• 4
  • 5
2025-05-12, 09:51
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Kul med en McMurpy-update! Prydligt pass och snyggt klockat, liksom. Det där hade de flesta hoppat över med 1000 ursäkter. Men inte du.

Var tvungen att googla V02max (även om jag anade vad det syftade på). Jag hade rätt bra flås 2021-2023 vilken enbart berodde på att jag hade nära bra löpbanor i naturen. Jag vägrar att springa på asfalt. Men att då ta sig till en skog eller terrängbana blir sånt jädra projekt. Men det är ingen ursäkt och precis som du ska jag ta mig i kragen!

Tack min vän, känns gott att ha kunnat ta sig tid igen.

En grej jag funderar på, min kontakt hade slut på Testo E, så jag fick Testo C denna gången istället, C och E ska ju vara snarlika, men jag tycker det känns som jag får lite ”bättre effekt” av C, kan det verkligen vara så? Eller är det rn placebo grej? Placebo är förvisso också en effekt, men det gör mig nyfiken.

Idag står Rygg och Biceps på tur. Ska bli riktigt skönt, och några lediga dagar med, så jag kan pressa lite extra 💪🏽🙂

Allt gott
/Murphy
Citera
2025-05-12, 17:17
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Tack min vän, känns gott att ha kunnat ta sig tid igen.

En grej jag funderar på, min kontakt hade slut på Testo E, så jag fick Testo C denna gången istället, C och E ska ju vara snarlika, men jag tycker det känns som jag får lite ”bättre effekt” av C, kan det verkligen vara så? Eller är det rn placebo grej? Placebo är förvisso också en effekt, men det gör mig nyfiken.

Idag står Rygg och Biceps på tur. Ska bli riktigt skönt, och några lediga dagar med, så jag kan pressa lite extra 💪🏽🙂

Allt gott
/Murphy

Det enda skillnaden mig veterligen är att E är marginellt snabbare än C. Om jag inte minns fel är det mest optimala att sätta Testo E var fjärde dag och Testo C var femte. Men placebo är en härlig effekt

Rygg och biceps är en skön kombo, kört hårt!

//Ivan
Citera
2025-05-13, 14:05
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Det enda skillnaden mig veterligen är att E är marginellt snabbare än C. Om jag inte minns fel är det mest optimala att sätta Testo E var fjärde dag och Testo C var femte. Men placebo är en härlig effekt

Rygg och biceps är en skön kombo, kört hårt!

//Ivan

Ja Placebo är allt bra fint det

Igår var det dags för ett Ryggpass och lite smått på kanonerna som avslutning.

1. Marklyft – 4 set | 4–6 reps | RPE 9
2. Latsdrag – 3 set | 8–12 reps | RPE 8
3. Sittande rodd – 3 set | 10–12 reps | RPE 8
4. Skivstångscurl – 3 set | 10–12 reps | RPE 8
5. Kabelcurls – 2 set | 12–15 reps | RPE 7

Passet kändes bra, förutom att jag kände mig lite seg. Men skönt var det iaf.

Idag är en dag med "Aktiv vila", så tog med mig hunden ut i det fina vädret och sprang 6km, kändes riktigt skönt och jag blev än mer taggad inför morgondagens benpass

Blir en kort update för nu är jag på språng igen.

Tills nästa gång

Må väl
/Murphy
Citera
2025-05-13, 18:29
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ja Placebo är allt bra fint det

Igår var det dags för ett Ryggpass och lite smått på kanonerna som avslutning.

1. Marklyft – 4 set | 4–6 reps | RPE 9
2. Latsdrag – 3 set | 8–12 reps | RPE 8
3. Sittande rodd – 3 set | 10–12 reps | RPE 8
4. Skivstångscurl – 3 set | 10–12 reps | RPE 8
5. Kabelcurls – 2 set | 12–15 reps | RPE 7

Passet kändes bra, förutom att jag kände mig lite seg. Men skönt var det iaf.

Idag är en dag med "Aktiv vila", så tog med mig hunden ut i det fina vädret och sprang 6km, kändes riktigt skönt och jag blev än mer taggad inför morgondagens benpass

Blir en kort update för nu är jag på språng igen.

Tills nästa gång

Må väl
/Murphy

När man får till ett sådär bra pass trots att man kände sig seg eller omotiverad eller svag eller...det är starkt. Hur långa brukar dina pass bli, på ett ungefär?

Jag ska också köra ben i morgon bitti
Skulle gjort det i dag men kastade om. Är fortfarande mör i magen och ville in utsätta vare sig den eller mig för att spänna sig i tex benpressen.

Då kör vi hårt i morgon, helt enkelt!
Citera
2025-05-13, 21:54
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
När man får till ett sådär bra pass trots att man kände sig seg eller omotiverad eller svag eller...det är starkt. Hur långa brukar dina pass bli, på ett ungefär?

Jag ska också köra ben i morgon bitti
Skulle gjort det i dag men kastade om. Är fortfarande mör i magen och ville in utsätta vare sig den eller mig för att spänna sig i tex benpressen.

Då kör vi hårt i morgon, helt enkelt!

Tack för de fina orden
Mina pass brukar ligga på 40 - 60 min typ, sen har jag ibland sånna dagar när jag fastnar på gymmet i runt 2 timmar. Men oftast runt 40 - 60min.

YES imorgon ska vi allt visa våra ben att dom lever

/Murphy
Citera
2025-05-16, 08:03
Medlem
CuckoosNests avatar
Det där benpasset som jag sen inte hade tid att dokumentera kommer idag istället.
"Bättre sent än aldrig" som man brukar säga.

Ben & Mage
Knäböj – 4 set | 6–10 reps | RPE 8
Benpress – 3 set | 10–12 reps | RPE 8
Liggande lårcurl – 3 set | 10–15 reps | RPE
Vadpress – 3 set | 15–20 reps | RPE 7
Russian twists – 3 set | 15 reps/sida

Passet fick lite impulsivt kastas in under en "långrast" på jobb. Fick snällt hoppa in på ett extrapass så mitt egna benpass fick läggas på rasten för att annars behöva vänta tills 23tiden, något jag inte ville, så långrast = gympass.

Idag står bröst och triceps på schemat, ska bli gott att köra ett pass i eftermiddag, nu tror jag att jag får ta och jobba lite.
Vi hörs

/Murphy
Citera
2025-05-16, 12:56
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Det där benpasset som jag sen inte hade tid att dokumentera kommer idag istället.
"Bättre sent än aldrig" som man brukar säga.

Ben & Mage
Knäböj – 4 set | 6–10 reps | RPE 8
Benpress – 3 set | 10–12 reps | RPE 8
Liggande lårcurl – 3 set | 10–15 reps | RPE
Vadpress – 3 set | 15–20 reps | RPE 7
Russian twists – 3 set | 15 reps/sida

Passet fick lite impulsivt kastas in under en "långrast" på jobb. Fick snällt hoppa in på ett extrapass så mitt egna benpass fick läggas på rasten för att annars behöva vänta tills 23tiden, något jag inte ville, så långrast = gympass.

Idag står bröst och triceps på schemat, ska bli gott att köra ett pass i eftermiddag, nu tror jag att jag får ta och jobba lite.
Vi hörs

/Murphy

Helt rätt prioritering, starkt!
Jag måste googla Russian Twists, helt nytt begrepp för mig
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem