2025-04-02, 23:08
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Nya tag 💪🏽

Har varit lite dålig på att uppdatera senaste dagarna, jobb som tagit det mesta av min tid. Men jag tänker att idag ska jag allt ta mig tiden.

MEN FÖRST OCH FRÄMST
NPP, jag vet inte om det är en placebo jag upplever eller vad. Jag har nu gått på NPP i 1 vecka, jag upplever mina leder mjuka och lena som honung. Känns hur jävla skönt som helst. "Stela leder" känns som ett minne från förr. Men kan som sagt vara en placebo.

Men åter till dagens pass. Var ganska trött så egentligen lockade det att vara hemma idag, men nej nej, jag var hemma igår. Så det blev ett rätt lugnt Armar/Axlarpass idag, men ändå skönt.

Sittande axelpress med hantlar 5 x 12

Sidolyft med kabel 5 x 12

Hammercurl 3 x 12

Tricep pushdown rep 3 x 12

Detta var allt som orkades med idag, för här dog min energinivå helt och hållet, så pass att cykelturen hem (på ca 3 min) kändes som en nöd/rescue vandring över Anderna 1972.

Men men, massa nytt på jobbet som tröttat ut mig ordentligt senaste dagarna, men det är snart återställt igen.

Kör hårt

/Murphy

Placebo eller inte placebo, det är INTE frågan - för båda är bra!
Likaså är det med pass mellan varven. Oavsett dom din energinivå dippade helt efter dina triceps pushdowns så kirrade du 16 set för axlar och armar👏
Citera
2025-04-06, 20:24
Medlem
CuckoosNests avatar
Dubbla pass, dubbelt så kul

Har varit så sjukt trött sista veckan, hänt mycket på jobbet osv som tröttat ut mig mer en vanligt. Har bytt tjänst på jobbet till ett nytt boende, så mycket med nya rutiner, tider osv, ja sånt som man lätt blir trött av innan man kommer in i det.
Idag kände jag för att träna, men samtidigt så hade det varit skönt att bara chilla på soffan.

Men NEJ, kroppen vill träna, så på med mina Murphybländare + en extra dos koffein, så kör vi 💪🏽

Blev ett skönt ryggpass denna soliga förmiddag vi hade.

Latsdrag
Marklyft
Maskinrodd
Shrugs med hantlar

Efter passet så var det dags att åka hem och ta hand om den otroligt roliga uppgiften med att fixa tvätten och ta den där disken som jag undvikit hela helgen.

Efter fixande hemma och en promenad i solen med hunden så skrek kroppen efter mer, snäll som jag är så fick kroppen vad den ville ha, alltså ett benpass.

Så nu är man så där härligt trött i både kropp och huvud, så dags att hämta den sista tvätten som jag precis kom på är kvar, sen blir det lite gott häng på soffan och ladda inför ny vecka imorgon.

För lite ointressant info så åt jag Fiskbullar idag, fan vilka flashbacks från 80-90 talet det gav.

Kör hårt vänner

/Murphy
Citera
2025-04-06, 22:30
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Dubbla pass, dubbelt så kul

Har varit så sjukt trött sista veckan, hänt mycket på jobbet osv som tröttat ut mig mer en vanligt. Har bytt tjänst på jobbet till ett nytt boende, så mycket med nya rutiner, tider osv, ja sånt som man lätt blir trött av innan man kommer in i det.
Idag kände jag för att träna, men samtidigt så hade det varit skönt att bara chilla på soffan.

Men NEJ, kroppen vill träna, så på med mina Murphybländare + en extra dos koffein, så kör vi 💪🏽

Blev ett skönt ryggpass denna soliga förmiddag vi hade.

Latsdrag
Marklyft
Maskinrodd
Shrugs med hantlar

Efter passet så var det dags att åka hem och ta hand om den otroligt roliga uppgiften med att fixa tvätten och ta den där disken som jag undvikit hela helgen.

Efter fixande hemma och en promenad i solen med hunden så skrek kroppen efter mer, snäll som jag är så fick kroppen vad den ville ha, alltså ett benpass.

Så nu är man så där härligt trött i både kropp och huvud, så dags att hämta den sista tvätten som jag precis kom på är kvar, sen blir det lite gott häng på soffan och ladda inför ny vecka imorgon.

För lite ointressant info så åt jag Fiskbullar idag, fan vilka flashbacks från 80-90 talet det gav.

Kör hårt vänner

/Murphy

Starkt att gymet vann och soffan förlorade! Liksom att du återvände en andra gång för att köra ben. Fiskbullar är svingott! Nu blev jag riktigt sugen på det. Kanske rent av blir det till middag i morgon.

"Dill- eller hummersås, det är den stora frågan"
Citera
2025-04-06, 22:36
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Starkt att gymet vann och soffan förlorade! Liksom att du återvände en andra gång för att köra ben. Fiskbullar är svingott! Nu blev jag riktigt sugen på det. Kanske rent av blir det till middag i morgon.

"Dill- eller hummersås, det är den stora frågan"

Hummer min vän hummersås ska det vara 🦞

Ja det var skönt, nu känner jag mig redo för en svängom med John blund, taggad inför ett förmiddagspass innan jobbet. Känner att tuttar och kanske även lite axlar skulle sitta fint 💪🏽
Citera
2025-04-07, 07:24
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Hummer min vän hummersås ska det vara 🦞

Ja det var skönt, nu känner jag mig redo för en svängom med John blund, taggad inför ett förmiddagspass innan jobbet. Känner att tuttar och kanske även lite axlar skulle sitta fint 💪🏽

Hummer är gott men det är även dillsås😋
Klart du måste ägna tid åt tuttar!

För egen del väntar antingen ben eller en vilodag. Får se lite hur det känns strax innan lunch.
Smiska pecs och delts nu!
Citera
2025-04-17, 20:24
Medlem
IvanDF3s avatar
Yo Murph, hur går det för dig?!
Citera
2025-05-06, 11:14
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Yo Murph, hur går det för dig?!

Hej!
Inser nu hur länge sedan jag skrev här, livet har gått på högväxel, mitt ena jobb har tagit väldigt mycket tid, alltså väldigt mycket, mer än vad som borde vara ok 😂 Men så är det ibland, speciellt som det varit nu med nystartat boende osv.

Så träningen har blivit lite smått lidande, men det som verkligen blivit lidanden är mina updates, dom har verkligen halkat efter.
Men nu har allt lugnat ner sig och börjat bli som vanligt igen, skönt nog.

Idag är man och ska snart iväg mot gymmet, taggad på Bröst och triceps som står på schemat.

Så jag lovar att komma med en update senare idag nu när det inte är massa jobbstök med i bilden.

Må väl

/Murphy
Citera
2025-05-06, 12:07
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Hej!
Inser nu hur länge sedan jag skrev här, livet har gått på högväxel, mitt ena jobb har tagit väldigt mycket tid, alltså väldigt mycket, mer än vad som borde vara ok 😂 Men så är det ibland, speciellt som det varit nu med nystartat boende osv.

Så träningen har blivit lite smått lidande, men det som verkligen blivit lidanden är mina updates, dom har verkligen halkat efter.
Men nu har allt lugnat ner sig och börjat bli som vanligt igen, skönt nog.

Idag är man och ska snart iväg mot gymmet, taggad på Bröst och triceps som står på schemat.

Så jag lovar att komma med en update senare idag nu när det inte är massa jobbstök med i bilden.

Må väl

/Murphy

Härligt Murpy, det ser vi fram emot!
Citera
2025-05-06, 18:06
Medlem
CuckoosNests avatar
"Hej Bullen!"

Jag har inte bara varit usel på att uppdatera här sista månaden, det har varit total avsaknad av det tyvärr.

Tydligen så påstår min chef att jag. måste komma till jobbet varje dag jag är schemalagd, vilket jag kan tycka är onödigt 🙃, men men, jag får väl göra som jag blir tillsagd.

Iaf, sista månaden har inte uppdaterats något då jag helt enkelt inte haft tiden, men träningen har rullat på, den har dock varit lite drabbad pga jobb.
Men allt har börjat lugna ner sig nu så träningsration mellan träning och jobb börjar stiga till där jag vill ha den.

Så nu ska jag försöka hålla igång mina updates.

Idag blev ett överkroppspass
Är precis på språng, men lovade en update, så lite snabb update idag

Bröst och Triceps pass idag, som bestod av
Bänkpress
Uppåtlutad Bänkpress
Pullover

Pushdown med rep
Liggande tricepsextension med hantel
Smalbänk

Sorry för en väldigt snabb update, men är på språng.

Må väl och lyfte tungt

/Murphy
Citera
2025-05-06, 19:36
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
"Hej Bullen!"

Sorry för en väldigt snabb update, men är på språng.

/Murphy

Äh, bara kul att du är tillbaka. Längre updates bjuckar du på i morgon eller i helgen eller...

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-05-11, 12:52
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Äh, bara kul att du är tillbaka. Längre updates bjuckar du på i morgon eller i helgen eller...

Kör hårt! // Ivan

Sir, YES Sir 🫡

SÅ, Better late than never, eller vad man ska säga. Men ibland kommer livet i mellan, jobben har tagit så galet mycket tid, men det har varit kul, så jag klagar inte, det har påverkat träning lite grann, men mina uppdateringar ännu mer.

