Citat:
Ursprungligen postat av
IvanDF3
Äh, bara kul att du är tillbaka. Längre updates bjuckar du på i morgon eller i helgen eller...
Kör hårt! // Ivan
Sir, YES Sir 🫡
SÅ, Better late than never, eller vad man ska säga. Men ibland kommer livet i mellan, jobben har tagit så galet mycket tid, men det har varit kul, så jag klagar inte, det har påverkat träning lite grann, men mina uppdateringar ännu mer.
Men nu sitter man här på jobbet med 2 timmar kvar och lite dötid, så varför inte passa på med en update.
Jag tänker dock inte skriva en triologi med samlade pass från sista tiden, utan ni får nöja er med att få gårdagens pass, samt kanske bjuder på lite vad som väntar mig imorgon.
Gårdagens minimala pass, som flög förbi snabbare än Usain bolt då jag hader lite tidspress såg ut som följer.
Bröst & Triceps
1.
Bänkpress – 4 set | 6–10 reps | RPE 8
2.
Lutande hantelpress – 3 set | 8–12 reps | RPE 8
3.
Kabelcross – 3 set | 12–15 reps | RPE 7
4.
Triceps pushdown – 3 set | 10–15 reps | RPE 8
5.
Dips 3 set | Max reps | RPE 9
Blev ett kort men lagom intensivt pass som kändes riktigt skönt, efter passet väntade Ugnsbakad kycklingfile med rostade grönsaker och potatisklyftor.
Hade som sagt lite tidspress på gymmet vilket jag i efterhand insåg att jag inte hade behövt ha (somnade på soffan efter maten och missade vad jag skulle göra).
Idag ska jag hålla vilodag, hade tänk köra ett pass idag, men kroppen känns så fruktansvärt trött, på ett skönt vis, men ändå så pass att jag tänker bjuda kroppen på en vilodag.
Så imorgon när jag ändå bara har ett av mina två jobb på schemat så ska Ryggen och kanonerna få sig en omgång. 💪🏽, det ska bli gott det.
Annars då, jo jag har (tror det eller ej) kommit igång med konditionsträning också, ja du läste rätt, mitt VO2max har en gång i tiden varit riktigt bra, och jag har tröttnat på att flåsa som efter ett rejält knull bara av att gå upp 4 våningar hemma. That aint ok, så sagt å gjort så körde jag igång med det, och det känns bra.
Men nu, nu kom kollegan för att byta av mig så dags att packa ihop och bege sig hemåt.
Må bäst mina vänner
/Murphy