2025-05-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Alla som förvånas över H inkomst, jag antar att dom har en lägre inkomst eftersom dom häpnas. Det är väl bara att inse att hon hittat ett vinnande koncept att tjäna pengar på, oavsett vad ni tycker om det?

Den här tråden har fler inlägg än MM som genererade en dokumentär. Dom som försöker försvara eller åtminstone balansera tyckandet här är dom som kallas för troll 🤷‍♂️. Hoppas inte Hanna blir utsatt för samma sak som M men det skulle inte förvåna mig med tanke på inläggen här.
Grattis Hanna som har lyckats hitta ett sätt att jobba lite, och tjäna mycket, det är bra gjort!
Och nu kan ni lägga ner funderingarna kring farmor, hon ska hälsa på i helgen, pjuuu va skönt.

Ja självklart har vi lägre lön. Det har de flesta med ”vanliga” jobb. Jag tjänar absolut bra. Men de flesta är inte höginkomsttagare och tjänar en miljon om året, nej.
Det handlar inte om att förvånas över inkomsten (även om man kan göra det också med tanke på hur dåligt hon faktiskt gör sitt jobb) utan det handlar om att man undrar varför hon skriver om hur de inte har råd med saker när hon tjänar de summor hon gör. De borde och bör ha alla möjligheter i världen att bekosta en IVF-behandling tex.
Citera
2025-05-10, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Ang att vara ett stort barn syftade jag på tidigare storys men fattar att det kunde misstolkas, visst finns det vuxna med tandläkarrädsla.

Ok, då blir det tydligare.
Citera
2025-05-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Hur kan man känna ett behov av att diskutera någon annans ekonomi? Frågar du sådant öga mot öga också?
Hur vet du vad dom handlar? Allt redovisas väl inte här? En bil har de bland annat köpt ganska nyss utöver huset.
Pratar du om en mille efter skatt eller är summan du relaterar till den taxerade inkomsten?
Bilen dom köpte lämnade dom ju tillbaka igen pga massa fel på den, och fick då tillbaka sin gamla bil och den har nu har några år på nacken!
Citera
2025-05-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ja det kan man väl tycka men varför är andras ekonomi intressant undrar jag. Alla vet väl att det inte handlar enbart om inkomsten, utan om utgifterna. Inte vet vi vad dom har för utgifter och det borde normalt inte vara intressant heller.

Fast hon delar ju med sig av livet, så vad hon har för utgifter är ju rätt tydligt? Annars håller jag med dig om att givetvis handlar det om vad man har för utgifter.
Citera
2025-05-10, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Fast hon delar ju med sig av livet, så vad hon har för utgifter är ju rätt tydligt? Annars håller jag med dig om att givetvis handlar det om vad man har för utgifter.

Ja hon delar med sig av delar av livet ja.
Citera
2025-05-10, 21:02
Medlem
Citat:
Hur kan man känna ett behov av att diskutera någon annans ekonomi? Frågar du sådant öga mot öga också?
Hur vet du vad dom handlar? Allt redovisas väl inte här? En bil har de bland annat köpt ganska nyss utöver huset.
Pratar du om en mille efter skatt eller är summan du relaterar till den taxerade inkomsten?

Jag tycker det är oerhört intressant att diskutera ekonomi. Och det innefattar även andras. Varför får man inte prata om det? Jag frågar absolut mina vänner om sådant och de tycker om att prata om det med mig. Det är väl inget konstigt att man undrar hur en person som tjänar mycket pengar tillsammans med en sambo som också tjänar pengar (vet inte vad han tjänar dock men någon kollade ju upp det så den personen får gärna dela det) inte kan ha råd med saker som en soffa? Det får en ju minst sagt att undra. Ljuger hon bara för att verka mer fattig än hon är så folk ska känna igen sig i henne? Eller har hon ett sjukligt shoppingberoende som slukar tiotusentals kronor i månaden? Det finns inte en chans i helvetet att de som bor i en sådan håla har så stora utgifter varje månad att deras inkomst knappt räcker. De skulle ju behöva ha utgifter på 70 000-80 000 kr då. Hur är det ens möjligt i Smålandsstenar? Jag och min familj bor i en storstad i en dyr lägenhet och har utgifter på 30 000-35 000 kr varje månad.
Citera
2025-05-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ja hon delar med sig av delar av livet ja.

Ja. Och säger rakt ut att de inte har råd med IVF. Trots att hon tjänar en miljon om året. Plus Kevins 200 tusen dessutom 😂
Citera
2025-05-10, 21:18
Avstängd
Citat:
Ja. Och säger rakt ut att de inte har råd med IVF. Trots att hon tjänar en miljon om året. Plus Kevins 200 tusen dessutom 😂

Pratar ni om en miljon efter skatt eller en miljon i taxerad inkomst?
Senast redigerad av Tilde76 2025-05-10 kl. 21:28.
Citera
2025-05-10, 21:30
Medlem
Citat:
Pratar ni om en miljon före skatt eller en miljon i taxerad inkomst?

Nej alltså det är ju inte efter skatt. Det vore ju helt jävla sinnessjukt. Det är inkomsten som rapporterats in till Skatteverket.
Citera
2025-05-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Jag tycker det är oerhört intressant att diskutera ekonomi. Och det innefattar även andras. Varför får man inte prata om det? Jag frågar absolut mina vänner om sådant och de tycker om att prata om det med mig. Det är väl inget konstigt att man undrar hur en person som tjänar mycket pengar tillsammans med en sambo som också tjänar pengar (vet inte vad han tjänar dock men någon kollade ju upp det så den personen får gärna dela det) inte kan ha råd med saker som en soffa? Det får en ju minst sagt att undra. Ljuger hon bara för att verka mer fattig än hon är så folk ska känna igen sig i henne? Eller har hon ett sjukligt shoppingberoende som slukar tiotusentals kronor i månaden? Det finns inte en chans i helvetet att de som bor i en sådan håla har så stora utgifter varje månad att deras inkomst knappt räcker. De skulle ju behöva ha utgifter på 70 000-80 000 kr då. Hur är det ens möjligt i Smålandsstenar? Jag och min familj bor i en storstad i en dyr lägenhet och har utgifter på 30 000-35 000 kr varje månad.
Jag tycker man kan få prata om det. Jag är också fascinerad över hur de inte kan ha råd att köpa en soffa. Måste vara något som inte står rätt till, men shoppingberoende känns troligt. Annars, skulder som slukar pengar? Typ spel? Dvs sånt hon kanske inte skulle vilja vädra inför följare.
Citera
2025-05-10, 21:46
Medlem
Citat:

Tjänar Kevin bara 200 tusen kronor efter skatt varje år?
Citera
2025-05-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Tjänar Kevin bara 200 tusen kronor efter skatt varje år?

Fortfarande innan skatt du ;-) Men jag blandade ihop honom med en annan. Hade faktiskt rätt normal inkomst, 375 000 förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in