Men nu sitter man här på jobbet med 2 timmar kvar och lite dötid, så varför inte passa på med en update.
Jag tänker dock inte skriva en triologi med samlade pass från sista tiden, utan ni får nöja er med att få gårdagens pass, samt kanske bjuder på lite vad som väntar mig imorgon.

Gårdagens minimala pass, som flög förbi snabbare än Usain bolt då jag hader lite tidspress såg ut som följer.

Bröst & Triceps
1. Bänkpress – 4 set | 6–10 reps | RPE 8
2. Lutande hantelpress – 3 set | 8–12 reps | RPE 8
3. Kabelcross – 3 set | 12–15 reps | RPE 7
4. Triceps pushdown – 3 set | 10–15 reps | RPE 8
5. Dips 3 set | Max reps | RPE 9

Blev ett kort men lagom intensivt pass som kändes riktigt skönt, efter passet väntade Ugnsbakad kycklingfile med rostade grönsaker och potatisklyftor.
Hade som sagt lite tidspress på gymmet vilket jag i efterhand insåg att jag inte hade behövt ha (somnade på soffan efter maten och missade vad jag skulle göra).

Idag ska jag hålla vilodag, hade tänk köra ett pass idag, men kroppen känns så fruktansvärt trött, på ett skönt vis, men ändå så pass att jag tänker bjuda kroppen på en vilodag.
Så imorgon när jag ändå bara har ett av mina två jobb på schemat så ska Ryggen och kanonerna få sig en omgång. 💪🏽, det ska bli gott det.

Annars då, jo jag har (tror det eller ej) kommit igång med konditionsträning också, ja du läste rätt, mitt VO2max har en gång i tiden varit riktigt bra, och jag har tröttnat på att flåsa som efter ett rejält knull bara av att gå upp 4 våningar hemma. That aint ok, så sagt å gjort så körde jag igång med det, och det känns bra.

Men nu, nu kom kollegan för att byta av mig så dags att packa ihop och bege sig hemåt.

Må bäst mina vänner

/Murphy
Citera
2025-05-11, 15:12
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Sir, YES Sir 🫡

SÅ, Better late than never, eller vad man ska säga. Men ibland kommer livet i mellan, jobben har tagit så galet mycket tid, men det har varit kul, så jag klagar inte, det har påverkat träning lite grann, men mina uppdateringar ännu mer.

Men nu sitter man här på jobbet med 2 timmar kvar och lite dötid, så varför inte passa på med en update.
Jag tänker dock inte skriva en triologi med samlade pass från sista tiden, utan ni får nöja er med att få gårdagens pass, samt kanske bjuder på lite vad som väntar mig imorgon.

Gårdagens minimala pass, som flög förbi snabbare än Usain bolt då jag hader lite tidspress såg ut som följer.

Bröst & Triceps
1. Bänkpress – 4 set | 6–10 reps | RPE 8
2. Lutande hantelpress – 3 set | 8–12 reps | RPE 8
3. Kabelcross – 3 set | 12–15 reps | RPE 7
4. Triceps pushdown – 3 set | 10–15 reps | RPE 8
5. Dips 3 set | Max reps | RPE 9

Blev ett kort men lagom intensivt pass som kändes riktigt skönt, efter passet väntade Ugnsbakad kycklingfile med rostade grönsaker och potatisklyftor.
Hade som sagt lite tidspress på gymmet vilket jag i efterhand insåg att jag inte hade behövt ha (somnade på soffan efter maten och missade vad jag skulle göra).

Idag ska jag hålla vilodag, hade tänk köra ett pass idag, men kroppen känns så fruktansvärt trött, på ett skönt vis, men ändå så pass att jag tänker bjuda kroppen på en vilodag.
Så imorgon när jag ändå bara har ett av mina två jobb på schemat så ska Ryggen och kanonerna få sig en omgång. 💪🏽, det ska bli gott det.

Annars då, jo jag har (tror det eller ej) kommit igång med konditionsträning också, ja du läste rätt, mitt VO2max har en gång i tiden varit riktigt bra, och jag har tröttnat på att flåsa som efter ett rejält knull bara av att gå upp 4 våningar hemma. That aint ok, så sagt å gjort så körde jag igång med det, och det känns bra.

Men nu, nu kom kollegan för att byta av mig så dags att packa ihop och bege sig hemåt.

Må bäst mina vänner

/Murphy

Kul med en McMurpy-update! Prydligt pass och snyggt klockat, liksom. Det där hade de flesta hoppat över med 1000 ursäkter. Men inte du.

Var tvungen att googla V02max (även om jag anade vad det syftade på). Jag hade rätt bra flås 2021-2023 vilken enbart berodde på att jag hade nära bra löpbanor i naturen. Jag vägrar att springa på asfalt. Men att då ta sig till en skog eller terrängbana blir sånt jädra projekt. Men det är ingen ursäkt och precis som du ska jag ta mig i kragen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in