detta är en tvist om vart barnens hemvist skall vara. Det handlar alltså inte på något sätt om vårdnaden eller umgänget i sig. Varken Ciara eller Måns har ifrågasatt motpartens rätt till barnen, och har heller inte påstått att det finns brister i föräldraförmågor på ett sådant sätt att barnen inte borde vistas med den andre. Ciara har anfört att hon inte har några som helst avsikter att avskärma barnen från Måns och att relationen mellan dom skall upprätthållas även vid en återförening till Storbritannien. Måns å´ sin sida har föreslagit olika sätt för att barnen ska få tillgång till båda sina föräldrar, men då under förutsättningen att barnen blir kvar i Sverige.
Att du då påstår att advokaten uppträder oetiskt och gränslöst, när hon med detta vid handen argumenterar för att barnens hemvist skall vara i Sverige, är ju otroligt märkligt. Jag menar vill man hävda att ett ev. narkotikamissbruk skulle utsätta barnen för skada, fara eller risk så är det ju inte hemvisten man skall tvista om. Då är det ju vårdnaden eller t.o.m LVU frågan skall handla om!