2025-02-28, 13:06
Medlem
manfalangs avatar
Hur firar ni årsdagen för mordet idag? Eller sörjer ni?
Citera
2025-02-28, 18:44
Medlem
RugerSixSecuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang

I bästa CP-anda både firar och sörjer jag med en flaska Explorer och en flaska Baileys.
Citera
2025-02-28, 19:32
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RugerSixSecurity
I bästa CP-anda både firar och sörjer jag med en flaska Explorer och en flaska Baileys.
Väntar du till 12slaget innan groggen blandas eller gör du som på nyår, man dricker under dagen innan 12slaget?
Citera
2025-02-28, 19:40
Medlem
RugerSixSecuritys avatar
Citat:
Väntar du till 12slaget innan groggen blandas eller gör du som på nyår, man dricker under dagen innan 12slaget?

Tänkte vänta till 23:21 för att fira in och sörja år 39 men har i bästa CP-anda nallat lite av godsakerna, eller ja, börjar väl närma mig tabula rasa på grejerna.
Citera
2025-03-01, 02:34
Medlem
Citat:

Firar den ej. Jag röstar borgerligt. Funderar på hur det hade vart om folket i valet -85 hade röstat bort honom, o han, frun, sonen o sonens flickvän hade sett filmen. Om då även oppsositionsledare Palme i st f statsminister Palme hade blivit mördad.
Citera
2025-03-01, 11:29
Medlem
Citat:

Blev en sväng förbi både graven och mordplatsen. Som jag gjort varje år de senaste 39 åren. Sen ett glas whisky i närheten för att fira landsförrädarens död.
Citera
2025-03-20, 13:00
Medlem
Frågade Aschberg en gång i en Aftonbladet-chatt om han trodde det var CP som var mördaren. Han svarade ”Ja”. Tänker att han, som utgick med honom, när det snackades som mest om honom, mordet och allt, så tänker jag att hans ”Ja” väger tungt – bland de som gissar...

Ett citat jag skulle vilja hitta är när CP i ett förhör upprört säger ”Jag trollade väl bort krutet från jackan då”. Eller nåt liknande. Alltid tänkt att så säger man bara om man har stått inför "problemet krut på jacka”...

Citat:
Ursprungligen postat av Flashmaxad
I min värld är C P möraden
Palmes fru pekade ju ut skytten.
Om det varit tvärt om att hon blivit skjuten och Palme hade pekat ut slkytten hade ingen tvivlat..
Citera
2025-03-20, 13:16
Medlem
[Strange Days]s avatar
SvD Podd har släppt 2 avsnitt av 4 av en ny dokumentärserie som heter "Mannen med revolvern" och handlar om personen "Christer A" som har förekommit i utredningen, som hade licens för aktuell pistol, men som konsekvent vägrade lämna in den för analys. Blir till att lyssna på de första två avsnitten i eftermiddag! Del 3 och 4 släpps den 27:e mars.

Vet inte om man får länka till sidor, men bara sök i valfri sökmotor efter "SvD" och "Mannen med revolvern" så lär ni hitta avsnitten.
Citera
2025-03-29, 12:01
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
SvD Podd har släppt 2 avsnitt av 4 av en ny dokumentärserie som heter "Mannen med revolvern" och handlar om personen "Christer A" som har förekommit i utredningen, som hade licens för aktuell pistol, men som konsekvent vägrade lämna in den för analys. Blir till att lyssna på de första två avsnitten i eftermiddag! Del 3 och 4 släpps den 27:e mars.

Vet inte om man får länka till sidor, men bara sök i valfri sökmotor efter "SvD" och "Mannen med revolvern" så lär ni hitta avsnitten.
Varför skriver du inte den stora MOP-tråden? Varför finns det ens två "stora" MOP-trådar? Typ denna under kriminalhistoria på 1900 inlägg?
Citera
2025-05-11, 11:02
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Staten sköt honom, dom vill inte utredda sig själva..

Jepp. Det är den omständighet som ligger i särklass närmast till hands. Nu tror jag inte statsförvaltningen i detta avlånga land anstiftade mordet per se, men väl att personer involverade i statsförvaltningen, på ett eller annat sätt, beslutade att göra sig av med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in