2025-05-10, 22:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Nej alltså det är ju inte efter skatt. Det vore ju helt jävla sinnessjukt. Det är inkomsten som rapporterats in till Skatteverket.

Ja tänkte det men folk här skriver som att hon för den delen har en miljon att röra sig med.
Citera
2025-05-10, 22:32
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Ursäktar mig? För vad? Är det du som äger tråden?
Fattar ingenting vad du menar, bara för att jag är ny här så innebär inte det att jag inte följt H länge. Jag har frågat henne saker många många gånger både i kommentarsfältet och pm, och aldrig blivit blockad. Varför blir denna tråd så stor därför menar du?

Då har du ställt rätt frågor till henne, än så länge. Men sen kommer det en dag då du glömmer hjärtmarkera och Hanna är på "kukensjävlafitthumör" och då är du helt plötsligt blockad.

Jag följde Hanna sen ett gäng år tillbaka och hade en del kontakt, MEN sen så råkade jag gilla en kommentar som Hanna inte gillade och då blockades jag direkt.
Det är verkligen inget normalt beteende från en "influenser".

Hade du följt tråden så skulle du veta att jag absolut inte är den ende som råkat ut för liknande. Slut på diskussionen.
Citera
2025-05-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ja tänkte det men folk här skriver som att hon för den delen har en miljon att röra sig med.

Nej men om du tänker att hon alltså tjänar MER än dubbelt så mycket som en person som räknas till att ha bra inkomst, så kan du ju tänka själv varför reaktionerna blir som de blir. Och som sagt, hade väl inte varit en grej om hon inte skrivit öppet om hur de inte har råd med soffa, tandläkarkostnader och Ivf-behandlingar.
Citera
2025-05-10, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Då har du ställt rätt frågor till henne, än så länge. Men sen kommer det en dag då du glömmer hjärtmarkera och Hanna är på "kukensjävlafitthumör" och då är du helt plötsligt blockad.

Jag följde Hanna sen ett gäng år tillbaka och hade en del kontakt, MEN sen så råkade jag gilla en kommentar som Hanna inte gillade och då blockades jag direkt.
Det är verkligen inget normalt beteende från en "influenser".

Hade du följt tråden så skulle du veta att jag absolut inte är den ende som råkat ut för liknande. Slut på diskussionen.

Ifall du menar att jag har ställt bara instämmande frågor så tror du fel, absolut inte. Och ja, jag har läst bakåt i tråden och vet att fler skrivit så. Jag tror det beror på hur man uttrycker sig i kommentaren.
Citera
2025-05-10, 23:25
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ifall du menar att jag har ställt bara instämmande frågor så tror du fel, absolut inte. Och ja, jag har läst bakåt i tråden och vet att fler skrivit så. Jag tror det beror på hur man uttrycker sig i kommentaren.

Nu var det ju inte jag som skrev kommentaren utan nån annan person.
Handlade om något totalt trivialt, typ solhatt på Larsa vilket jag håller med om att man ska ha när det är 35 grader ute och strålande sol i Turkiet. Personen glömde däremot hjärtmarkera så Hanna blev väldigt stött.
Dessutom blev inte bara jag blockad utan även min mans konto (som aldrig sagt ett ont ord till Hanna eller ens följer henne).

Har man den tiden som influenser, att sitta och kartlägga/systematiskt blocka de som tycker minsta olika- då är man i mina ögon totalt sopslut som människa!

Tacka fan att Larsa får mycket tv-tid när mamma löper amok på sociala medier varje dag.

Och JA, för att föregå alla idiotsvar, jag har tid att lägga ett par minuter då och då på denna tråd, men jag har inte tid att kartlägga alla användare eller influensers.
Men sen så tjänar jag inte heller en miljon om året på att käka smör direkt från paketet eller göra content av vanlig hygien.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-05-10 kl. 23:30.
Citera
2025-05-10, 23:41
Medlem
Citat:
Fortfarande innan skatt du ;-) Men jag blandade ihop honom med en annan. Hade faktiskt rätt normal inkomst, 375 000 förra året.

Haha, sorry att jag antog att du kanske räknade ut vad summan blev efter skatt, eftersom det är rätt missvisande att säga före skatt. Men okej, 375 före skatt är inte superlågt men inte heller särskilt högt tycker jag.
Citera
2025-05-11, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Haha, sorry att jag antog att du kanske räknade ut vad summan blev efter skatt, eftersom det är rätt missvisande att säga före skatt. Men okej, 375 före skatt är inte superlågt men inte heller särskilt högt tycker jag.

Fast när man snackar om folks årsinkomst så är det väl alltid innan skatt. Aldrig hört om någon som ens vet vad man har i årsinkomst efter skatt. Haha!
Citera
2025-05-11, 08:40
Avstängd
Citat:
Fast när man snackar om folks årsinkomst så är det väl alltid innan skatt. Aldrig hört om någon som ens vet vad man har i årsinkomst efter skatt. Haha!

Ja det är det väl. Tror frågorna om det kommer för att man snackar som att H minsann har en mille om året att röra sig med.
Citera
2025-05-11, 09:03
Medlem
Citat:

Jo, absolut. Men eftersom det var så lågt och eftersom jag i alla fall flertalet gånger skrivit att Hanna borde ha ca 50 000 efter skatt så antog jag att du kanske menade det. Jag slänger mig inte med uttryck som att Hanna har en miljon in om året. Man kan ganska enkelt räkna ut vad en person borde få ut efter skatt om den dessutom har ett regelbundet jobb med månadslön. För Kevin borde det vara ca 24 000 kr efter skatt. Men förlåt för att jag sa fel då!!! 😝
Citera
2025-05-11, 09:09
Medlem
Citat:
Exakt - eftersom skattesats beror på i vilken kommun man bor i så kan samma inkomst före skatt ge olika summa efter skatt (man kan ha jämkning också). Därför brukar man alltid prata inkomst före skatt!
Citera
2025-05-11, 10:22
Medlem
Man får komma ihåg att Hanna får ut mindre än 50% av sin miljon då hon inte har något eget företag utan fakturerar via Frilans finans. Forfarande rätt hög nettoinkomst men ändå.
Citera
2025-05-11, 10:25
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Att HT inte ens bryr sig om att "gilla" kommentarerna under sina inlägg ger mig rysningar. Om man ska jobba som "influenser", får 36 svar när man ställer en fråga (36 totalt på senaste inlägget är även några av henne själv) tyder på jävligt dålig fingertoppskänsla tycker jag. Slött att inte ens gilla de svar hon får - detta gäller ju alla hennes inlägg - det tar säkert 30 sekunder att trycka på gilla/hjärtat för att bekräfta att hon ens sett svaren hon får. Hon svarar på enstaka, gärna från andra "influensers" men skiter i resten 👎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in